نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

۵۰ ‌میلیارد بودجه ورزش زنان در ۱۴۰۰| همچنان کافی نیست!

  • کد خبر: ۶۲۸۹۴
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
۵۰ ‌میلیارد بودجه ورزش زنان در ۱۴۰۰| همچنان کافی نیست!
معاون بانوان وزارت ورزش باوجود دوبرابر‌شدن بودجه، همچنان آن را کافی نمی‌داند، این در حالی است که بودجه ورزش زنان در ۱۴۰۰ ۵۰ ‌میلیارد خواهدبود.
به گزارش شهرآرانیوز، معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش از افزایش دوبرابری بودجه اختصاصی زنان در سال‌۱۴۰۰ خبر داد؛ در‌حالی‌که در مقابل بودجه ۵۰‌میلیاردی، جامعه مخاطب آن‌ها چندین‌میلیون بانوی ایرانی هستند که تنها یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آن‌ها سازمان‌دهی شده‌اند و ۷۰۰ ملی‌پوش در رشته‌های مختلف حضور دارند و قطعا رقم درخورتوجهی نخواهد بود.

مهین فرهادی‌زاد یکی از چهره‌های پرخبر و تأثیرگذار ورزش بانوان در سال گذشته بود؛ کسی که به‌عنوان معاون وزیر ورزش در حوزه بانوان نقش مؤثری در اتفاقات داشت. او بیش از ۳۰‌سال عمر خود را صرف ورزش دختران و زنان در مدارس و دانشگاه‌ها کرده است. فرهادی‌زاد که رئیس کمیسیون ورزش و زنان کمیته ملی المپیک نیز هست، برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش زنان ایران به‌عنوان نماینده سرپرست کاروان ورزشی اعزامی به بازی‌های‌۲۰۱۸ جاکارتا در بخش زنان برگزیده شد. پیش‌بینی می‌شود در سالی که انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش است، او ماه‌های پایانی حضورش در معاونت را پشت‌سر بگذارد.

فرهادی‌زاد، ششمین بانوی سکان‌دار ورزش زنان، در اولین اظهارنظر خود در سال جدید تصریح کرد: زنان ردیف بودجه دارند؛ هرچند بودجه این بخش امسال ۲ برابر افزایش یافته، اما پاسخ‌گوی همه مطالبات این بخش نیست. چرا‌که مقدار بودجه ورزش و به‌اصطلاح چانه ورزش را از همان ابتدا کوچک گرفته‌اند. این اعتبار بیش از ۵۰‌میلیارد تومان است که با آن بتوانیم برنامه‌های به‌جا‌مانده در ورزش را جبران کنیم. البته این جدای از بودجه دیگر‌بخش‌های وزارت ورزش و جوانان است. از‌این‌منظر که به‌عنوان نمونه بودجه بخش زنان در قهرمانی هم تعریف شده و در دیگر‌بخش‌ها منتفع می‌شویم.

معاون ورزش بانوان با اشاره به آمار و ارقام حوزه بانوان گفت: بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ورزشکار زن سازمان یافته وجود دارد که از‌این‌تعداد بیش از ۱۰‌هزار نفر به اردو‌ها دعوت شدند و ۶۹۹ ورزشکار زن عضو تیم‌های ملی هستند. همچنین ۱۲هزار مربی ورزشی زن داریم که ۴۵۰ نفر آن‌ها سرمربی و مربی تیم‌های ملی هستند، ۸۰ زن توانمند نیز در امر قضاوت رویداد‌های مختلف ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند.
او تصریح کرد: امسال دولت عوض می‌شود؛ بنابراین هر کسی بیاید، نیرو‌های خود را انتخاب می‌کند که حق طبیعی آن‌هاست تا بهترین نفرات را برگزینند و من هم در خدمت آن‌ها خواهم بود تا اطلاعات و موارد بخش ورزش زنان را ارائه کنم تا فعالیتشان را دامه دهند.

در صورت تصویب اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی و بند‌های ویژه و دادن مسئولیت به فعالیت مدیریتی زنان، نخستین اقدام من پس از ابلاغ از‌سوی دولت، کمک به رؤسای فدراسیون‌های ورزشی خواهد بود؛ برای اینکه در مسئولیت جدید بار حقوقی قوی‌تری به زنان بدهند و مردان را متوجه کنیم که زنان در سمت نایب‌رئیسی مسئولیت مستقیم دارند و باید فرصت بیشتری به آن‌ها داده شود. شاید در برخی فدراسیون‌ها تنها چند ساعت در هفته کار می‌کنند، اما وقتی مسئولیت مستقیم بگیرند، نایب‌رئیسان باید وقت بیشتری بگذارند.

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ورزش در سالی که گذشت، گفت: سالی که تمام جهان با ویروس کرونا دست‌به‌گریبان بود، به فلج‌شدن برخی رشته‌ها در ورزش هم منجر شد و از بابت برگزاری اجرای عملی فعالیت‌های ورزشی، بیشتر آن‌ها با حضور در سالن‌های ورزشی دنبال می‌شد. از طرفی کرونا یک تغییر مدیریت در برنامه را برای ورزش ایجاد کرد که اگر تا دیروز برنامه‌ها حضوری بود، امروز یاد گرفتیم در همان محیط‌های کوچک منازل فعالیت ورزشی را از طریق شبکه‌های مجازی دنبال کنیم. فعالیت‌ها در ابتدای سال‌۹۹ با سکون همراه بود؛ اما به‌سرعت متوجه شدند که باید با همان تغییر‌مدیریت ادامه دهیم که فدراسیون‌های ورزشی هم دریافتند که می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌ها مسابقات را برگزار کنند و در این شرایط۲۰ لیگ ورزشی در رشته‌های مختلف برگزار شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->