تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت
سرخط خبرها

معاون اول رئیس جمهور در مشهد: خراسان رضوی ظرفیت‌های عظیم برای توسعه دارد

  • کد خبر: ۶۲۸۱۰
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
معاون اول رئیس جمهور در مشهد: خراسان رضوی ظرفیت‌های عظیم برای توسعه دارد
  معاون اول رییس جمهوری سال ۱۴۰۰ را سال کاسته شدن از مشکلات، فشار‌ها و تنگنا‌ها توصیف و بیان کرد: سال ۱۳۹۹ سال بسیار سختی برای کشور بود.

به گزارش شهرآرانیوز، اسحاق جهانگیری که صبح شنبه برای سفری یک روزه وارد مشهد شد پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی افزود: در تبیین این سختی همین بس که کشور در سال ۱۳۹۰ به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشت، اما در سال ۱۳۹۹ این میزان به حدود ۱۰ میلیارد دلار رسید که کمتر از پنج میلیارد دلار آن نصیب دولت شد.

 

وی اقتصاد ایران را جزو ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان بر اساس حجم تولید ناخالص داخلی توصیف و بیان کرد: بخاطر مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده عذرخواهیم، زیرا مشکلات اقتصادی و صف مرغ قابل دفاع نیست، اما در پایان فعالیت دولت طوری عمل خواهیم کرد که از تحریم‌ها عبور کرده باشیم و واکسن کرونا به وفور در اختیار مردم قرار گرفته باشد.

 

لازمه توسعه ملی، استفاده از فرصت‌ها است

معاون اول رییس جمهوری در ادامه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: لازمه توسعه ملی کشور استفاده از فرصت‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی است و هنر مدیران دلسوز نیز استفاده از این فرصت‌ها برای ایران است.


وی افزود: آمریکا که خود اعتراف کرد در سیاست فشار حداکثری و تحریم‌ها به کشورمان شکست خورده، ظرف سال‌های اخیر تحریم‌های مختلفی را اجرا کرد.


جهانگیری ادامه داد: البته ابتدا برای تحریم‌ها سقف مشخص کردند که مثلا تا فلان مقدار می‌توانید نفت بفروشید، اما در آن زمان برخی کشور‌های دوست نظیر چین و هند حاضر نبودند بیشتر از آن مقدار از ما نفت بخرند لذا فهمیدیم باید گلوگاه‌های تحریم را بشناسیم.


وی گفت: هرچند مذاکرات به خوبی انجام شد و توافق‌هایی به دست آمد، اما به نقض دائم تحریم‌ها امید نداشتیم لذا پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را تعریف کردیم و خدا را شاکریم با صبوری ملت و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی فشار‌ها را پشت سر گذاشتیم.


معاون اول رییس جمهوری "ستاره خلیج فارس" را از مهمترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی ذکر و بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه توانستیم به موفقیت‌های خوبی در حوزه نفت و گاز دست یابیم.


وی افزود: کشور قطر سال ۱۳۹۹ حدود دو و نیم برابر ایران از میدان گازی مشترک پارس جنوبی گاز برداشت می‌کرد، اما اکنون با افتتاح همین طرح‌ها کشورمان بیشتر از قطر و به میزان ۶۰۰ میلیون مترمکعب برداشت گاز دارد حال آنکه قطر در سقف ۵۵۰ میلیون مترمکعب مانده است.

 

جهانگیری ادامه داد: پیشتر زمان مورد نیاز برای صدور مجور شروع یک فعالیت ۷۲ روز بود، اما هم‌اینک اعلام این زمان به سه روز کاهش یافته است لذا باید در راستای همینگونه اقدامات حرکت کرد.

 

انتقاد از مصوبه مجلس

وی در ادامه به طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: با این قیمت آب، صنعت می‌تواند فعالیت کند، چرا برخی گمان دارند آب کشور اینقدر بی‌ارزش است و نسبت به قیمت تمام شده انتقال آب از خلیج فارس موضع‌گیری می‌شود.


معاون اول رییس جمهوری همچنین از مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد مناطق آزاد اقتصادی گله و بیان کرد: دولت برای رفع مشکل مردم در قالب لوایح جداگانه پیشنهاد ارتقای مناطق آزاد اقتصادی "زابل، جاسک، مریوان، مهران، سرخس و دوغارون" را به مجلس ارائه کرد، اما نمایندگان مجلس هفت منطقه آزاد را به آن‌ها اضافه کرده و همه را در یک مصوبه به تصویب رساندند.


جهانگیری گفت: شورای نگهیان نیز به دلیل بار بودجه‌ای با آن مخالفت کرد. ما نیز با وجود بار بودجه موافق رفع مشکلات مردم بودیم، اما این مساله مربوط به دولت است، زیرا در کار هم دخالت می‌کنید. باید به قانون اساسی به عنوان میثاق ملی عمل شود و دستگاه‌ها وارد فعالیت یکدیگر نشوند.


وی همچنین سالروز ۱۲ فروردین "روز جمهوری اسلامی" اشاره و بیان کرد: ملت ایران در قالب این رفراندوم به خواسته‌های تاریخی ۱۰۰ سال گذشته که استقلال، آزادی و حق تعیین سرنوشت بود دست یافت.

 

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: این رفراندوم با دوراندیشی امام خمینی (ره) در روز‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد، اقدامی که به این سرعت در سایر انقلاب‌ها سابقه نداشت و این از افتخارات انقلاب اسلامی است لذا امیدواریم بتوانیم آرمان‌های این رفراندوم را محقق کنیم.

 

خراسان رضوی ظرفیت‌های عظیم برای توسعه دارد

وی در ادامه سخنانش در ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی همچنین گفت: این استان دارای ظرفیت‌های عظیم برای توسعه است لذا باید با استفاده از اختیارات اقتصاد مقاومتی مشکلات پیش روی خراسان رضوی در بخش‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری رفع شوند.


وی افزود: آنطور که گزارش دادند ظاهرا یک دستگاه کامیون ظرف مدت دو هفته بار خود را به مرز دوغارون می‌رساند، اما همین کامیون تا ۳۰ روز در مرز معطل می‌شود لذا استاندار خراسان رضوی از اختیارات خود برای رفع این مشکل استفاده کند و با اتکا به اختیارات ستاد اقتصادی مقاومتی وارد عمل شود.


معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: باید با مجموعه سیاست‌ها از تولید پشتیبانی کرد و فضای فرهنگی را برای فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی مناسب و همراه نمود.

 

اسحاق جهانگیری صبح شنبه در راس هیاتی از وزار و معاونان وزیران برای افتتاح چند طرح عمرانی و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی وارد مشهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->