واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

رونمای پورشه از تایکان کراس توریسمو برقی با چاشنی آفرود

  • کد خبر: ۶۱۶۲۸
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
رونمای پورشه از تایکان کراس توریسمو برقی با چاشنی آفرود
پورشه بالأخره از تایکان کراس توریسمو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتور‌هایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیر‌های غیرآسفالت، ارتقا پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ پورشه بالأخره از تایکان کراس توریسمو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتور‌هایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیر‌های غیرآسفالت، ارتقا پیدا کرده است و خریداران آن می‌توانند گهگاه به ماجراجویی در جاده‌های خاکی بپردازند.

تایکان کراس توریسمو فضای داخلی گسترده‌تر و کاربردپذیری بیشتر را به دیگر جذابیت‌های سدان تایکان افزوده است. در کنار این، ارتفاع از سطح زمین به اندازه ۲۰ میلی متر در مقایسه با تایکان استاندارد افزایش یافته است تا این خودرو هیجان انگیز، در عبور از مسیر‌های آفرود، عملکرد بهتری داشته باشد.
 
اگر این میزان افزایش ارتفاع هم کافی نیست، با سفارش آپشن «آفرود دیزاین پکیج» ارتفاع تایکان کراس توریسمو ۲۰ میلی متر دیگر افزایش می‌یابد و قطعات محافظ پلاستیکی به قسمت‌هایی مثل دهانه گل گیرها، رکاب‌ها و سپر‌ها اضافه می‌شود.

هم چنین برای رانندگی با تایکان کراس توریسمو یک حالت رانندگی اختصاصی به نام Gravel mode تعریف شده است که مخصوص رانندگی در جاده‌های خاکی و شنی است.

با انتخاب این حالت، ارتفاع خودرو به بالاترین میزان می‌رسد و تغییراتی در سیستم کنترل پایداری و سیستم مدیریت گشتاور اعمال می‌شود تا چسبندگی همواره در بهینه‌ترین حد ممکن باقی بماند. البته پورشه اذعان کرده است این استیشن یک شاسی بلند آفرود نیست و نباید انتظاری همانند حالت «خزش در مسیر‌های سنگلاخی» را از حالت Gravel mode داشت.
این خودرو برقی فقط با سیستم تعلیق بادی و پیش رانه دوموتوره که هر ۴ چرخ را به حرکت وادار می‌کند راهی بازار خواهد شد.
 
نسخه پایه از پورشه تایکان کراس توریسمو نیروی خود را از پیش رانه ۳۷۵ اسب بخاری دریافت می‌کند. این پیش رانه به صورت لحظه‌ای می‌تواند قدرت خود را به ۴۶۹ اسب بخار افزایش دهد. با تکیه بر این پیش رانه، ارزان‌ترین نسخه تایکان کراس توریسمو قادر است در عرض ۴/۸ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و نهایت سرعت ۲۱۹ کیلومتر در ساعت را هم ثبت کند.

یک پله بالاتر از نسخه پایه، نسخه ۴S قرار دارد. این نسخه به طور استاندارد با پک باتری ۴/۹۳ کیلووات ساعتی تولید می‌شود. مثل دیگر محصولات پورشه، نسخه‌های بالارده، تایکان کراس توریسمو نیز با پسوند توربو و توربو S شناخته می‌شوند.
 
هر ۳ نسخه ذکرشده یعنی ۴S، توربو و توربو S از پیش رانه‌ای مشترک با نسخه‌های سدان تایکان برخوردارند.
پیشرانه نسخه ۴S در شرایط استاندارد ۴۸۳ اسب بخار و در حالت تقویت لحظه‌ای ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این ارقام برای نسخه توربو به ترتیب برابر با ۶۱۶ و ۶۷۱ اسب بخار هستند. اما در نسخه پرچم دار توربو S پیش رانه دوموتوره حداکثر ۷۵۱ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده می‌گذارد.

با تکیه بر این پیش رانه بسیار توانمند، قوی‌ترین نسخه از این خودرو می‌تواند در عرض تنها ۲/۷ ثانیه صفر تا ۹۶ کیلومتر را محقق کند و در مسیر مستقیم به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

پورشه تایکان کراس توریسمو با سقف شیشه‌ای استاندارد تولید می‌شود. به لطف خط مستقیم سقف، فضای سر سرنشینان جلو در این خودرو به اندازه ۸۸ میلی متر بیش از سدان تایکان است، اما در عقب، میزان افزایش فضای سر سرنشینان بسیار ملموس‌تر است، زیرا به گفته پورشه، سرنشینان عقب این استیشن از ۱۹/۹ سانتی متر فضای بیشتر برای سر خود برخوردارند.
 
منبع: Motor۱.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->