عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو
سرخط خبرها

پنجاه وسومین ایستگاه آتش نشانی مشهد به بهره برداری رسید

  • کد خبر: ۶۱۷۴۴
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
پنجاه وسومین ایستگاه آتش نشانی مشهد به بهره برداری رسید
پنجاه و سومین ایستگاه آتش نشانی مشهد در نقطه کور قاسم آباد در ابتدای خیابان رازی به بهره برداری رسید.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پنجاه و سومین ایستگاه آتش نشانی مشهد در نقطه کور قاسم آباد در ابتدای خیابان رازی در مراسمی با حضور شهردار رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری به بهره برداری رسید. آغازبه کار این ایستگاه مهم در مشهد علاوه بر پوشش دادن دیگر ایستگاه‌های مجاور، سبب کاهش رسیدن خودرو‌های آتش نشانی به محل حادثه در مناطق پیرامونی این ایستگاه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه بهره برداری از ایستگاه ۵۳ آتش نشانی و رونمایی از ۸ دستگاه خودرو عملیاتی سنگین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاش برای افزایش زیست پذیری شهری و ارتقای سطح ایمنی شهر یکی از محور‌های شورای پنجم شهر مشهد بوده است، اظهار کرد: در همین راستا توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی با هدف کاهش زمان رسیدن به محل حادثه و افزایش تجهیزات آتش نشانی در دستورکار قرار گرفت و امکانات و اعتبارات خوبی هم برای آن در نظر گرفته شد.

محمدرضا حیدری محل ساخت ایستگاه ۵۳ آتش نشانی مشهد واقع در خیابان رازی قاسم آباد را با هدف کاهش زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی به مناطق پیرامونی این ایستگاه مهم ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر توجه ما به موضوعات مربوط به نیروی انسانی در آتش نشانی، موضوع استفاده از تجهیزات به روز هم مهم است و خوشبختانه در این زمینه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است و برخی از تجهیزات ما در آتش نشانی مشهد منحصر به فرد است. ۸ دستگاه خودرو سنگین عملیاتی هم که امروز رونمایی شده است، مجهز به امکانات نوین آتش نشانی است که این خودرو‌ها هم در نوع خود منحصربه فرد است.


۶۶ ایستگاه در سال ۱۴۰۰

وی درباره برنامه ریزی برای رسیدن ایستگاه‌های آتش نشانی به عدد ۶۶ در سال ۱۴۰۰، گفت: در این زمینه برای سال آینده آتش نشانی بودجه ۸۸ میلیارد تومانی برای ساخت و تجهیز ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده است که بخشی از ایستگاه‌های در حال ساخت در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد و بخشی دیگر هم تا پایان سال ۱۴۰۰ در مدار ارائه خدمت قرار می‌گیرد.
حیدری افزود: در عین حال، کار‌های مطالعاتی برای پوشش نقاط کور شهر در جانمایی ایستگاه‌ها انجام شده است و با بهره برداری از ایستگاه‌های در حال ساخت و رسیدن به عدد ۶۶ ایستگاه شهر مشهد از نظر پوشش استاندارد خدمات آتش نشانی به سطح استاندارد می‌رسد.
 
 

بیمارستان‌ها برای ساخت ایستگاه در کوهسنگی و شریعتی همکاری کنند

رئیس شورای شهر مشهد درباره نبود فضا در منطقه یک شهرداری ازجمله میدان دکترشریعتی و کوهسنگی برای استقرار ایستگاه آتش نشانی، گفت: ما در این مناطق شاهد بافت پر هستیم و فضایی برای ساخت ایستگاه وجود ندارد. در همین زمینه از سازمان‌های دولتی انتظار همراهی داریم و بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) می‌توانند با در اختیار گذاشتن فضایی مناسب برای ساخت ایستگاه ها، ایستگاه تجمیعی آتش نشانی و اورژانسی را هم زمان داشته باشند.


کمبود‌ها در سال آینده رفع می‌شود

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از شهردار مشهد و مدیران شهرداری که همه توانشان را برای احیای شهر گذاشته اند، گفت: شورای شهر برای تحقق پیمانی که با مردم بسته است، با همه توان شهردار و شهرداری مشهد را کمک می‌کند و تا روز آخر هم این حمایت و کمک ادامه خواهد داشت.
علیرضا شهریاری با اشاره به افتتاح ایستگاه ۵۳ آتش نشانی مشهد افزود: برنامه ما در سال ۱۴۰۰، رسیدن به ۶۶ ایستگاه آتش نشانی است که در این زمینه شورای شهر با درنظر گرفتن اعتبارات مناسب، حمایت لازم را برای ساخت این ایستگاه‌ها دارد تا کمبود‌ها در این زمینه در سال ۱۴۰۰ برطرف شود.


 

۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ایستگاه آتش نشانی

معاون خدمات شهری شهردار مشهد هم با تأکید بر اینکه افزایش تعداد ایستگاه‌ها متناسب با توسعه شهر و جانمایی دقیق آن‌ها براساس مطالعات و استاندارد‌های تعریف شده در کنار تأمین ماشین آلات تخصصی، نقش مهمی در تأمین ایمنی شهر و آسایش شهروندان دارد، اظهار کرد: مدیریت شهری مشهد هم توجهی ویژه به این موضوع دارد و حمایت‌های شورای شهر هم سبب شده است در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی برای افزایش ایستگاه‌های شهر در اختیار ما قرار گیرد.
 
مهدی یعقوبی افزود: در سال ۹۹ بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ایستگاه‌های جدید و بهسازی برخی دیگر از ایستگاه‌ها در نظر گرفته شد و در این راستا از ابتدای امسال، ۳ ایستگاه مجد، غدیر و رازی به بهره برداری رسید و ایستگاه شماره ۱۰ واقع در موسوی قوچانی و برخی دیگر از ایستگاه‌ها بهسازی شده است. وی تأکید کرد: ایستگاه رازی به عنوان پنجاه وسومین ایستگاه آتش نشانی مشهد در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع ساخته شده است. این ایستگاه جزو ایستگاه‌های متوسط محسوب می‌شود و توانایی انجام همه عملیات‌های اطفای حریق، امداد و نجات و خدمات ایمنی را دارد.
یعقوبی افزود: ساخت ایستگاه رسالت را هم در دست اقدام داریم. عملیات ساخت این ایستگاه هم با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.


ناوگانی که به روز شده است

وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ رقم ۴۱ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در حوزه ماشین آلات نیز رقم در نظر گرفته برای سال ۹۹، ۳۷ میلیارد تومان بوده است که در این راستا ۱۲ دستگاه خودرو پیکاپ خریده شده، یک دستگاه تریلر آموزشی فعال است و ۵ دستگاه خودرو اطفای حریق سبک نیز به ناوگان اضافه شده و درنهایت ۱۵ دستگاه شاسی ۶ و ۸ تنی نیز خریده شده است.
معاون شهردار مشهد افزود: امروز هم ۸ دستگاه خودرو عملیاتی سنگین مجهز به امکانات روز آتش نشانی در اختیار حوزه آتش نشانی مشهد قرار می‌گیرد و برای ایستگاه ۵۳ یک دستگاه نربان مرتفع در نظر گرفته شده است که در سال آینده به این ایستگاه اضافه می‌شود.


سپتاژ در خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد

یعقوبی در ادامه سخنانش در این مراسم، توجه به مباحث زیست محیطی، ایمنی و اجتماعی در کنار همه اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری را جزو اولویت‌ها بیان کرد و افزود: در این راستا عملیات تصفیه خانه سپتاژ در حال اجراست و فاز اول این پروژه در خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد. همچنین پروژه سامان دهی کشف رود از پل شاهنامه تا نقطه اتصال به کمربند شمالی هم در حال اجراست و البته عملیات کلان پروژه کاشت درخت در ۱۵۰۰ هکتار از کمربند شمالی و جنوبی مشهد در دست اقدام است.


کاهش زمان رسیدن به محل حادثه

در ادامه این مراسم، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد به تشریح اهمیت ساخت ایستگاه ۵۳ آتش نشانی در کاهش رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، گفت: ایستگاه ۵۳ آتش نشانی پوشش دهنده ایستگاه‌های پیرامون این منطقه است و در عین حال زمان رسیدن به محل حادثه در مناطق پیرامونی این ایستگاه به طور محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.

مسعود ظهوریان با اشاره به هدف گذاری رسیدن ایستگاه‌های آتش نشانی به عدد ۶۶، افزود: مکان یابی برای ساخت ایستگاه ۵۳ براساس مطالعات علمی بوده است تا مناطق کور در این منطقه زیر پوشش آتش نشانی قرار گیرد. وی در ادامه درباره رونمایی از ۸ دستگاه خودرو عملیاتی سنگین نیز گفت: کاربری این خودرو‌ها مربوط به حریق‌های بزرگ است و این خودرو‌ها به یک منبع ۲ هزارلیتری آب، منبع ۹۰۰ لیتری کف و البته به یکی از بهترین مدل‌های پمپ مجهز هستند.
ظهوریان ادامه داد: این خودرو‌ها قابلیت کنترل مانیتورینگ دستی پرتاب آب به سمت آتش را هم دارد. علاوه بر این سیستم، تجهیز راننده خودرو به دستگاه تنفسی و امکان حمل دیگر تجهیزات در خودرو نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو عملیاتی محسوب می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->