نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

افشای پشت پرده میزبانی بحرین+ نامه AFC

  • کد خبر: ۶۱۷۱۷
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
افشای پشت پرده میزبانی بحرین+ نامه AFC
واگذاری میزبانی مرحله دوم انتخابی جام جهانی به بحرین و مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به کشور‌هایی مانند عربستان، امارات و هند، موجی از انتقاد‌ها را از فدراسیون فوتبال و مسوولان ورزش به دنبال داشته است.
به گزارش شهرآرانیوز، واگذاری میزبانی مرحله دوم انتخابی جام جهانی به بحرین و مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به کشور‌هایی مانند عربستان، امارات و هند، موجی از انتقاد‌ها را از فدراسیون فوتبال و مسوولان ورزش به دنبال داشته است. اخیرا رئیس جدید فدراسیون فوتبال هم این موضوع را مربوط به اهمال‌کاری مدیران گذشته دانسته و خودش را از حاشیه‌های این موضوع کنار کشیده است.

با وجود انتقاد‌های طرح شده، نامه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران در تاریخ ۵ مارس (۱۵ اسفند) نشان می‌دهد که قبلا مکاتبات رسمی و مذاکراتی برای میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا از سوی ایران انجام شده و دلایل AFC برای ندادن میزبانی به ایران، ارتباطی به عدم انجام تلاش‌های لازم در این‌باره ندارد و موضوع مدنظر کنفدراسیون آسیا برای اعطای میزبانی فراتر از این حرف‌هاست و به ساختار‌ها و شرایط میزبانی ایران بر می‌گردد.

متن کامل نامه AFC در خصوص عدم میزبانی ایران:

۵ مارس ۲۰۲۱
از: کنفدراسیون فوتبال آسیا
به: مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

موضوع: چالش‌های میزبانی مسابقات و رقابت‌ها

آقای عزیز
با اشاره به موارد فوق، ما از ابراز علاقه فدراسیون شما برای میزبانی مسابقات متمرکز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ و مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ TM و جام ملت‌های آسیا چین ۲۰۲۳- مسابقات مقدماتی مشترک مرحله ۲، مسابقات مرحله انتخابی فوتسال آسیا ۲۰۲۲ و مسابقات جام ملت‌های آسیایی زیر ۲۳ سال در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴آگاهی یافتیم.

با این وجود، همانطور که مطلع هستید، مسابقات و رقابت‌های فوق الذکر دارای جایگاه جهانی است که ذینفعان مختلف از چندین کشور را شامل می‌شود و با تحریم‌های بین المللی فعلی که جمهوری اسلامی ایران (IR Iran) را تحت تاثیر قرار داده ما چالش‌ها و محدودیت‌های قابل توجهی را در برگزاری و انجام موفق مسابقات مربوطه در ایران برای AFC و ذینفعان مان پیش بینی می‌کنیم.

برای این منظور، ما می‌خواهیم با استفاده از این فرصت برخی از نگرانی‌های خود را در مورد هماهنگی‌های لجستیکی، تجاری و مالی به توجه شما برسانیم. لطفا توجه داشته باشید که موارد ذیل قفط نمونه‌هایی هستند و جامع و کامل نیستند.

چالش‌های لجستیکی
* محدودیت در حمل و نقل کالا، از مقر AFC یا از طرف شرکت‌های بازرگانی همکار AFC، شرکت‌های وابسته بازرگانی، تیم‌های شرکت کننده و ارائه دهندگان خدمات تعیین شده به ایران یا از قلمرو ایران، به دلیل قوانین ملی قابل اجرا و تحریم‌های بین المللی که بر معاملات مربوط به ج. ا. ایران تأثیر می‌گذارند.

* محدودیت در نقل و انتقالات که هماهنگی‌های لجستیکی (به عنوان مثال اقامت و حمل و نقل داخلی) برای AFC شرکای دارای حقوق بازرگانی AFC شرکت‌های وابسته تجاری، تیم‌های شرکت کننده و ارائه دهندگان خدمات تعیین شده در قلمرو ج. ا. ایران، به دلیل عدم توانایی طرف‌های مربوطه در انجام هر گونه معاملات مالی با توجه به تحریم‌های بین المللی که بر معاملات مالی تاثیر گذار هستند.

چالش‌های بازرگانی
* محدودیت در توانایی AFC، شرکای دارای حقوق بازرگانی کنفدراسیون و شرکت‌های وابسته تجاری در استفاده کامل از حقوق تجاری برای هر مسابقه یا رقابت به دلیل قوانین ملی قابل اجرا و تحریم‌های بین المللی که بر معاملات یا نقل و انتقالاتی که ج. ا. ایران در آن دخیل است، تأثیر می‌گذارد.

* عدم توانایی AFC در تعیین (تلویزیون پخش کننده میزبان با اعطای حقوق رسانه به طور مستقیم به یک شریک بخش کننده در قلمرو ج. ا. ایران به دلیل عدم توانایی در اعطای حقوق و انجام تعهدات ناشی از هر گونه توافق نامه مربوطه با توجه به تحریم‌های بین المللی که معاملات یا نقل و انتقالات مربوط به ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

* محدودیت در نقل و انتقالات که هماهنگی‌های تحویل در محل را برای AFC شرکای دارای حقوق تجاری کنفدراسیون و شرکای تجاری وابسته به دلیل عدم توانایی طرف‌های مربوطه و با ارائه دهندگان خدمات تعیین شده برای انجام هر گونه خدمات و یا معاملات در رابطه با ایران از منظر تحریم‌های بین المللی که ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد را شامل می‌شود.

چالش‌های مالی
* عدم توانایی AFC، شرکای دارای حقوق بازرگانی AFC، وابسته تجاری، تیم‌های شرکت کننده و ارائه دهندگان خدمات تعیین شده برای انجام هرگونه نقل و انتقال مالی، مستقیم یا غیر مستقیم به نفع هر شخص با نهادی در ایران.

* محدودیت‌های فعالیت‌های درآمدزایی AFC، برای شرکای دارای حقوق تجاری AFC و شرکت‌های وابسته تجاری و سایر ارائه دهندگان خدمات.

سایر چالش‌ها
عدم توانایی AFC برای انعقاد هرگونه توافق نامه قراردادی با یا به نفع هر شخص یا نهادی در ایران یا از طریق ایران (شامل فدراسیون‌ها ج. ا. ا) برای میزبانی هر مسابقه یا رقابت به دلیل عدم توانایی اعطای حقوق و انجام تعهدات ناشی از چنین توافقاتی با توجه به تحریم‌های بین المللی که معاملات یا نقل و انتقالات مربوط به ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با توجه به مطالب فوق شما متوجه خواهید شد که درجه‌ای از خطر برای AFC وجود دارد و ما می‌خواهیم تاکید کنیم که حل این موارد از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است تا AFC بتواند با موفقیت برگزاری و انجام مسابقات و رقابت‌های مربوطه را در قلمرو ایران را بررسی و در نظر بگیرد. در حالی که ما ابراز علاقه مندی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران را به خصوص در شرایط بی سابقه‌ای که با بیماری همه گیر کووید-۱۹ احاطه شده، تحسین می‌کنیم.

ما اطمینان داریم که شما موانع و چالش‌های پیش روی را، با توجه به شرایط موجود، درک خواهید کرد. در عین حال، لطفا هر راه حل یا پیشنهادی که امیدی به یافتن روشی برای برطرف کردن این مسائل وجود دارد را به ما ارائه دهید. با تشکر از فدراسیون شما، منتظر حمایت و مشارکت مداوم شما هستیم.


ارادتمند شما
داتو ویند سور جان
دبیر کل AFC
 

عکس نامه ارسالی توسط AFC 

افشای پشت پرده میزبانی بحرین+ نامه AFC

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->