دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو
سرخط خبرها

معرفی چند بردگیم یا همان بازی فکری ویژه کودکان

  • کد خبر: ۶۱۸۶۵
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
معرفی چند بردگیم یا همان بازی فکری ویژه کودکان
بعد از گذشتن حدود یک سال خانه نشینی اجباری، شاید بد نباشد برای حال وهوای بهتر کودکانمان کاری کنیم. دنیای بردگیم کودکان هم به اندازه دنیای بردگیم بزرگ سالان می‌تواند جذاب و دوست داشتنی باشد. تعدادی از این بازی‌ها را علاوه بر کودکان، بزرگ سالان هم انجام می‌دهند و گزینه‌های خوبی برای دورهمی‌های خانوادگی هستند.
مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز - بعد از گذشتن حدود یک سال خانه نشینی اجباری، شاید بد نباشد برای حال وهوای بهتر کودکانمان کاری کنیم. دنیای بردگیم کودکان هم به اندازه دنیای بردگیم بزرگ سالان می‌تواند جذاب و دوست داشتنی باشد. بازی‌های متنوع زیادی برای رده سنی کودک وجود دارد که در عین سرگرم کردن آن ها، می‌تواند به تقویت ذهن، تصمیم گیری، حل مسئله و حتی حافظه شان کمک کند. بازی‌هایی که در ادامه درباره شان می‌خوانید، بازی‌هایی هستند که کودکان بالای ۶ سال می‌توانند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. تعدادی از این بازی‌ها را علاوه بر کودکان، بزرگ سالان هم انجام می‌دهند و گزینه‌های خوبی برای دورهمی‌های خانوادگی هستند.

 

دکتر اکتشاف
زمان بازی: ۱۵ دقیقه
تعداد نفرات: ۲ تا ۴ نفر

کوتاه و مختصر سراغ معرفی یک بسته بردگیم یا همان بازی فکری ویژه کودکان رفتیم

 
از آن دسته بازی‌هایی است که کودکان عاشقش می‌شوند. لوله‌های آزمایش، کارت‌های چشم نواز، توپ‌های رنگارنگ و داستانی که پشت این بازی است، می‌تواند برای هر کودکی هیجان آور باشد. ماجرا از این قرار است که هر بازیکن چند لوله آزمایش و چند توپ رنگی در اختیار دارد و به محض رو شدن کارت‌های تصویر، کودک باید همان چیزی را که در تصویر می‌بیند، بسازد. این کار را باید با برداشتن لوله‌های آزمایش حاوی توپ‌های رنگی و بدون لمس توپ‌ها یا حتی بدون زمین افتادن آن‌ها انجام دهد. کودک برای این کار نیاز به دقت، سرعت عمل و در عین حال تمرکز زیاد دارد. به همین دلیل «دکتر اکتشاف» گزینه خوبی برای سرگرم کردن بچه‌ها در تعطیلات است.

 
 
 

پایاپای
زمان بازی: ۲۵ دقیقه
تعداد نفرات: ۳ تا ۸ نفر

کوتاه و مختصر سراغ معرفی یک بسته بردگیم یا همان بازی فکری ویژه کودکان رفتیم

یا خودتان را برای سروصدای زیاد آماده کنید یا دور بازی «پایاپای» را خط بکشید. این بازی با صدای بلند انجام می‌شود و به سرعت عمل نیاز دارد. در این بازی، هرکدام از بازیکنان دسته‌ای از کارت‌های متنوع محصول را در اختیار دارند و باید در معامله با دیگران، این کارت‌ها را یک شکل کنند. هرکس زودتر بتواند کارت‌های دستش را همسان کند و زنگ را فشار دهد، برنده بازی است. روش معامله و جزئیات بازی را با یک بار مطالعه دفترچه راهنما به خوبی یاد می‌گیرید. قوانین بازی هم ساده‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. این بازی آخر هیجان و شور و سروصداست و از بازی‌های دل خواه بزرگ سالان هم به حساب می‌آید.

 

 

دوچشمی
زمان بازی: ۴۰ دقیقه
تعداد نفرات: ۲ تا ۴ نفر

کوتاه و مختصر سراغ معرفی یک بسته بردگیم یا همان بازی فکری ویژه کودکان رفتیمپیش از شروع بازی از خودتان عکس بگیرید و نگاهی به قیافه تان بیندازید که با یک عینک بزرگ و چند لیوان رنگی که روی دماغتان سوار است، چه ریختی شده اید! اکسسوری‌های این بازی خوش رنگ و جذاب اند و در همان نگاه اول، نه تنها بچه ها، بلکه بزرگ تر‌ها را هم شیفته خودش می‌کند. در این بازی، بازیکنان باید با استفاده از حس‌های بینایی و لامسه تلاش کنند سریع ببینند، سریع تجزیه وتحلیل کنند و سریع دست به کار شوند. در این بازی ۳ تاس وجود دارد که هرکدام از تاس‌ها نشان دهنده بخشی از یک تصویر هستند و برنده کسی است که زودتر این ۳ تاس را در ذهنش بچیند و بلافاصله یک لیوان از روی دماغش بردارد و روی تصویر مربوط بگذارد. در این حالت بازیکن یک لیوان از روی دماغش برمی دارد و دماغش کوتاه‌تر می‌شود، اما اگر اشتباهی تصویر را انتخاب کند، به عنوان جریمه باید یک لیوان روی دماغش بگذارد و دماغش درازتر شود. در پایان بازی برنده کسی است که زودتر دماغش به حالت طبیعی برسد!

 

 

نیکیماک
زمان بازی: ۴۵ دقیقه
تعداد نفرات: ۲ تا ۶ نفر

کوتاه و مختصر سراغ معرفی یک بسته بردگیم یا همان بازی فکری ویژه کودکان رفتیماین بازی در دنیای حشره‌های فضایی دنبال می‌شود! حشره‌های فضایی به کمک بچه‌ها نیاز دارند تا حشره‌های خراب کاری را که مشغول به هم ریختن سیاره شان هستند، شناسایی و بیرون کنند. برای این کار بچه‌ها نیاز به حافظه قوی دارند و البته کمی شیطنت و ریسک، تا بتوانند دست بهتری داشته باشند و دست دیگر بازیکنان را هم خراب کنند. درواقع در این بازی باید هم حواستان به حشره‌های خراب کار باشد و هم رقیبان خراب کار. بازی «نیکیماک» برای کودکان بازی جذابی است و به تقویت حافظه و قدرت ریسک پذیری شان کمک می‌کند. این بازی کارتی گرافیک بسیار جذابی دارد و حشره‌هایی که روی کارت‌ها نقش بسته اند، دوست داشتنی‌تر از حشره‌های دنیای واقعی هستند.

 

 

رام و دیس
زمان بازی: ۲۵ دقیقه
تعداد نفرات: ۲ تا ۶ نفر

کوتاه و مختصر سراغ معرفی یک بسته بردگیم یا همان بازی فکری ویژه کودکان رفتیمدر مزرعه رام و دیس همه چیز در آرامش است. گوسفندان مشغول چرا هستند و سگ‌های گله در برابر گرگ‌های شکارچی از آن‌ها نگهبانی می‌کنند. خورشید کم کم غروب می‌کند و گوسفندان به خانه برمی گردند، اما دیگر آرامش قبل بر مزرعه حکم فرما نیست. حالا یک شب وحشی آغاز شده است و کسی برنده بازی خواهد بود که هم مراقب خوبی برای گله اش باشد و هم شکارچی خوبی در برابر گله دیگران. صبح کسی که بزرگ‌ترین گله را در اختیار داشته باشد، برنده بازی است. بازیکنان برای انجام این فرایند، هم به حافظه خوب نیاز دارند و هم به قدرت پیش بینی. «رام و دیس» علاوه بر کودکان، بزرگ سالان را هم با قوانین ساده و فضای شاد و فعالی که دارد، شیفته خودش می‌کند.

 

 

فلافل
زمان بازی: ۱۵ دقیقه
تعداد نفرات: ۲ تا ۵ نفر

کوتاه و مختصر سراغ معرفی یک بسته بردگیم یا همان بازی فکری ویژه کودکان رفتیماین بازی برای شکمو‌های بزرگ‌تر از ۸ سال است، به خصوص شکمو‌هایی که تازه جمع و ضرب را یادگرفته اند و در کنار همه این‌ها فلافل هم دوست دارند. در این بازی مهم است که فلافلتان را با چه می‌خورید؛ با سیب زمینی؟ بادمجان کبابی؟ خیارشور؟ گوجه فرنگی و.... بازی در ۳ دور انجام می‌شود و بازیکنان باید از بین کارت‌های مخلفات ساندویچ، آن‌هایی را انتخاب کنند که برایشان امتیاز بیشتری دارد و باقی مخلفات را به نفرات بعدی بدهند. کارت‌ها در کنار یکدیگر ضریب می‌گیرند و امتیازشان بالا می‌رود. پس این طور نیست که در هر دور با برداشتن یک محصول پرامتیاز، برنده بازی باشید. به علاوه، کارت‌های امتیاز ویژه می‌آیند تا به کلی محاسبات شما را به هم بریزند. از طرفی باید حواستان باشد که رقیبان مشغول گذاشتن چه مخلفاتی لابه لای ساندویچ فلافلشان هستند.

 

 

نمیریه
زمان بازی: ۳۰ دقیقه
تعداد نفرات: ۲ تا ۵ نفر

کوتاه و مختصر سراغ معرفی یک بسته بردگیم یا همان بازی فکری ویژه کودکان رفتیم

این بازی آخر خنده است. شما در این بازی درست مثل تصویر روی بسته بندی، چند پیرزن و پیرمرد هستید که هیچ جوری نمی‌خواهید جان به عزرائیل دهید. نمیریه یک بازی کارتی است که بازیکنان در آن به نوبت کارت می‌کشند و کارت اجل معلق به هرکس که بیفتد، دار فانی را وداع می‌گوید و از بازی کنار می‌رود، مگر اینکه بتواند با کارت‌های دیگر از خودش محافظت کند. همان طور که از نام بازی مشخص است، بازیکنان یکی یکی می‌میرند و دست آخر کسی برنده است که تنها بازمانده جمع باشد.
 
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->