سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد ۳۹ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۳۰۸۰
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
رشد ۳۹ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: اهدای خون در استان بیش از ۳۹ درصد رشد داشته است.

جانقربان|شهرآرانیوز- سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: اهدای خون در استان بیش از ۳۹ درصد رشد داشته است.


دکتر سیدحمیدرضا اسلامی در گفتگو با شهرآرانیوز افزود: از ۲۵ اسفند‌ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی ۸۵۳۶ نفر بوده است. از این تعداد مراجعه‌کننده، پس از انجام معاینات اولیه، ۶۸۷۱ نفر موفق به اهدای خون کامل شده‌اند.


این مقام مسئول گفت: از مجموع اهداکنندگان خون، ۶۵۵۳ اهدا مربوط به آقایان و ۳۱۸ اهدا مربوط به خانم‌ها بوده است. متأسفانه به‌دلیل برخی باور‌های غلط، استقبال خانم‌ها از اهدای خون بسیار کم است که جای خالی فرهنگ‌سازی و آموزش دراین‌زمینه احساس می‌شود، زیرا اهدای خون نه‌تن‌ها برای بدن خانم‌ها زیان ندارد، بلکه مفید ارزیابی شده است. همچنین باتوجه‌به معاینات بالینی و اولیه‌ای که پزشک قبل از خون‌گیری انجام می‌دهد، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.


سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون نیز بیش از ۳۸ درصد افزایش یافته است که باتوجه‌به نیاز مستمر به فراورده‌های خونی، توجه به این امر مهم ضروری است.


اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین از ۶۸۷۱ اهدای خون در استان، ۳۹۸۳ نفر به‌صورت مستمر و ۱۹۴۹ نفر باسابقه برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند.


وی با اشاره به ضرورت اهدای خون مستمر و نیاز ضروری به آن برای بیماران، گفت: متأسفانه با اوج‌گیری بیماری کرونا و انتشار ویروس کووید ۱۹ در جامعه، به‌دلیل نگرانی افراد از ابتلا به این بیماری، میزان مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون کم شد، اما مراجعه‌کنندگان می‌توانند با اطمینان و بدون هیچ نگرانی به پایگاه‌ها مراجعه کنند، زیرا همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز رعایت می‌شود و کووید ۱۹ از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->