خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

خراسان‌رضوی در تعداد مصدومان تصادفات نوروزی در کشور رکورددار شد

  • کد خبر: ۶۲۷۶۶
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
خراسان‌رضوی در تعداد مصدومان تصادفات نوروزی در کشور رکورددار شد
افزایش حضور مسافران ناخواسته منجر به افزایش سوانح رانندگی می‌شود که آمار سوانح اورژانس کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، خراسان‌رضوی بیشترین تعداد مصدوم در سوانح رانندگی را در میان استان‌های کشور داشته است.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ برداشته شدن تمامی محدودیت‌های تردد در حوزه بین‌شهری در ابتدای سال منجر به حضور گسترده مسافران و زائران به مشهد و استان شد تا جایی که تنها در چند روز ابتدایی سال ۱۴۰۰ سفر‌ها به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشت. افزایش حضور مسافران ناخواسته منجر به افزایش سوانح رانندگی می‌شود که آمار سوانح اورژانس کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، خراسان‌رضوی بیشترین تعداد مصدوم در سوانح رانندگی را در میان استان‌های کشور داشته است.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: تعداد جان‌باختگان سوانح رانندگی استان در ۱۲ روز ابتدایی سال به نسبت مدت مشابه سال قبل برابر بوده، اما مصدومان افزایش داشته است.
سرهنگ حمیدرضا دهنوی با اشاره به کاهش جان‌باختگان تصادفات در سال ۹۹-۹۸، افزود: امسال کاهش منع تردد‌ها منجر به افزایش تصادفات در استان شد، اما یکی از آمار‌هایی که نگرانی‌ها را افزایش داده رشد ۷۰ درصدی جان‌باختگان عابر پیاده بوده است.

وی درباره وضعیت شهر مشهد در ۱۲ روز ابتدایی سال نیز بیان کرد: تعداد مجروحان در سوانح رانندگی در کلان‌شهر مشهد ۲۰ درصد افزایش داشته است که خلوتی معابر و افزایش سرعت از دلایل عمده آن بوده است.


مدیریت هوشمند سرعت در مشهد

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی درباره برنامه‌های پیش رو برای کاهش تصادفات در مشهد تصریح کرد: دو برنامه اصلی را در طول سال جاری در مشهد اجرا خواهیم کرد که ابتدا با استفاده از دوربین‌های هوشمند طرح ترافیک سرعت خودرو‌ها بررسی و با رانندگانی که با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی می‌کنند، برخورد خواهد شد.
دهنوی با اشاره به اینکه مدیریت سرعت خودرو‌ها می‌تواند منجر به کاهش مرگ عابران پیاده و موتورسیکلت‌ها شود، بیان کرد: در ادامه علاوه بر ارتقاء عبور و مرور موتورسواران، طرح حق تقدم عابران پیاده استمرار می‌یابد.


۵ کشته در یک سانحه

هر چند خراسان‌رضوی در تعداد جان‌باختگان سوانح رانندگی در نوروز وضعیت ثابتی را به نسبت سال گذشته تجربه کرد، اما نمی‌توان از سانحه برخورد سواری سمند و کامیون در محور نیشابور به سبزوار با ۵ کشته گذشت.
این سانحه هفتم نوروز رخ داد و متأسفانه تمام سرنشینان خودرو سمند شامل ۲ مرد و ۳ زن جان خود را از دست دادند.


حادثه دل‌خراش در زاهدان

یکی از دل‌خراش‌ترین سوانح رانندگی کشور سوم فروردین در محور زاهدان به خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان رخ داد. در این حادثه که ساعت ۱۲ ظهر رخ داد، ۳ خودرو تویوتا، پراید و پژو ۴۰۵با یکدیگر برخورد کردند. ۱۴‌نفر در این حادثه جان باختند که ۸ نفر از متوفیان کودک بوده‌اند. عوامل اورژانس نیز با حضور در محل ۱۱ مصدوم را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

البته این تنها یک نمونه از ۲۰۱ هزار مأموریت اورژانس از ۲۵ اسفندتا ۱۲‌فروردین در سراسر کشور بود که ۳۰‌هزار و ۶۷۰‌مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است. در این میان ۵۸‌درصد حوادث ترافیکی مربوط به معابر شهری، ۳۵‌درصد مربوط به معابر برون شهری، ۶ درصد مربوط به معابر روستایی و یک درصد مربوط به دیگر موارد بوده است.

همچنین شمار کل مصدومان حوادث ترافیکی ۳۳‌هزار و ۶۳۴‌نفر بوده که۲۳ هزار و ۲۰۶ نفر مرد و ۸ هزارو ۹۰۱ نفر زن بوده‌اند. بیشترین مأموریت نیز با ۳هزار و ۴۰۹ نفر مربوط به تهران و بیشترین مصدوم اعزامی مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

سازمان اورژانس کشور همچنین اعلام کرده که در این مدت ۱۷۰هزار و ۷۲۵ مأموریت درباره حوادث غیرترافیکی داشته و در آن به ۱۳۸هزار و ۱۴۶ نفر خدمت‌رسانی شده است، از این تعداد ۷۶ هزار و ۱۹۵‌مصدوم مرد و ۵۶ هزار و ۹۱۴ مصدوم زن بوده‌اند. بیشترین علت مأموریت‌های غیر ترافیکی اورژانس نیز بیماری‌های قلبی و تنفسی گزارش شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->