نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

به بهانه درگذشت انصاریان، میناوند و مارادونا: سه‌گانه مرگ

  • کد خبر: ۶۱۸۸۸
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
به بهانه درگذشت انصاریان، میناوند و مارادونا: سه‌گانه مرگ
مارادونا، میناوند و انصاریان با رفتنشان غم‌انگیز‌ترین رویداد فوتبالی جهان و ایران را رقم زدند.
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ سال‌۹۹ سال خوبی برای هیچ کجای دنیا نبود و این همه شامل دنیای ورزش هم شد. در سال سکوت استادیوم‌ها و برگزاری مسابقات در ترس و اضطراب، درگذشت ۳ چهره مشهور، اهالی فوتبال ایران و جهان را افسرده‌تر کرد. فوت مارادونا که شاید بتوان گفت محبوب‌ترین ورزشکار تاریخ است، چند هفته پیش از شوک درگذشت ۲ پیشکسوت پرسپولیسی فوتبال ایران روی داد. در‌حالی‌که جهان فوتبال در بهت درگذشت ناگهانی کسی بود که خیلی‌ها را عاشق و شیدای فوتبال کرده بود، مهرداد میناوند و علی انصاریان ناباورانه اسیر هیولای کرونا شدند و به کام مرگ رفتند.
 
۲ چهره خاص فوتبال که بر‌خلاف بسیاری از هم‌نسل‌های خود بعد از دوران بازنشستگی خانه‌نشین نشده بودند و حضور کاملا فعالی در رسانه‌ها داشتند. علی انصاریان مثل پژمان جمشیدی یک شخصیت هنری شده بود و مهرداد میناوند، یکی از فعال‌ترین چهره‌های ورزشی در فضای مجازی بود. خلاصه اینکه هر دو کاملا توی چشم و به نظر کاملا دور از کابوس مرگ و به‌ویژه کرونا بودند؛ اما قصه آن‌ها آن‌طور که همه فکر می‌کردند، پیش نرفت. حضور در یک برنامه اینترنتی که از آن‌ها برای کارشناسی شهرآورد پرسپولیس و استقلال دعوت کرده بود، آخرین حضور آن‌ها در‌برابر دوربینی بود که به نظر می‌رسید روزگاری طولانی و دراز با آن‌ها خواهد داشت.
 
بعد از این برنامه ابتدا میناوند و سپس انصاریان به کرونا مبتلا شدند؛ اتفاقی که برای خیلی‌ها در این یک سال افتاده و چندان نگران‌کننده نبود، اما وقتی پزشکان گفتند آن‌ها دیر به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و اوضاعشان رو‌به‌وخامت گذاشته است، قضیه فرق کرد. مثل آخرین روز‌های حیات مارادونا که چندروزی در بیمارستان بستری بود، ده‌ها طرف‌دار انصاریان و میناوند در ۲ مقطع زمانی بستری آن‌ها به بیمارستان آمدند و بازار دعا و نذر و نیاز داغ شد؛ اما در‌نهایت زودتر از دعاها، این مهرداد و علی بودند که دستشان به آسمان رسید.

حواشی مرگ میناوند و انصاریان

درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان که اولی ۴۵‌سال و دومی ۴۲‌سال داشت، آن‌گونه که گفتیم، شوک بزرگی به جامعه ورزش وارد کرد؛ اما خبر‌های عجیبی که بعد از فوت آن‌ها منتشر شد نیز دست‌کمی از شوک رفتنشان نداشت. شایعات درباره قصور پزشکان به‌ویژه در ماجرای علی انصاریان به‌قدری قوت گرفت که برخی فرضیه توطئه را نیز مطرح کردند. با‌این‌همه هیچ‌کدام از این شایعات نه رنگ واقعیت به خود گرفت و نه ادامه یافت. تب تند پست‌های چند نفر از دوستان و اطرافیان انصاریان که بین آن‌ها خبرنگار هم بود، بعد از چند روز فروکش کرد و کسی دیگر درباره این ماجرا حرف نزد.
 
بیانیه خانواده انصاریان درباره تلاش پزشکان تا حد زیادی در جمع‌شدن این جریان تأثیر‌گذار بود؛ اما موجب خاموشی کامل آن نشد. پرونده مرگ ۲ بازیکن محبوب پرسپولیس در دهه‌۷۰ و ۸۰ همچنان باز است و با اینکه درباره‌اش کمتر می‌گویند، اما مشخص است که ابعاد پیچیده‌ای دارد. شاید در آینده، چیز‌هایی درباره این اتفاق بشنویم که همه را متعجب کند؛ شاید هم همان‌گونه که گفته می‌شود، مرگ این دو چیزی مثل مرگ هزاران نفری بود که در ایران و جهان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند، فقط همین.

غروب اسطوره فوتبال

در کنار درگذشت ۲ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، مرگ مارادونا بدون‌شک اتفاق مهمی در فوتبال بود که اگر بخواهیم از بُعد جهانی به آن نگاه کنیم، مهم‌ترین اتفاق سال‌۲۰۲۰ بود.
در ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی مارادونا دوباره بیمار و در بیمارستان بستری شد. اسطوره فوتبال جهان بعد از پایان دوران فوتبال خود در سی‌وپنج‌سالگی همیشه مشتری ثابت بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی بود. در شصت‌سالگی جسم مارا‌دونا دیگر تحمل این‌همه درد را نداشت و صبح روز ۲۵‌نوامبر، ۵‌روز قبل از تولد شصت‌ویک‌سالگی‌اش در ویلای خودش درگذشت.
 
مرگ او بلافاصله به خبر اول همه بنگاه‌های خبری دنیا تبدیل شد و رکورد‌های عجیب‌و‌غریبی از خود برجای گذاشت. تشییع‌جنازه مارادونا با‌وجود سخت‌گیری‌های زیاد دولت آرژانتین به‌خاطر مسئله کرونا با استقبال فوق‌العاده مردم مواجه شد و پیکر او ۲ روز در کاخ ریاست‌جمهوری بود تا علاقه‌مندانش با او خداحافظی کنند. مارادونا در‌نهایت در قبرستان خانوادگی کنار پدر‌و‌مادرش که صحنه‌های عاطفی بسیاری با آن‌ها داشت، به خاک سپرده شد تا به‌این‌ترتیب قصه یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران تاریخ که شاید به‌جرئت بتوان گفت محبوب‌ترین هم بود، این‌گونه تمام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->