جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

احمد نوروزی: تبدیل مشهد از یک شهر بدهکار به موفق‌ترین شهرداری در کشور

  • کد خبر: ۶۲۹۹۹
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
احمد نوروزی: تبدیل مشهد از یک شهر بدهکار به موفق‌ترین شهرداری در کشور
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای پنجم و شهرداری مشهد باعث ایجاد رونق گسترده در شهر شد.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای پنجم و شهرداری مشهد باعث ایجاد رونق گسترده در شهر شدند، گفت: در این دوره شورا کاری کردیم که شهرداری بدهکاری که در لیست سیاه بانک‌ها قرار داشت به موفق‌ترین شهرداری کشور تبدیل شد.

احمد نوروزی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه راه اندازی سامانه فاش در راستای موضوع شفافیت، یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های شورای اخیر است، افزود: یکی از کار‌های بسیار مهمی که در این دوره شورا رقم زده شد، موضوع شفاف سازی معاملات شهرداری و قوانین شهرسازی و ضوابط آن است که با راه اندازی سامانه فاش محقق شد.

وی ادامه داد: سلامت مجموعه شهرداری را نمی‌توان تنها با حراست و بازرسی تأمین کرد؛ بنابراین باید با شفاف کردن ضوابط و مقررات، راه را بر بروز فساد بست.
عضو شورای شهر یادآور شد: درهمین راستا سامانه فاش را ایجاد کردیم تا تمام اطلاعات پروژه‌ها و معاملات شهرداری روی آن قرار گیرد و مردم و منتقدان خود ناظر کار باشند.


برون سپاری در راستای کاهش امضا‌های کلیدی

نوروزی بیان کرد: ضوابط و مقررات شهرسازی را اطلاع رسانی و شفاف سازی کردیم تا کسی برای به دست آوردن اطلاعات مرتکب تخلف نشود. به زودی شهروندسپاری نیز در این راستا محقق می‌شود و تمام محاسبات، سیستمی خواهد شد و نقش نیروی انسانی و امضا‌های کلیدی به حداقل می‌رسد؛ بنابراین این کار باعث می‌شود رانتی که باعث ایجاد فساد می‌شود، از بین برود؛ زیرا همه اطلاعات شفاف در اختیار همه شهروندان قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر اظهار کرد: اولین کار شورای پنجم در حوزه اقتصادی شهر، موضوع اعتمادسازی برای سرمایه گذاران یا بازگرداندان اعتماد ازدست رفته سرمایه گذاران به مدیریت شهری بود؛ زیرا بر اثر بی اعتمادی ایجادشده پروژه‌های زیادی در شهر قفل شده بود.
نوروزی خاطرنشان کرد: سعی کردیم شهر را از بی برنامه بودن خارج کنیم. معتقدیم قانون بد بهتر از بی قانونی است؛ به همین دلیل طرح‌های جامع را باوجود برخی نواقص پذیرفتیم و طرح‌های تفصیلی جدید را تهیه کردیم؛ زیرا عمر طرح‌های تفصیلی گذشته همه به سر رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های تفصیلی جدید تهیه شده در حال طی فرایند قانونی خود است افزود: با ایجاد سازمان بازآفرینی از مناطق محروم شهر مشهد حمایت کردیم؛ زیرا هیچ وقت برای رسیدگی به این حوزه، ساختار و سازوکار مناسب پیش بینی نشده بود. سازمان بازآفرینی را ایجاد کردیم و به دنبال آن دفاتر تسهیلگری را راه انداختیم و پروژه تعریف کردیم.
عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: از طریق شورای اجتماعی محلات، دفاتر تسهیلگری و چشم شهر، برخی اعتبارات را به پروژه‌های مورد درخواست مردم اختصاص دادیم.


ضرورت استفاده از پتانسیل توس برای توسعه مشهد

نوروزی تشکیل کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس را به عنوان کار ماندگار دیگری در این دوره شورا بیان کرد و افزود: اگر چه قلب تپنده مشهد حرم امام رضا (ع) است، اما از سایر پتانسیل‌ها برای توسعه و رونق شهر نباید غافل شد و آرامگاه فردوسی یکی از این زمینه هاست.

وی اظهار کرد: در این دوره با رویکردی سیستماتیک بخشی از هزینه پروژه‌ها را به صورت تهاتری پیش بینی کردیم تا توان اجرایی تأمین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی شهر مشهد بالا برود. البته که حجم اجرای پروژه‌های زیرساختی در این دوره نسبت به دوره‌های دیگر کاملا متمایز است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد به موضوع جداسازی آب فضای سبز از آب شرب برای آبیاری نیز اشاره کرد و گفت: اجرای رینگ آب غیرشرب شهر برای آبیاری پارک‌های شهر و بهره برداری از اولین تصفیه خانه محلی یکی دیگر از افتخارات این دوره شورا و مدیریت شهری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->