سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعمال محدودیت در شهرهای قرمز کرونا + جزئیات

  • کد خبر: ۶۳۱۴۱
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
اعمال محدودیت در شهرهای قرمز کرونا + جزئیات
معاون کل وزارت بهداشت به بیان توضیحاتی درباره جزئیات اعمال محدودیت‌ها در شهر‌های قرمز کرونا پرداخت، طبق گفته حریرچی در شهر‌های با وضعیت قرمز کرونا فقط مشاغل ضروری گروه یک فعالیت خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در گفت وگوی زنده شبکه خبر گفت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی هرگونه تجمعات اعم از ملی و مذهبی تعطیل است. تا یک دوم کارکنان در مشاغل ضروری می‌توانند در محل کار خود حضوری فیزیکی داشته باشند. مشاغل غیر ضروری دو سوم کارکنان نباید در محل کار خود حاضر شوند.

 

او ادامه داد: هر گونه تجمعی بیش از ۱۵ نفر برای جلسه لغو است و غیر قانونی محسوب می‌شود. سفر با خودروی غیر بومی به شهر قرمز ممنوع و خروج خودروی بومی از شهر قرمز ممنوع است.

 

حریرچی ادامه داد: ستاد کرونای استان تهران برای این شهر محدودیت‌های بیشتری را در نظر گرفته است. حضور ویروس جهش یافته و سرعت افزایش شیوع ویروس در شهر و افزایش تست ویروس کرونا در شهر‌ها شرایط را به ما نشان می‌دهد.

 

او درباره میزان عملیاتی شدن تعطیلی ۱۰ روزه مشاغل در تهران گفت: هم اکنون در شهر تهران با توجه به قرمز بود محدودیت‌هایی مثل تعطیلی مشاغل گروه یک، دو و سه اعمال می‌شود و ستاد کرونای استان تهران درخواست فعالیت گروه یک را داشته اند و اعلام کرده اند که سایر مشاغل کاملا تعطیل شوند. حتما تصمیمی که مبتنی بر خرد جمعی و به نفع عموم مردم باشد در ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ خواهد شد. این تعطیلی در جلسه روسای کمیته‌ها مطرح خواهد شد و بعد از آن در جلسه ستاد کرونا مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: واکسن‌های که به کشور وارد شده بلافاصله در چرخه توزیع قرار گرفته اند. چهار فاز برای واکسیناسیون داریم. فاز اول شامل دو گروه می‌شود. گروه اول کادر درمان ارائه دهنده خدمت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هستند که در معرض خطر ابتلای بالا قرار دارند. گروه دوم از فاز اول افراد با ریسک بسیار بالای بستری شدن و مرگ به دلیل ابتلا به کرونا هستند که این گروه شامل سالمندان ساکن در خانه‌های سالمندان، معلولین جسمی و حرکتی ساکن در مراکز نگهداری مخصوص و جانبازان مستقر در مرکز نگهداری و جانبازان بالای ۵۰ درصد شیمیایی و پرسنل این مراکز هستند.

 

حریرچی درباره فاز دوم واکسیناسیون گفت: فاز دوم واکسیناسیون که بعد از واکسیناسیون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فاز دوم شروع خواهد شد. گروه اول فاز دوم افراد مسن هستند که به ترتیب از افراد بالای ۸۰ سال این واکسیناسیون شروع می‌شود و ۵ سال ۵ سال به پایین می‌آید تا گروه بالای ۶۵ سال را در برگیرد. گروه دوم فاز دوم افرادی هستند که بیماری زمینه‌ای پر ریسک دارند و این افراد بر اساس آنالیز ریسک افراد ۱۶ تا ۶۴ ساله این گروه واکسینه می‌شوند.


اینجا ببینید: تعطیلی مشاغل گروه ۲ تا ۴ در شهر‌های قرمز کرونا (۱۶ فروردین ۱۴۰۰) + لیست مشاغل


معلمان در فاز سوم واکسیناسیون هستند

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: فاز سوم واکسیناسیون سه گروه را شامل می‌شود. گروه اول افراد ساکن در مراکز تجمعی مثل سرباز خانه ها، زندان ها، کمپ‌های مهاجرین قانونی و کودکانی که در مراکز جمعی نگهداری می‌شوند. گروه دوم از فاز سوم واکسیناسیون سایر پرسنل ارائه دهنده خدمات ضروری به جامعه مثل پلیس، معلمین و کارکنان بانک‌ها و.. هستند. گروه سوم از فاز سوم واکسیناسیون افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله هستند که فاز سوم را تشکیل می‌دهند و حدود ۱۲ الی ۱۳ میلیون هستند گروه سوم از فاز سوم کلیه افراد جامعه هستند که دارای بیماری زمینه‌ای نیستند و زیر ۵۵ سال سن دارند.

 

حریرچی افزود: فعلا در فاز اول تزریق واکسن کرونا هستیم و از فاز اول گروه یک یعنی کادر درمان عموما واکسن را دریافت کرده‌اند و تعدادی با ریسک بسیار بالای بستری شدن و مرگ نیز شامل غسال‌ها و پارک بان‌ها که در معرض زباله‌های بیمارستانی و عفونی نیز واکسینه شده‌اند، ولی هنوز این فاز به اتمام نرسیده است.

 

۵۹۰ هزار دوز واکسن تاکنون تزریق شده است

او با بیان اینکه تا کنون آمار توزیع رسمی واکسن ۵۹۰ هزار واکسن است ادامه داد: ۷۹۰ هزار دوز واکسن قبلا وارد شده بود و تعدادی هم دیروز و امروز اضافه شد و تعداد ۷۰۰ هزار دوز واکسن هم از هلند شهر آمستردام از بستر کووکس بارگیری شده و این انتقال که انجام شود تعداد بیشتری که عمدتا کادر ارائه دهنده خدمت به بیماران مبتلا به کووید۱۹ هستند تحت پوشش قرار می‌گیرند. عمده افرادی واکسینه شده‌اند دوز اول را دریافت کرده‌اند و فقط چند هزار نفر دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

 

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->