معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد
سرخط خبرها

نگاهی به برنامه ۲ حزب کارگزاران سازندگی و اتحاد ملت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر: ۶۳۱۲۸
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
نگاهی به برنامه ۲ حزب کارگزاران سازندگی و اتحاد ملت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری
در شرایطی که به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، احزاب و گروه‌های سیاسی پویاتر شده اند. چه در اردوگاه اصولگرایی و چه در جبهه اصلاحات، تلاش بر این است که احزاب و گروه‌ها در آستانه انتخابات به همگرایی برسند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ در شرایطی که به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، احزاب و گروه‌های سیاسی پویاتر شده اند. چه در اردوگاه اصولگرایی و چه در جبهه اصلاحات، تلاش بر این است که احزاب و گروه‌ها در آستانه انتخابات به همگرایی برسند. دو حزب فراگیر جریان اصلاحات یعنی کارگزاران سازندگی و اتحاد ملت که در نظر تحلیلگران همانند دو بال جریان اصلاحات اند، هر کدام در دو مسیر مستقل می‌کوشند در آستانه انتخابات، برنامه مدنظرشان را برای اداره آینده ایران ارائه کنند. حزب کارگزاران برنامه خود را ارائه کرده است و حزب اتحاد ملت وعده ارائه برنامه اش در روز‌های آتی را داده است. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به کنش این دو حزب در این زمینه.


اتحاد ملت، مترصد تدوین برنامه اداره کشور

حسین نورانی نژاد، سخنگوی حزب اتحاد ملت، در گفتگو با «ایسنا»، درباره برنامه‌های حزب اتحاد ملت برای سال ۱۴۰۰ گفت: «یکی از برنامه‌های مهم حزب برای سال جاری انتخابات‌های پیش روست. طبعا یک حزب سیاسی به مقوله انتخابات حساس است، اخبار مربوط به آن را به جد رصد می‌کند و مواضع و رفتار خودش را در چارچوبی تعیین می‌کند. ما عضو جبهه اصلاحات هم هستیم و در این جبهه به اجماع و وفاق میان اصلاح طلبان کمک می‌کنیم.
 
اتحاد ملت یک حزب شب انتخاباتی نیست؛ ما از احزابی هستیم که در طول سال، چه انتخابات باشد و چه نباشد، فعالیت داریم. مهم‌ترین مسئله امروز ما تهیه برنامه‌هایی است که برای انتخابات در نظر گرفته ایم. حزب برای اداره کشور برنامه دارد و سعی کردیم این برنامه در چارچوب مقدورات کشور باشد.» وی افزود: «ما سعی کردیم نقطه بهینه از ظرفیت‌های کشور را با توجه به واقعیت‌های موجود به برنامه تبدیل کنیم.
 
این برنامه با مشارکت جمعی از مجرب‌ترین و بهترین متخصص‌ها نوشته شده است. کمیسیون‌های تخصصی حزب شامل کمیسیون‌های سیاست داخلی و خارجی، زنان، اجتماعی و اقتصادی، علمی، فرهنگی، آموزشی و مطالعات توسعه مناطق و محیط زیست در چارچوب‌های مشخص شده برنامه هایشان را ارائه داده اند. این برنامه‌ها یکسان سازی می‌شوند و این مهم‌ترین اتفاقی است که در حزب اتحاد دارد رقم می‌خورد. امیدواریم با ارائه این برنامه‌ها و برنامه محوری و با توجه به موضوعات بنیادین فارغ از هیاهو‌ها یک وفاق، همدلی و همکاری شکل بگیرد.»


کارگزاران و برنامه ریل گذاری توسعه کشور تا ۱۴۲۰

حزب کارگزاران سازندگی نیز در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و استقرار دولت سیزدهم، به منظور آنچه «تبیین سیر تحولات آینده ایران، تثبیت آثار مقاومت ملت و بهره گیری از دستاورد‌های آن، ضرورت خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه، مقابله فراگیر و کارآمد در برابر بدعهدی‌های دولت آمریکا، پاسخ گویی به دغدغه دلسوزان و سیاست مداران خدوم کشور و حل و فصل مشکلات مزمن اقتصادی و اجتماعی» عنوان کرده اند، اهم تکالیف دولت آینده را «تنظیم روابط سیاسی، اقتصادی، بین المللی و منطقه‌ای کشور بر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت نظام، حل مشکلات حاد اقتصادی و معیشتی مردم، پی ریزی و ریل گذاری فرایند توسعه پایدار کشور تا سال ۱۴۲۰» عنوان کرده اند که به طور مکتوب در دفترچه‌ای پانزده صفحه‌ای ذیل عنوان «رئوس سیاست‌های راهبردی حزب کارگزاران سازندگی ایران برای آینده کشور» منتشر شده است. در برنامه پیشنهادی حزب کارگزاران، تحقق راهبرد محوری توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، در گرو افزایش کارآمدی در منظومه حاکمیت و دولت ارزیابی شده است و بدین منظور در حوزه‌های مختلف اصلاحاتی مد نظر قرار گرفته است.
 
به عنوان نمونه در حوزه سیاست داخلی، مواردی همچون پذیرش، تقویت و کاربست احزاب و جبهه‌های سیاسی به عنوان ابزار اعمال دموکراسی، ارتقای نقش تعیین کننده انتخابات و داوری مردم، تشکیل دولت فن گرا با حضور تواناترین و پاک‌ترین مدیران متخصص کشور از همه گروه‌های سیاسی و فکری بر اساس وزن سیاسی و اجتماعی آن‌ها پیشنهاد شده است. در حوزه سیاست خارجی نیز مواردی نظیر اعمال یکپارچه و هماهنگ سیاست‌های منطقه‌ای و بین المللی تحت نظارت عالیه مقام معظم رهبری، استفاده از قدرت و نفوذ منطقه‌ای و بین المللی ایران برای گفتگو و دستیابی به توافق عزتمند با ســایر دولت ها، با هدف ارتقای منافع ملی ایران مورد توجه قرار گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->