رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

سفر به مشهد در عید نوروز ممنوع است یا نه؟

  • کد خبر: ۶۱۷۵۱
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
سفر به مشهد در عید نوروز ممنوع است یا نه؟
چهار روز مانده به شروع سال نو، هنوز درباره سفر هم‌وطنان به مشهد در تعطیلات نوروزی، تصمیم قطعی گرفته نشده است.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ ۲ روز پیش و پس از کش وقوس‌ها و امروزوفردا‌های تمام نشدنی ستاد ملی کرونا، رنگ بندی نهایی شهر‌ها و اینکه سفر به چه شهر‌هایی ممنوع و به چه شهر‌هایی آزاد است، سرانجام اعلام و سفر‌های نوروزی تعیین تکلیف شد و آن طور که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد، سفر به غیر از ۹ شهرستان قرمز و ۳۱ شهرستان نارنجی، به دیگر نقاط کشور آزاد است. برخلاف تصور همه، اظهارنظر‌های ضدونقیض مسئولان استانی نشان می‌دهد که بلاتکلیفی سفر‌های نوروزی همچنان ادامه دارد. از یک طرف پلیس راهور مدعی است که هنوز طبق دستورالعمل‌ها ورود پلاک غیربومی به مشهد ممنوع است و از طرف دیگر معاون هماهنگی امور زائران استانداری می‌گوید که سفر به مشهد آزاد است و مردم می‌توانند با حفظ شیوه نامه‌ها به این شهر سفر کنند.

آن طور که مسئولان میراث و استانداری اعلام کردند، کرونا نزدیک به ۴۶ هزارمیلیارد ریال به تأسیسات گردشگری استان خراسان رضوی ضربه زده است و طبق برآوردها، گردشگری شهر مشهد در مدتی که از شیوع کرونا می‌گذرد، در مقایسه با دیگر شهر‌های کشور، بیشترین آسیب را دیده است، اما امروزوفرداکردن‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره سفر‌های نوروزی و بعد از آن اظهارات ضدونقیض مسئولان استانی، اجازه برنامه ریزی را از صاحبان مشاغل مرتبط با گردشگری گرفته است و بی شک دامنه این آسیب را گسترده‌تر خواهد کرد و به همین دلیل هم صبح روز گذشته معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی اعلام کرد که طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیتی برای سفر به مشهد وجود ندارد و فقط اسکان در مراکز آموزشی، مدارس، کمپ‌ها و برپایی چادر در بوستان‌ها ممنوع است.
 
درست ساعاتی پس از این اظهارنظر، میش مست، رئیس پلیس راه خراسان رضوی، گفت که شهر مشهد در رنگ بندی‌های کرونایی جزو شهر‌های زرد قرار گرفته و سفر به مشهد بلامانع اعلام شده، اما با توجه به مسافرپذیربودن مشهد، ورود به این شهر با پلاک‌های درون و خارج از استان ممنوع است و محدودیت ورود خودرو‌های غیربومی به مشهد همچون گذشته پابرجا خواهد بود. موضوعی که دهنوی، رئیس راهور استان هم آن را در حاشیه جلسه با معاون عمران و ترافیک شهرداری آن را تأیید کرد و گفت: هنوز منع ورود خودرو‌های شخصی غیر از پلاک مشهد به شهر مشهد وجود دارد و دستورالعملی مبنی بر لغو آن به پلیس راهور اعلام نشده است. ضمن اینکه منع تردد شبانه خودرو از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در نوروز هم ادامه خواهد داشت.


ورود ممنوع است یا نه؟

مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که با توجه به اعلام رنگ بندی شهر‌ها و زردبودن شهر مشهد هنوز ورود به این شهر ممنوع است یا نه، گفت: این مصوبه مربوط به تعطیلات ۸ اسفند بود که ورود پلاک غیربومی به شهر‌های توریستی با رنگ زرد هم ممنوع بود. طبق آن چیزی که دیروز ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت اعلام کردند، رنگ شهر مشهد زرد است و ورود خودرو‌ها با پلاک غیربومی آزاد، اما هنوز دستورالعملی از سوی این وزار تخانه مبنی بر لغو یا ادامه اجرای ممنوعیت ورود پلاک غیربومی به مشهد، به دست ما نرسیده است.

با این همه، توصیه اول و آخر مسئولان بهداشتی کشور، سفر نرفتن است. موضوعی که انجیدنی، دبیر کارگروه و مراقبت درمان کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به آن اشاره کرد و گفت: موج چهارم به پشت دیوار‌های شهر رسیده و توصیه ما به مردم سفرنکردن به شهر‌های مختلف به ویژه مشهد است.
با وجود همه این توصیه‌ها و تأکید‌ها درباره سفرنرفتن، میش مست، رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی، اعلام کرد که تعداد خودرو‌های ورودی به این استان در روز‌های اخیر نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش یافته است.


آتش زیر خاکستر

با وجود اینکه دکتر خادمی، رئیس بخش آی سی یو بیمارستان کودکان اکبر مشهد، اعلام کرد که میزان بستری کودکان کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان در ۴۵ روز گذشته به صفر رسیده است، دکتر علیرضا صداقت، رئیس بخش آی سی یو کرونای بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، در گفتگو با ایسنا وضعیت فعلی را آتش زیر خاکستر خواند و گفت: روز‌های پیش رو، یعنی چهارشنبه سوری، اعیاد شعبانیه و درنهایت ایام نوروز و سفر‌های نوروزی و ازسرگیری تجمعات خانوادگی فراوان، می‌تواند به شدت فاجعه آور باشد.


آغاز واکسیناسیون سالمندان

روز گذشته و با رونمایی از واکسن کرونای «فخرا» که ساخته وزارت دفاع است، واکسیناسیون سالمندان در استان خراسان رضوی هم آغاز شد. با اعلام محمدعارف آرام، جانشین معاونت توان بخشی بهزیستی خراسان رضوی، درمجموع ۳۹مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان، ۱۴۴۸نفر سالمند زندگی می‌کنند و ۹۵۰نفر کارمند نیز از این عزیزان مراقبت می‌کنند که درمجموع ۲۵۰۰نفر می‌شوند که همگی در صورت داشتن شرایط لازم، واکسینه خواهند شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->