نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

اعتراض آلمان‌ها به کشته شدن ۶۵۰۰ کارگر در قطر برای جام جهانی

  • کد خبر: ۶۲۳۱۶
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
اعتراض آلمان‌ها به کشته شدن ۶۵۰۰ کارگر در قطر برای جام جهانی
پیش از بازی آلمان و نروژ در رقابت انتخابی جام جهانی دو تیم با پیراهن‌هایی وارد زمین شدند که روی آن به حقوق بشر تاکید شده بود. این اقدام به دنبال انتشار گزارشی از سوی گاردین انجام شد.

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، دیدار آلمان و ایسلند بامداد امروز در رقابت‌های راه یابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. آلمان با اینکه توانست در این مسابقه از سد ایسلند با ۳ گل عبور کند، ولی به خاطر کاری دیگر به سوژه اصلی رسانه‌های اروپایی بدل شد.

پیش از آغاز بازی تیم ملی آلمان به مانند تیم ملی نروژ با لباس‌هایی خاص وارد میدان شد تا اعتراضات خود را نسبت به اتفاقات کشور قطر برای آماده سازی جام جهانی نشان دهد. آلمانی‌ها با پیراهنی که روی آن عبارت «حقوق بشر» نوشته شده بود، وارد ورزشگاه شدند و اعتراض خود را کاملا به جهانیان نشان دادند.

این اعتراض یک موضع گیری نسبت به اتفاقات میزبانی قطری‌ها در جام جهانی ۲۰۲۲ بود که باعث شد هزاران کارگر مهاجر، هنگام ساخت ورزشگاه‌های بزرگ قطر جان خود را از دست بدهند. گاردین در گزارش ماه گذشته خود ادعا کرد که ۶۵۰۰ تن از مهاجران کشور‌های حوزه خلیج فارس از زمانی که قطر برنده میزبانی شد، جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان عفو بین الملل این هفته در مباحثه با فیفا این تصمیم را گرفت تا با فشار آوردن روی کشور قطر باعث شود تا اتفاقات حقوق بشری در این مسئله پاک شود. آن‌ها طی نامه‌ای عنوان کردند که فیفا وظیفه دارد تا خطرات حقوق بشری این رویداد را کاهش دهد و با نفوذ خود باعث شود تا حقوق کار کارگران مهاجر در کشور قطر اصلاح شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->