کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ترافیک روان در جاده‌های کشور

  • کد خبر: ۶۱۹۷۷
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
ترافیک روان در جاده‌های کشور
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تردد در برخی از جاده ها به نسبت سال گذشته که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود افزایش محسوسی داشته اما بررسی تردد ها در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم است، از ترافیک روان در جاده های کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تردد در برخی از جاده ها به نسبت سال گذشته که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود افزایش محسوسی داشته اما بررسی تردد ها در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم است، از ترافیک روان در جاده های کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت:‌ هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و گردوخاک برای استانهای مرکزی اعلام شده لذا احتمال بروز گردوخاک و کاهش میدان دید رانندگان در جاده ها متصور است. در این شرایط پرهیز از سفر در این جاده ها اعلام می‌شود. در صورت نیاز به سفر ضروری با رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و احتیاط بیشتر در رانندگی باید اقدام شود.

وی افزود: تردد در برخی از جاده ها به نسبت سال گذشته که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود افزایش محسوسی داشته ولی بررسی ترددها در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم نیز بوده و از همکاری و همراهی مردم در اجرای توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر می‌کنیم. بر این اساس در این ایام پلیس راهور برای مدیریت ترافیک در شهرها نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است. تردد و سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع و محدودیت تردد شبانه در تمامی شهرها کشور در گروه قرمز و زرد و زرد و آبی کماکان ادامه دارد.

شیرانی ادامه داد: در جاده‌های کشور آمادگی کامل تیمهای پلیس راه جهت تسهیل در ترددها و انضباط بخشی و برخورد با تخلفات و انجام اقدامات لازم به منظور کاهش تصادفات ایجاد شده است. همچنین ۸۲ درصد از تصادفات جاده‌ای ۴ علت اصلی از جمله سرعت غیرمجاز ، سبقت غیرمجاز ، عدم توجه کافی به جلو ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه دارد. استفاده از تلفن همراه مهمترین علت در  عدم توجه کافی به جلو است. خستگی و خواب آلودگی مهمترین نقش را در عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه دارد.

وی در ادامه به رانندگان توصیه کرد که در هر زمان احساس خستگی و خواب آلودگی کردند بلافاصله در محلی توقف و با استراحت کوتاه و تغییر وضعیت ادامه مسیر بدهند. اصراری بر رانندگی طولانی مدت و یکنواخت و بدون توقف نداشته باشند و زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرند.
 
شیرانی تاکید کرد: با استفاده از دوربینهای مکانیزه ثبت تخلف و تیمهای گشتی پلیس به صورت قاطع با تخلفات رانندگی در جاده‌ها برخورد می‌شود. اعمال جریمه و نمره منفی گواهینامه در تخلفات حادثه ساز نیز همزمان انجام خواهد شد.

منبعک ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->