ثبت‌ نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از 18 فروردین آغاز می شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چگونه نعناع را در آب پرورش دهیم؟

  • کد خبر: ۶۲۳۲۴
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
چگونه نعناع را در آب پرورش دهیم؟
نعناع گیاهی است که به راحتی می‌توانید آن را در آب پرورش دهید،

به گزارش شهرآرانیوز، داشتن یک گلدان نعناع در خانه می‌تواند به محیط خانه شما زیبایی زیادی ببخشد. نعناع از جمله گیاهانی است که خاصیت درمانی بسیاری دارد.

این گیاه به سرعت رشد می‌کند و شما می‌توانید با آغاز فصل بهار به راحتی آن را در گلدان، باغچه و یا حتی در یک لیوان آب پرورش دهید.

 

برگ های نعناع حاوی بالاترین مقدار آنتی اکسیدان نسبت به سایر گیاهان موجود می باشند. روغن نعناع شامل اسیدهای فنولیک, فیتوسترون, ساپونین ها, تریترپین ها, فلانوئیدها، کاروتنوئید, آنتوسیانین ها و غیره است. روغن نعناع به طور گسترده برای مصارف مختلفی استفاده می شود. این روغن امروزه به طور گسترده ای در آماده سازی خوراک ها, عطرها و برای درمان انواع مختلفی از مشکلات استفاده می شود.

 

آموزش قلمه زدن گیاه نعناع

برای تهیه قلمه از گیاه نعناع رسیده و سر حال تقریباً یک سانتیمتر از بالای اتصال ساقه آن را به زمین با قیچی تیز به صورت کج یا اریب برش بزنید تا باعث له شدگی ساقه نشود.

برگ‌های پایینی ساقه را جدا کنید و تنها سه برگ بر روی ساقه بماند. این کار باعث می‌شود تا انرژی گیاه صرف ریشه‌دار شدن سریع‌تر قلمه شود. قلمه نعناع را داخل لیوان آب قرار دهید، به طوری که تمام قسمت ساقه بدن برگ گیاه داخل آب قرار گیرد.

 

ظرف حاوی قلمه را در محلی گرم و دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. هر زمان آب ظرف کم شده بود به آن آب اضافه کنید. قلمه نعناع در مدتی کمتر از دو هفته ریشه‌دار خواهد شد و شما می‌توانید آن را به گلدان انتقال دهید.

گلدان کوچکی را انتخاب و آن را با خاک‌برگ و ماسه پر کنید. درون خاک را سوراخی به عمق ۳ سانتیمتر ایجاد کنید و قلمه جوان را داخل آن بکارید. بعد از مدت کوتاهی اولین برگ‌های نعناع شما سبز خواهند شد.



جالب است بدانید باید به طور مرتب گیاه را هرس کنید، هرس کردن نعناع‌ باعث می‌شود که گیاهتان پرپشت و زیاد شود و اجاز ندهید نعناع گل دهد، به محض گل دادن، آن را کنده و دور بریزید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->