«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

پرونده شهدای خراسانی مدافع سلامت همچنان در انتظار تعیین تکلیف

  • کد خبر: ۶۱۸۸۴
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
پرونده شهدای خراسانی مدافع سلامت همچنان در انتظار تعیین تکلیف
نظام پزشکی مشهد: درحال تهیه و تکمیل مدارک ۶ شهید جدید مدافع سلامت برای فرستادن به کمیته کشوری هستیم
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ روند بررسی و تأیید پرونده شهدای سلامت از حدود ۹ ماه پیش و با حرف وحدیث‌های بسیار آغاز شد. آیین نامه بنیاد شهید برای بررسی پرونده این شهدا به قدری ابهام داشت که وزارت بهداشت و خانواده این شهدا به آن اعتراض کردند و این اعتراض‌ها باعث شد این دستورالعمل بازنگری جدی شود و فرایند پرپیچ وخم اعلام رسمی شهادت مدافعان سلامت کمی آسان‌تر شود. با این حال، فرایند بررسی پرونده شهدای سلامت در کمیته ملی تعیین مصادیق شهید خدمت به کندی انجام می‌شود و تا امروز فقط ۱۴۴ پرونده تأیید شده که سهم خراسان رضوی ۱۰ شهید مدافع سلامت بوده است آن طور که مسئولان نظام پزشکی مشهد می‌گویند، ۱۷ پرونده دیگر برای تکمیل مدارک از تهران به مشهد برگشت خورده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفتمین نشست کمیته ملی تعیین مصادیق شهید خدمت در ۱۷ اسفند از پایان بررسی ۲۷۷ پرونده ارسالی به این کمیته خبر داد و گفت که از این تعداد فقط ۱۴۴ پرونده تأیید شده است و ۹۱پرونده ارسالی به کمیته ملی، نقص مدارک داشت که به کمیته‌های استانی برگشت داده شده است. اوحدی افزود اگر این پرونده‌ها تا زمان آخرین جلسه این کمیته قبل از سال ۱۴۰۰ به دست آن‌ها برسد، کار تعیین تکلیفشان انجام می‌شود تا وضعیت بیش از ۸۵ درصد پرونده‌ها روشن شود.


فقط ۱۰ پرونده تأیید شد!

نماینده سازمان نظام پزشکی مشهد در کمیته احراز و تشخیص شهدای سلامت استان با رد شایعه تأییدنشدن قطعی بخشی از پرونده شهدای مدافع سلامت استان گفت: تاکنون در استان ۳۳ شهید مدافع سلامت داشته ایم که این افراد شامل همه کادر بهداشت و درمان استان می‌شوند. از این تعداد ۲۷ پرونده به کمیته کشوری ارسال شد و تا این لحظه شهادت ۱۰ نفر از مدافعان سلامت تأیید و پرونده نهایی شده شان به بنیاد شهید استان ارسال شده است. البته هنوز پرونده هیچ شهید مدافع سلامتی از خراسان رضوی به صورت قطعی رد نشده است.


پیگیر تکمیل مدارک هستیم

دکتر مسعود زحمتکش با اشاره به برگشت ۱۷ پرونده به کمیته تعیین مصادیق استانی برای تکمیل مدارک و بررسی دوباره نیز افزود: سازمان نظام پزشکی مشهد در پیگیری پرونده همه شهدای سلامت از روز‌های ابتدایی تاکنون اهتمام جدی داشته و از هیچ تلاشی برای احقاق حق مدافعان سلامت خراسانی دریغ نکرده است؛ اکنون پیگیر تکمیل مدارک پرونده‌ها و ارسال دوباره آن‌ها به کمیته کشوری تعیین مصادیق شهدای خدمت هستیم.
وی ادامه داد: پیگیری مراحل قانونی احراز شهادت ۲ شهید بزرگوار که از کارکنان ناجا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند، به پیشنهاد کمیته کشوری تعیین مصادیق شهدای خدمت، از طریق سپاه و ناجا انجام خواهد شد و از دستورکار پیگیری سازمان نظام پزشکی مشهد خارج شده است.


۶ شهید جدید مدافع سلامت

زحمتکش از پیگیری و جمع آوری مدارک چند شهید مدافع سلامت دیگر خبر داد و گفت: مشغول تهیه و تکمیل مدارک پرونده ۶ شهید مدافع سلامت دیگر هستیم که به محض تکمیل بررسی و تأیید مدارک این عزیزان در کمیته استانی، برای تأیید نهایی به تهران ارسال خواهد شد. متأسفانه در سال ۱۳۹۹ افراد برجسته‌ای از کادر بهداشت و درمان را از دست دادیم؛ افرادی که جبران فقدانشان به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. پزشکان و پرستارانی که با ازخودگذشتگی و با به خطرانداختن جان خود و حتی خانواده هایشان از همان روز‌های ابتدایی همه گیری کرونا در نوبت‌های سنگین کاری و با تحمل مشکلات فراوانی که در مسیر درمان بیماران وجود داشت. قهرمانانه تا پای جان ایستادند. پیگیری پرونده شهادت این عزیزان دینی است بر گردن ما و کمترین کاری است که از دستمان ساخته است.


نوروز زمینه گسترش بیماری را فراهم می‌کند

وی با ابراز نگرانی از گسترش بیماری کرونا به ویژه در ایام نوروز خاطرنشان کرد: تقاضای ما از وزارت بهداشت اهتمام به واکسیناسیون گسترده است. چون با روش قطره چکانی واکسیناسیون کنونی، بی شک در کنترل همه گیری از این طریق شکست خواهیم خورد. مردم هم بدانند تا زمانی که واکسیناسیون همگانی انجام نشده است، همه در معرض خطر کرونا هستند و استفاده از ماسک و پرهیز از اجتماعات و سفر به ویژه در نوروز تنها راه حفظ جان خود و عزیزانشان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->