حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

ویلموتس‌گیت با خسارت ۲۰۰ میلیارد‌تومانی| مقصران کجا هستند؟

  • کد خبر: ۶۱۸۹۱
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
ویلموتس‌گیت با خسارت ۲۰۰ میلیارد‌تومانی| مقصران کجا هستند؟
قرارداد مربی بلژیکی، فاجعه‌بار‌ترین قرارداد تاریخ ورزش ایران است، اما با گذشت مدت زمانی طولانی می بینیم که با هیچیک از مقصران بسته شدن این قرارداد برخورد نشده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مهم‌ترین پرونده ورزش ایران در سالی که گذشت، ماجرای قرارداد مربی بلژیکی تیم ملی بود؛ قراردادی که حالا با روشن‌شدن ابعاد فاجعه‌بار آن، به ویلموتس‌گیت معروف شده است.
 
این قرارداد بی‌تردید خسارت‌بارترین قرارداد تاریخ ورزش ایران است که پیامد‌های آن همچنان ادامه دارد. مارک ویلموتس و دستیارانش به‌خاطر فقط یک ماه حضور در ایران، ۲ میلیون یورو پول گرفتند و بعد از ایران شکایت کرد ند تا ۶‌میلیون یورو الباقی قرارداد خود را که باید در ۴ سال حضورشان در ایران داده می‌شد، بگیرند. درباره پولی که فدراسیون در ترکیه به حساب این مربی واریز کرد، ابهامات زیادی وجود دارد. بعد از فسخ قرارداد ویلموتس، ایران تصمیم گرفت حتی ۳ ماه حقوق اضافه به این مربی و کادرش بدهد؛ بنابراین از فرانسه او را به ترکیه کشاند و در آنجا حسابی برایش افتتاح کرد تا این پول را بگیرد.
 
نکته اینجاست که پول‌ها به‌صورت حواله از دبی به ترکیه رفت. در آنجا بانکی که برای ویلموتس افتتاح‌حساب کرد، تأکید داشت باید پول‌ها نقدی به آنجا برود تا بتوانند وارد حساب این مربی کنند؛ بنابراین ویلموتس و ۲ میلیون یورو پول نقد در بانک رودررو شدند، به‌شکلی که مربی سابق تیم ملی وقتی پول‌ها را دید، چشمانش برق زد و با ذوق‌زدگی از آن‌ها و خودش عکس سلفی گرفت! او که به تعبیر مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون، نجیب بود و حرف پول را نمی‌زد، بعد از گرفتن این پول درشت، زیر همه‌چیز زد و نه‌تن‌ها راضی نشد به ایران برگردد، بلکه با شکایت در فیفا خواهان بقیه قرارداد خود شد.
 
مربی نجیب در‌حالی برای کار نکرده‌اش در ایران همه پولش را می‌خواهد که چند ماه قبل از قرارداد با فدراسیون ایران، از تیم قبلی خود ساحل عاج بعد از ۶ ماه به خیر و خوشی جدا شده و بقیه قراردادش را نیز بخشیده بود. معلوم نیست علت چرخش عجیب ویلموتس از یک مربی نجیب به یک مربی کثیف، چیست؟ هر چه هست، پرونده او حالا یک مشکل بزرگ برای فوتبال و کل ورزش ایران است که به‌شدت با مشکل بودجه مواجه است. آن‌طور‌که پیش می‌رود، ویلموتس تیغ بران‌تری در فیفا دارد و با توجه به قرارداد سفت‌و‌سختی که دارد، هر طور شده، این پول هنگفت که با قیمت حال حاضر یورو نزدیک به ۲۰۰‌میلیارد تومان می‌شود، از ایران خواهد گرفت.

دستمزد سه‌میلیارد‌تومانی برای ۲ برد و ۲ باخت

ویلموتس ۷ خرداد‌۹۸ به ایران آمد تا تیم ملی را برای ۲ مسابقه با سوریه و کره‌جنوبی آماده کند. او بعد از کسب پیروزی برابر سوریه و تساوی برابر کره، روز دوم تیرماه به مرخصی رفت. بعد از گذشت چند روز در تاریخ ۱۵‌تیر به ایران بازگشت تا تیم ملی را برای دیدار با تیم ملی امید آماده کند. او بعد از این مسابقه از تاریخ ۲۴‌تیر ایران را ترک کرد و ۸‌شهریور برای برگزاری نشست با مربیان لیگ‌برتری و همچنین اردوی تیم ملی در راه جام‌جهانی به ایران برگشت.
 
او بعد از بازگشت از هنگ‌کنگ به‌همراه تیم ملی، تا تاریخ ۲۲‌شهریور و برای تماشای دیدار گل‌گهر و پارس جنوبی جم در ایران بود؛ اما به‌مدت یک هفته دوباره ایران را ترک کرد و ۳۱‌شهریور برای تماشای شهرآورد، مجددا به ایران برگشت. بعد از شهرآورد هم دوباره ایران را ترک کرد و در تاریخ ۱۲‌مهر برای تماشای دیدار تیم‌های تراکتور و پارس جنوبی و همچنین برگزاری اردوی تیم ملی برای دیدار برابر کامبوج و بحرین به ایران برگشت. تیم ملی، کامبوج را با شکستی پر‌گل بدرقه کرد؛ اما در تاریخ ۲۳‌مهر به بحرین باخت.
 
بعد از این شکست، ویلموتس ایران را ترک کرد و بعد از کلی ماجرا و حرف‌و‌حدیث با دریافت مبلغی از قراردادش راضی شد تا در تاریخ ۱۸آبان و چند روز مانده به بازی حساس با عراق، به ایران برگردد. ویلموتس ۲۳‌آبان و بعد از شکست برابر عراق برای همیشه ایران را ترک کرده و درنهایت برای گرفتن باقی‌مانده مطالباتش از فدراسیون فوتبال شکایت کرد. او در حضور شصت‌وشش روزه ویلموتس به‌همراه تیم ملی، به ازای هر روز چیزی حدود ۹۴‌هزار یورو خرج روی دست فدراسیون گذاشت که با یوروی سی‌هزار‌تومانی، می‌شود چیزی نزدیک به ۳‌میلیارد تومان!

بار فدراسیون «تاج» بر گردن فدراسیون «عزیزی‌خادم»

یکی از اتفاقات مهم امسال در حوزه فوتبال ایران، انتخابات فدراسیون بود که موجب انتخاب عزیزی‌خادم به‌عنوان رئیس شد. او حالا میراث دار ویرانه‌ای است که تاج در این پرونده به جای گذاشته و بی‌تردید بزرگ‌ترین چالش در اداره این فدراسیون است که دست‌کمی از وزارتخانه ندارد. همه این‌ها در‌حالی است که پرونده این قرارداد در نهاد‌های قضایی و به‌ویژه مجلس باز است و هیچ بعید نیست در سال پیش‌رو بر‌ای امضا‌کنندگان آن دردسر‌های بزرگی ایجاد کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->