سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش کرونای انگلیسی در مشهد | رعایت پروتکل‌ها کم شده و احتمال موج بعدی کرونا وجود دارد

  • کد خبر: ۶۲۲۰۰
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
افزایش کرونای انگلیسی در مشهد | رعایت پروتکل‌ها کم شده و احتمال موج بعدی کرونا وجود دارد
قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر رعایت پروتکل‌ها کم شده و ما احتمال می‌دهیم که موج بعدی در ادامه عید و فروردین بیاید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کاظم فرهمند گفت: از مردم می‌خواهیم که سفر نکنند، خصوصا به شهرهای زیارتی و شهرهای مهم و کلان‌شهر که جنبه توریستی دارند. همانطور که قبلا گفته‌ایم در مشهد چندین بیمار کرونای انگلیسی داشته‌ایم و متاسفانه این ویروس زیاد شده و اگر مردم به مشهد سفر کنند، این ویروس را با خود به شهرشان می‌برند و این ویروس در کل کشور زیاد می‌شود.

 

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بنابراین از مردم می‌خواهیم که به مشهد سفر نکنند چون برای سلامتی خودشان ضرر دارد و حتی ممکن است بعضی از افراد این ویروس را با خود به مشهد بیاورند.

 

فرهمند گفت: هر وقت سفرها زیاد شده، در فاصله دو تا سه هفته بعد، بیماران بستری افزایش پیدا کرده است. به طور طبیعی، چرخش ویروس‌ این خاصیت را دارد. اگر یک ‌سال گذشته را به یاد داشته باشیم، هرجا که پروتکل‌ها رعایت نشد و یکی از محدودیت‌ها برداشته شد، حدود یک ماه بعد آن با موج جدید کرونا مواجه شدیم و تعداد بیماران بستری و سرپایی کرونا در بیمارستان‌ها افزایش یافت تا حدی که می‌توانست بیمارستان‌های ما را با مشکل مواجه کند.

 

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر هم رعایت پروتکل‌ها کم شده و ما احتمال می‌دهیم که موج بعدی در ادامه عید و فروردین ایجاد شود.

 

فرهمند در خصوص تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مسافران و زائران اظهار کرد: مراکز درمانی و مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش به سر می‌برند و آمادگی پذیرش بیماران را دارند، ولی در اکثر کشورهای دنیا اگر تعداد بیماران خیلی زیاد باشد، قاعدتا مراکز درمانی از پذیرش بیماران عاجز خواهند بود. وظیفه‌ ما این است که هم به مردم در قسمت پیشگیری هشدار دهیم و هم در قسمت درمان امکاناتی را فراهم کنیم. در قسمت پیشگیری از مردم می‌خواهیم که فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در قسمت درمانی، امکانات‌مان آماده است و همکاران ما آماده باش هستند.

 

فرهمند درخصوص نتایج تحقیقی که رستوران‌ها را به عنوان خطرناک‌ترین محل برای انتشار ویروس کرونا اعلام کرده است، گفت: در رستوران‌ها به دلیل اینکه فاصله اجتماعی کم می‌شود و مردم ماسک‌ها را بر می‌دارند، خطر سرایت ویروس زیاد است. توصیه‌ام به رستوران‌دارها این است که پروتکل‌ها را با حساسیت بیشتری رعایت و فاصله بین میزها را بیشتر کنند. مردم هم تا جایی که می‌توانند از رستوران استفاده نکنند و اگر هم استفاده می‌کنند، ترجیحا در فضای آزاد باشد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->