تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

تلاش آمریکا برای گفتگو‌ی غیرمستقیم با ایران

  • کد خبر: ۶۲۸۹۳
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
تلاش آمریکا برای گفتگو‌ی غیرمستقیم با ایران
به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، مقامات ارشد آمریکا و ایران در مذاکرات روز سه شنبه هفته جاری در وین با هدف احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) شرکت می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، مدعی شد مقامات ارشد آمریکا و ایران در مذاکرات روز سه شنبه هفته جاری در وین با هدف احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) شرکت می‌کنند. این روزنامه می‌نویسد که این اقدام گسترده‌ترین تلاش دولت آمریکا برای حفظ این توافق از زمان آغاز کار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از ژانویه ۲۰۲۱ است.

مقامات بلند پایه همه طرف‌های توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، چین و اتحادیه اروپا و همچنین مقامات ارشد آمریکا، از روز سه شنبه در پایتخت اتریش گرد هم می‌آیند. همان طورکه مقامات کشورمان بار‌ها اعــلام کرده اند، این روزنامه نیز اذعان می‌کند که ایـران گفت وگوهــای مستقیم درباره مسائل هسته‌ای با آمریکا را غیرضروری می داند.
 
«وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه ادعا می‌کند که مقامات کشور‌ها در نشست وین به دنبال آن هستند که دو توافق جداگانه با آمریکا و ایران صورت دهند که براساس آن ها، گام‌های ضروری برای بازگشت هر دو طرف به برجام و زمان بندی آن مشخص شود. علاوه بر این روزنامه «نیویورک تایمز» در این باره می‌نویسد که گفتگو‌های غیرمستقیم، گامی مهم درراستای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران به شمار می‌آید، هرچند تأکید می‌کند که باتوجه به اقدامات دونالد ترامپ و تحریم‌های هسته‌ای ایران در سه سال گذشته، این روند زمان بر خواهد بود.
 
همچنین به گزارش «رویترز»، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در یک نشست خبری تأکید کرد که از نظر آمریکا، گفتگو‌های غیرمستقیم با ایران در وین به طور بالقوه‌ای سازنده خواهد بود. در این بین رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مصاحبه‌ای با شبکه «پی بی اِس» با اشاره به اینکه دولت کشورش برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران جدی است، اظهار کرد که هدف آمریکا از مذاکرات غیرمستقیم با ایران، رسیدن به توافقی بر سر اقدامات مورد نیاز برای بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت ایران به تعهداتش است. وی همچنین اذعان کرد که با بازگشت ایران به تعهداتش، آمریکا نیز می‌داند که باید تحریم‌های ناسازگار با توافق هسته‌ای ایران را لغو کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->