سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکسیناسیون کامل کادر درمان کرونا در مشهد | اولویت بعدی واکسیناسیون کادر درمان غیرکرونایی

  • کد خبر: ۶۲۸۸۲
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
واکسیناسیون کامل کادر درمان کرونا در مشهد | اولویت بعدی واکسیناسیون کادر درمان غیرکرونایی
طبق گفته متولیان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، حدود ۸ درصد واکسن‌های وارداتی به کشور به خراسان‌رضوی تعلق می‌گیرد.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ به‌گفته معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، همه کادر درمان در خط مقدم مقابله با ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان‌های کرونایی مشهد و همه افرادی که در مراکز ۱۶ ساعته کرونا فعالیت می‌کنند، در مرحله نخست تزریق واکسن به بخش بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، واکسن دریافت کرده‌اند.

به‌گزارش خبرنگار ما، به‌تازگی پنجمین محموله واکسن کرونا از مبدأ روسیه وارد فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) شده که شامل صدهزار دوز واکسن اسپوتنیک‌وی ساخت کشور روسیه است و با احتساب این محموله جدید، مجموع واکسن‌های کرونای واردشده از کشور روسیه به ۵۲۰ هزار دوز رسیده است. طبق گفته متولیان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، حدود ۸ درصد واکسن‌های وارداتی به کشور به خراسان‌رضوی تعلق می‌گیرد.


واکسیناسیون کادر درمان بیمارستان‌های غیرکرونایی در گام بعد

مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا به کادر درمان و دیگر گروه‌های متقاضی دریافت واکسن، گفت: تا کنون ۱۰ هزار دوز واکسن به کادر درمان و کارکنان بهداشت‌ودرمان تزریق شده است. وی ادامه داد: کادر درمان در بیمارستان‌های غیرکرونایی و رده‌های شغلی دیگر نیز در گام بعدی دریافت واکسن قرار دارند.

وی تصریح کرد: در روز‌های آینده احتمال دریافت سهمیه برای نظام‌پزشکی وجود دارد، اما هنوز اطلاعات دقیق آن و میزان دوز دریافتی مشخص نیست. معاون دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هم‌اکنون تزریق واکسن به بیماران خاص در حال انجام است، بیان کرد: واکسن سینوفارم برای افراد دارای بیماری‌های خاص تهیه شده و فرایند تزریق آن در دست اجراست، اما متأسفانه این افراد کمتر از انتظار به مراکز تزریق واکسن مراجعه می‌کنند و همین موضوع، روند تزریق واکسن را با کندی روبه‌رو کرده است.

وی درباره تزریق واکسن به پاکبانان کلان‌شهر مشهد گفت: تا کنون فقط شهر مشهد و شیراز در کشور واکسن کرونا به پاکبانان تزریق کرده‌اند؛ دستورالعمل تزریق واکسن به پاکبانان اصلاح شده است و فقط افرادی که مسئول جمع‌آوری زباله‌های عفونی هستند، در فهرست دریافت واکسن قرار می‌گیرند؛ پیرو این دستورالعمل اصلاحی ۷۰۰ دوز واکسن به پاکبانان مشهد تزریق شده است.


تب‌سنجی ۱۸هزار مسافرخارجی در نوروز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان نیز با بیان اینکه ۱۷هزارو۹۸۴مسافرخارجی در تعطیلات نوروز امسال در ورودی‌های این استان تب‌سنجی و از نظر سلامت پایش شدند، گفت: این تعداد مسافر خارجی در اجرای طرح «مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی» از بیست‌وپنجم اسفند تا سیزدهم فروردین تب‌سنجی و پایش سلامت شدند. غلامرضا صیادی افزود: این طرح تا پایان اردیبهشت امسال ادامه دارد.


افزایش سه‌برابری بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های مشهد

عضو کمیته مبارزه با کرونای خراسان‌رضوی نیز گفت: سفر‌های نوروزی تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش‌های کووید عفونی را ۳برابر افزایش داده است.
رزیتا خداشاهی افزود: وضعیت بخش‌های کووید عفونی بیمارستان‌های مشهد در روز‌های نخست امسال نسبت به روز‌های پایانی پارسال بدتر شده است و بیشتر شامل گروه‌های سنی جوان و میان‌سال می‌شود.
وی تأکید کرد: از میان بستری‌ها نیمی از آنان زائران نوروزی و مشهدی‌هایی هستند که از سفر نوروز بازگشته‌اند و متأسفانه نمونه انگلیسی در بیشتر مبتلایان غالب بوده است.
همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۱۲۳ نفر دیگر از هم‌وطنانمان به‌علت ابتلا به کرونا جان باختند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۲هزارو۹۹۹نفر برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->