کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

خودپردازهای سنگاپور مجهز به سیستم شناسایی چهره می‌شود

  • کد خبر: ۶۱۹۳۱
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
خودپردازهای سنگاپور مجهز به سیستم شناسایی چهره می‌شود
بانک سنگاپور در اقدامی جدید، هشت دستگاه خودپرداز در سراسر این کشور را به سیستم تشخیص چهره به جای کارت‌های بانکی مجهز کرد. در حال حاضر کاربران از طریق خودپردازهای مجهز به تشخیص چهره تنها می‌‌توانند استعلام موجودی بگیرند ولی در آینده نزدیک امکان برداشت و انتقال نیز اضافه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بانک «OCBC» به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود، سیستم تشخیص چهره را در هشت خودپرداز منتخب در سراسر فعال کرد. کاربران در مراجعه به این خودپردازها دیگر نیازی به کارت بانکی ندارند و هویت آنها تنها از طریق چهره تایید می‌شود.

 

بانک سنگاپور اعلام کرده است که به زودی نه تنها امکان برداشت و نقل و انتقال به این خودپردازهای مجهز به سیستم تشخیص چهره اضافه خواهد شد، بلکه در تلاش است تا خودپردازهای بیشتری را در این کشور به فناوری تشخیص چهره بیومتریک مجهز کند.

 

البته با توجه به توضیحات ارائه شده از سوی این بانک، به نظر می‌رسد کاربران باید تا سال آینده میلادی منتظر فعال شدن سایر سرویس‌ها بمانند و قرار نیست به این زودی چنین خدماتی در اختیار آنها قرار گیرد. بانک سنگاپور در تلاش است این پروژه را به صورت تدریجی و مرحله به مرحله پیش ببرد تا بتواند نظارت دقیق و کاملی بر عملکرد دستگاه‌های خودپرداز داشته باشد و در صورت بروز هر گونه مشکلی به سرعت ان را برطرف کند.

 

ویژگی جدید در تعامل با سیستم تایید هویت از طریق شناسایی چهره «SingPass» دولت سنگاپور کار می‌کند. در پایگاه داده‌های مربوطه تصاویر بیش از 4 میلیون نفر شهروندان سنگاپوری ذخیره شده است. انتظار می‌رود با کمک این سیستم، سامانه بانکی این کشور با رعایت پروتکل‌های امنیتی قوی‌تری به کار خود ادامه بدهد و در صورت لزوم بتواند برخی حساب‌های بانکی را مسدود کرده یا مانع انجام تراکنش مالی توسط کلاهبرداران شود.

 

معمولا سرقت کارت‌های بانکی کار ساده‌ای است و متاسفانه برخی از کاربران رمز عبور را روی کارت بانکی می‌نویسند یا در کیف پول قرار می‌‌دهند که این کار باعث می‌شود سارقان به راحتی بتوانند حساب آنها را خالی کنند. با اضافه شدن لایه امنیتی قوی‌تر می‌توان از بروز چنین مشکلاتی به خوبی جلوگیری کرد.

 

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->