انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹

  • کد خبر: ۶۱۷۲۵
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹
بازار سرمایه با یک روند صعودی در هفته پایانی سال ۹۹، احتمال دارد در روز پایانی معاملات سال با یک روند متعادل به استقبال سال ۱۴۰۰ برود.
به گزارش شهرآرانیوز، هفته پایانی بازار سهام بعد از مدت‌ها نزول و تحرک‌های نوسانی به یک سیر صعودی نسبتا پایدار رسید و شاخص روند صعودی خود را طی کرد و به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نزدیک شد.

کارشناسان بازار را در شرایط نسبتا متعادلی می‌بینند و معتقدند اگر حمایت حقوقی‌ها ادامه داشته باشد و ورود نقدینگی به بازار افزایش پیدا کند، بازار روند متعادلی را در آغاز سال ۱۴۰۰ شروع می‌کند. با وجود صعود شاخص در چند روز گذشته تعداد زیادی (حدود ۲۱۰ نماد) از نماد‌ها قفل در صف فروش بودند، اما با توجه به دامنه نوسان نامتقارن تاثیر زیادی در روند شاخص نداشتند.

علی خوانپایه، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط بازار اظهار کرد: بازار در شرایطی نیست که بتوان آن را به راحتی پیش‌بینی کرد. جو حاکم بر بازار به دلیل نوسانات زیاد و سیر نزولی طولانی که بازار داشته است، نسبتا هیجانی است و باید با سیاست‌گذاری‌ها و تدابیر درست، جو حاکم بر بازار را یک جو متعادل‌تری کنند تا بازار بتواند کم کم به روند متعادل خود برگردد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره روند صعودی شاخص بازار در هفته پایانی سال توضیح داد: با توجه به وجود دامنه نوسان، تنها صعود شاخص معیار مناسبی برای ارزیابی و تحلیل بازار نیست. در همین چند روز گذشته که با حمایت حقوقی‌ها نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز با یک سیر صعودی باعث رشد شاخص شدند، تعداد زیادی از نماد‌ها قفل در صف فروش بودند.

خوانپایه در ادامه گفت: با وجود رشد ۳۰ هزار واحدی شاخص در جریان معاملات امروز، گروه‌های غذایی و دارویی منفی بودند و همین موضوع نشان می‌دهد رشد شاخص، تنها معیار برای رشد بازار نیست.

خوانپایه با بیان اینکه باید یک تزریق پول با حجم نسبتا بالایی وارد بازار شود تا بازار بتواند یک تحرک مناسب و رو به جلو داشته باشد، تصریح کرد: جمعیت بزرگی در بازار وجود دارد و منتظر ایجاد تغییر در روند بازار هستند. سیاست‌گذاری‌های مختلف در بازار تاثیر مثبتی نداشته و باید با یک سری اقدام موثر بازار را به روند متعادل خود برگردانند.

او در ادامه دامنه نوسان نامتقارن را به یک دارو برای بازار تشبیه کرد و گفت: این دارو در ابتدا به نفع جریان فرسایشی بازار بود، اما بعد از یک مدت کوتاهی تاثیر خود را از دست داد و روند فرسایشی بازار را حتی بیش‌تر از قبل کرد. در ابتدا شاید بسیاری از کارشناسان موافق این دامنه نوسان نامتقارن بودند، اما بعد از مدتی نشان داد که تاثیری در بازار ندارد. با توجه به شرایط موجود، برداشتن دامنه نوسان یا افزایش دامنه آن می‌تواند به نفع بازار باشد و یک تحرکی به بازار ببخشد.

این کارشناس در پایان گفت: به دلیل تمام مسائلی که وجود دارد، تحلیل بازار سخت است و نمی‌توان گفت چه اتفاقی خواهد افتاد. در روز پایانی سال احتمالا تزریق نقدینگی کم است. اما باید توجه داشت که تعداد نماد‌های مثبت منفی چقدر هستند و حتی همین مساله با توجه به بازار روز‌های گذشته مشخص نیست.
 
 
 
منبع:تجارت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->