واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

منتخب سومین جایزه فرهنگی هنری شهید مهدی منصوب، معرفی شد

  • کد خبر: ۶۱۷۸۴
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
منتخب سومین جایزه فرهنگی هنری شهید مهدی منصوب، معرفی شد
از سه سال گذشته خانواده شهید مهدی منصوب در حرکتی خودجوش و مستقل، به‌نیت ترویج فرهنگ شهید تصمیم می‌گیرند، سالانه یک نفر از شهر یا استانمان را به‌عنوان هنرمند اثرگذار در فضای فرهنگی هنری مشهد معرفی کنند. مریم‌قربان‌زاده، منتخب دریافت جایزه فرهنگی هنری شهید منصوب شد که تصویری از رهبر انقلاب به قلم برادر شهید، احمد منصوب به او اهدا شد.
سمیرا شاهیان | شهرآرانیوز - از سه سال گذشته خانواده شهید مهدی منصوب در حرکتی خودجوش و مستقل، به‌نیت ترویج فرهنگ شهید تصمیم می‌گیرند، سالانه یک نفر از شهر یا استانمان را به‌عنوان هنرمند اثرگذار در فضای فرهنگی هنری مشهد معرفی کنند. از همین‌رو، هیئت انتخابی به گزینش خانواده شهید گرد هم جمع می‌شوند و درباره نامزد‌ها گفتگو می‌کنند که جمع‌بندی‌شان در مرحله نخست، به پنج نفر و در پایان به دو هنرمند می‌رسد. در نهایت نیز، خانواده شهید، یک نفر را به‌عنوان برگزیده سال اعلام می‌کنند. این برگزیده اگر از میان آقایان باشد، چهره او را احمد منصوب نقاشی می‌کند و اگر از میان بانوان هنرمند باشد، تصویری نقاشی شده از رهبر معظم انقلاب به او اهدا می‌شود.

سومین جایزه پس از یک سال وقفه به‌دلیل فراگیری ویروس کرونا، در مراسمی به برگزیده این رویداد تقدیم شد. در بیانیه هیئت انتخاب آمده بود؛ «جایزه شهید منصوب می‌خواهد پاسداشت و تکریمی باشد برای هنرمندان متعهدی که سنگر هنر را کارزار خود در مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب قرار داده‌اند و می‌خواهند با هنرشان جبهه حق و اسلام ناب محمدی (ص) را یاری نمایند.»

اعضای این دوره از هیئت انتخاب امسال سید مهدی و سید محمدجواد میری، میثم مرادی، حجت احمد‌ی‌زر، مجید عسگری و حسین‌زاده معاون فرهنگی سپاه بودند.

مریم‌قربان‌زاده، منتخب دریافت جایزه فرهنگی هنری شهید منصوب شد که تصویری از رهبر انقلاب به قلم برادر شهید، احمد منصوب به او اهدا شد.


نمونه جوان مؤمن و انقلابی

در این مراسم، احمد منصوب، نقاش، درباره برادرش مهدی گفت: مهدی، برادر بزرگ ما بود و در کنار پدرمان نقش معلم و راهنما را برای ما ایفا می‌کرد.

او افزود: وقتی به زندگی‌اش نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در درس و ورزش موفق بود؛ مهدی، مهندسی عمران در دانشگاه گیلان می‌خواند و در زمان شهادتش، دانشجوی ترم سوم بود. او فوتبالیست و طرف‌دار تیم ابومسلم بود. به‌علاوه اهل کار و تلاش بود و در خاطرم نیست وقتش را به بطالت بگذراند؛ با اینکه خانواده‌مان از نظر مالی در رفاه بود، در زمان بیکاری با پیکان قرمزرنگ حاج آقا مسافرکشی می‌کرد و بعد از شهادتش خبردار شدیم دست‌به‌خیر بوده و بار‌ها به کسانی که نیاز مالی داشتند پنهانی کمک کرده بود.

برادر شهید منصوب با بیان اینکه مهدی، نمونه یک جوان مؤمن و انقلابی بود، اظهار کرد: او در سال ۱۳۶۰ برای اولین‌بار وارد جبهه شد و در خدمت سردار افتخارآفرین خطه خراسان، شهید کاوه بود و به‌عنوان بسیجی در روابط‌عمومی و تبلیغات سپاه سقز خدمت می‌کرد. او در سال‌های بعد به‌عنوان نیروی دیده‌بان، فعال فرهنگی، فیلم‌بردار و عکاس بود و در آخرین مرحله عضو واحد اطلاعات و عملیات شد تا اینکه اول اسفند ۱۳۶۶، جزیره مجنون سکوی پرتابی شد و مهدی به ملکوت اعلا پیوست.

منصوب، هدف از این رویداد را زنده نگه داشتن یاد شهید دانست و گفت: به فرمایش حضرت آقا که می‌فرمایند خانواده شهدا در شعاع نفوذ خودشان تا جایی که می‌توانند به تبلیغ شهیدشان بپردازند، دوست داشتیم اقدامی فرهنگی کنیم و این رویداد را از سه سال پیش با تلاش برادران میری و آقای خالقی پایه‌گذاری کردیم.


اثر هنری برادر شهید به نویسنده انقلابی

نامزد‌های این دوره از جایزه فرهنگی هنری شهید مهدی منصوب، محسن اسلام‌زاده (مستندساز)، مریم‌قربان‌زاده (نویسنده)، حمید فخار (گرافیست)، ابوالفضل‌حاجتمند (تهیه‌کننده و فیلم‌ساز) و رضاحاتمی‌وفا (تولیدکننده محصولات رسانه نوین) بودند که در نهایت اثر هنری احمد منصوب با دستان پدر و مادر شهید به مریم قربان‌زاده اهدا شد.

در ادامه، مهدی خالقی، برنده جایزه دوره اول شهید منصوب با توجه به سابقه همکاری‌اش با مریم قربان‌زاده گفت: همکاری ما به زمان نگارش کتاب شهید دیالمه بازمی‌گردد. برای بازنویسی کتاب نیاز به نوعی لطافت قلم داشتیم و از آنجا که سابقه تدریس و نویسندگی او را شنیده بودم، بازنویسی کتاب را به خانم قربان‌زاده پیشنهاد دادم و کتاب دیالمه شد، آنچه شد.

او افزود: در آن پروژه سعه صدر، پشتکار، قلم توانای خانم قربان‌زاده برای من به اثبات رسید و در سال‌های بعد توانست به‌عنوان نویسنده مستقل آثار بعدی‌اش را به نگارش دربیاورد.

همچنین حسینی، همسر شهید مدافع حرم، علیرضا توسلی که خاطراتش از سوی مریم قربان‌زاده به نگارش درآمده است، گفت: دوستی و آشنایی من با نویسنده به اولین روز‌های بعد از شهادت ابوحامد یعنی هفت، هشت سال گذشته برمی‌گردد. ثبت خاطرات من از سوی او از همان زمان شروع شد و در این سال‌ها ارتباط خوبی با هم پیدا کردیم.

حسینی افزود: امیدوار بودم این کار، تأثیرگذاری مثبتی داشته باشد که به قلم نویسنده همین‌طور هم شد.
از مریم قربان‌زاده سه اثر به نام‌های «شهربانو» و «دریادل» و «خاتون و قوماندان» چاپ و منتشر شده است. دو اثر پایانی یاد شده، از سوی نشر ستاره‌ها در این جلسه به حضار هدیه شد. همچنین در این برنامه سید علیرضا مهرداد یکی از نویسندگان و شاعران مشهدی، شعری درباره شهید منصوب، تقدیم به خانواده شهید کرد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->