پادشاه عربستان راهی بیمارستان شد پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا رئیسی مورد استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت ایران و پاکستان در پایان سفر رئیس‌جمهور، بیانیه مشترک صادر کردند واکنش بورل به درخواست اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استاندار خراسان رضوی : شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از «طرح نور» هستیم سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌‌آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی از پنجه عقاب تا وعده صادق تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد
سرخط خبرها

اظهارات ربیعی درباره اولویت‌های دولت در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۱۸۱۱
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
اظهارات ربیعی درباره اولویت‌های دولت در سال ۱۴۰۰
سخنگوی دولت گفت: اولویت های دولت برای سال اینده عقب راندن تحریم ها، تکمیل زیر ساخت های کشور، حل مشکلات معیشتی مردم و واکسیناسیون عمومی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عقب راندن تحریمها یکی از اولویتهای دولت است اظهار کرد: ما در سال ۹۹ فقط ۱۰ درصد درآمد ارزی داشتیم که به طور متوسط در ۱۵ سال گذشته تامین شده است که با این رقم برنامه های رشد و توسعه کشور عقب می ماند؛ بنابراین باعقب راندن تحریمها دنبال تکمیل طرحهای کشور هستیم.

 

وی ادامه داد: تکمیل زیرساخت های کشور یکی دیگر از اولویتهای دولت است، البته طرح های زیرساختی ملموس نیستند، ولی برای تامین اشتغال در آینده بسیار موثر هستند. طرحهایی که همین اواخر افتتاح شده است موجب افزایش تعداد اشتغال در سال آینده می شود. سال آینده وضعیت اشتغال بهتری نسبت به امسال خواهیم داشت. آثار منفی تحریمها هم در حال از بین رفتن و شوک اولیه تحریم هم پاک شده است.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه رسیدگی به معیشت مردم یکی دیگر از اولویت های دولت است اظهار کرد: ما حل مشکلات معیشتی را از طریق کنترل قیمتها و کاهش تورم و افزایش قدرت خرید خانوار انجام می دهیم و سیاست همسان سازی حقوقها را هم در سال آینده ادامه خواهیم داد. من معتقدم هر چه تحریمها عقب رانده شود قیمت ارز متعادل تر می شود و نابسامانی ها کمتر می شود.

 

ربیعی در پایان خاطر نشان کرد: واکسن های پاستور، برکت و رازی در مراحل نهایی خود است و شاید واکسن پاستور هم زودتر برسد. واکسیناسیون عمومی از اوایل سال ۱۴۰۰ از برنامه های اصلی دولت خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->