نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دانشگر در آستانه حذف از آسیا| استقلال سود می‌کند یا ضرر؟

  • کد خبر: ۶۲۸۳۳
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
دانشگر در آستانه حذف از آسیا| استقلال سود می‌کند یا ضرر؟
نام محمد دانشگر برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نشده است. به نظر می‌رسد باشگاه استقلال قصد ندارد این بازیکن را به خود در رقابت آسیایی همراه کند. آیا استقلال از این تصمیم سود می‌برد یا ضرر می‌کند؟

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، باشگاه استقلال اگر تا ۱۹ فروردین نام محمد دانشگر را در لیست آسیایی خود قرار ندهد، حضور این بازیکن در لیگ قهرمانان منتفی خواهد شد. درحالی که زمزمه حذف دانشگر از فهرست بازیکنان اعزامی به عربستان نیز به گوش می‌رسد و باشگاه استقلال تا کنون نام این بازیکن را درلیست خود قرار نداده، مهلت ارسال اسامی و احتمالا تغییرات نیزپنج شنبه هفته جاری به پایان می‌رسد و اگر تا آن روز نام مدافع حاشیه ساز درلیست قرار نگیرد، دیگر نمی‌توان فهرست بازیکنان را با تغییراتی مواجه کرد.


این تصمیم بعد از جنجالی که دانشگر دربازی با پیکان به وجود آورد ودرگیری‌هایی که با با فرشید اسماعیلی داشت، اتخاذ شد. اما مدافع مغضوب آبی‌ها پیش از این ماجرا نیز بار‌ها سابقه درگیری داشت و به نظر می‌رسد این بار باشگاه استقلال قصد دارد برخوردی جدی با این مدافع داشته باشد؛ مدافعی که حتی دربرهه‌ای به شدت از سیاست گذاری مدیران باشگاه استقلال گله کرده بود.


مهم‌ترین انتقاد دانشگر از مدیران باشگاه استقلال به بعد از بازی با نساجی برمی‌گردد که این بازیکن فضای حاکم برتیم را به مانند پادگان توصیف کرد. او حتی از زمین تمرین تیمش نیز به شدت انتقاد کرد وصراحتا گفت که در محل تمرین استقلال شیشه  خرده و سنگ وجود دارد که این مسئله کار را برای انجام تمرین دشوار می‌کند.
با این حال بعد از آخرین حاشیه سازی دانشگر بعد از بازی با پیکان برخی بازیکنان تلاش کردند زمینه ساز بازگشت او به تمرینات شوند. حتی فرشید اسماعیلی هم که خود با آقای مدافع درگیر شده بود، نزد سرمربی استقلال رفت تا شاید اجازه بازگشت او را به تمرین بگیرد، اما گفته می‌شود مجیدی فعلا پای این تصمیم ایستاده و نمی‌خواهد با بازگشت دانشگر موافقت کند.


البته ماجرای تنبیه دانشگر فقط به سرمربی استقلال ختم نمی‌شود و اگر  می‌بینیم که نام او حتی به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز ارسال نشده بخش بزرگی از این تصمیم نشات گرفته از بی میلی برخی مدیران به ادامه حضور او درترکیب تیم است و علاوه برسرمربی استقلال که می‌خواهد به نوعی با تنبیه دانشگر عنان کار را در دست خود بگیرد، مدیران هم در محرومیت این بازیکن نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند که این موضوع مربوط می‌شود به همان انتقاد‌های تندی که آقای مدافع بعد از بازی با نساجی انجام داد و مدیران تیم را بی تفاوتی محکوم کرد.

استقلال از تنبیه دانشگر سود می‌کند یا ضرر؟

مدافع مغضوب دراین ایام که اجازه حضور درتمرینات تیمش را نیافته تلاش کرده با انجام تمرینات انفرادی خودش را در آمادگی نگه دارد، اما تردیدی نیست دوری او از تمرینات تاکتیکی باعث کاهش آمادگی‌اش خواهد شد وحتی اگر این مدافع همین امروز به تمرینات تیمش فراخوانده شود یقینا برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا گزینه مناسبی نخواهد بود.

البته این وضعیت حالت خوشبینانه ماجرا است و با توجه به خبر‌هایی که از دل باشگاه بیرون می‌آید بعید است که در روز‌های باقی مانده تا مهلت ارسال اسامی به کنفدراسیون فوتبال آسیا، نام بازیکن جدیدی به این فهرست اضافه شود مگر آنکه اتفاق خاصی رخ دهد و کسی پا درمیانی کند که نه مسئولان باشگاه و نه فرهاد مجیدی بتوانند روی حرفش، حرف بزنند.
چنانچه دانشگر به طور قطع از حضوردرآسیا حذف شود که احتمالش اکنون به نقطه اوج رسیده، اما یافتن پاسخ این سوال که تصمیم اتخاذ شده درقبال این مدافع دربرهه کنونی درست بوده یا غلط نیز ضروری است. دانشگر در حالی با این تصمیم مواجه شده که در نقل و انتقالات میان فصل چند تیم مهم از جمله تراکتور را خواهان خود می‌دید و اگر تصمیم گیران در باشگاه استقلال آن قدر با دانشگر زاویه دارند که حتی حاضر نیستند نام او در میان بازیکنان آسیایی قرار دهند، باید لجبازی‌ها را کنار می‌گذاشتند و این بازیکن را آزاد می‌کردند تا علاوه بر درآمد زایی جا برای جذب یک مدافع جدید ودرخدمت تیم نیز باز می‌شد.
تصمیم گیران درباشگاه استقلال، اما ترجیح دادند با همین وضعیت نا متعادل و عجیب به همکاری با مدافع خود ادامه دهند. بدون شک اگر استقلال در بازی‌های آتی نتیجه مطلوب نگیرد ودرلیگ قهرمانان آسیا نیز از گروه خود صعود نکند ونتایجی به دست آورد که باب میل نباشد، همین تصمیم مورد نقد قرار می‌گیرد.

تنها راه تصمیم گیران باشگاه استقلال برای رهایی از انتقاد‌های ناشی از حذف دانشگر از لیگ قهرمانان آسیا موفقیت دراین عرصه است.
دانشگر مدافعی است که با وجود حاشیه سازی‌هایش برای استقلال دربسیاری از بازی‌ها گره گشا بود. او با اینکه در پست دفاع بازی می‌کند، اما در گلزنی نیز بازیکن موفقی است که در آخرین حضور خود درترکیب استقلال نیز گل زد.
حالا باید دید استقلال درغیاب این بازیکن در بخش دفاعی و حتی هجومی خود چه سرنوشتی خواهد داشت. درغیاب دانشگر (اگر با پنج شنبه نامش به آسیا ارسال نشود) استقلال با سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند وعارف غلامی راهی این رقابت‌ها خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->