برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

خاک برداری و سفت کاری بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی حاشیه شهر مشهد، تا پایان ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۳۲۶۰
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
  • ۱
خاک برداری و سفت کاری بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی حاشیه شهر مشهد، تا پایان ۱۴۰۰
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد وعده داده است که با تخصیص  اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی مراحل کلنگ زنی، خاک برداری و قسمت زیادی از سفت کاری این پروژه بزرگ تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز - بعد از موافقت رئیس جمهور با تخصیص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی حاشیه شهر مشهد، حالا معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد وعده داده است که با تخصیص این اعتبار مراحل کلنگ زنی، خاک برداری و قسمت زیادی از سفت کاری این پروژه بزرگ تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما،  فروردین سال ۹۵ بود که با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، کلنگ ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در زمین پنج هکتاری در ابتدای جاده سرخس به زمین زده شد تا پس از سال‌ها انتظار، اهالی شهرک رجایی در شرق مشهد از بیمارستانی مجهز با ۴۸ هزار متر مربع زیر بنا بهره‌مند شوند.
طبق وعده‌های مطرح شده در آن زمان قرار بود این بیمارستان طی ۴ سال ساخت شود، اما با وجود اتمام زمان بندی اجرایی این پروژه در سال گذشته، هیچ گونه اقدام اجرایی برای ساخت این بیمارستان انجام نشد. با این حال با پیگیری‌های متولیان استانی، بودجه شایان توجهی برای آغاز عملیات عمرانی این پروژه بزرگ تخصیص یافته است تا امید‌ها برای به سرانجام رسیدن این پروژه دوباره زنده شود.


موانع ساخت بیمارستان

در همین راستا حمیدرضا اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه درخواست ایجاد بیمارستان در این منطقه حاشیه شهر مدت‌ها روی زمین مانده بود، گفت: در توافقی بین استانداری و آستان قدس زمینی برای ساخت این بیمارستان اختصاص پیدا کرد و این زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت، اما با توجه به تکمیل و تجهیز چندین بیمارستان بزرگ دیگر شهر، برای تأمین اعتبار بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی به شدت با مشکل مواجه بودیم. به این دلیل وزارت بهداشت با تخصیص بودجه برای این بیمارستان موافقت نکرد و نمی‌توانستیم ماده ۲۳ برای دریافت بودجه را اخذ کنیم.

وی با اشاره به بازدید یک ماه گذشته استاندار از منطقه حاشیه شهر در شرق مشهد، افزود: یکی از نیاز‌ها و کمبود‌های مهم ساکنان این منطقه ایجاد بیمارستانی مجهز برای دسترسی به خدمات درمانی اعلام شد. با اینکه با راه اندازی بیمارستان هاشمی نژاد تا حدودی فاصله اهالی این مناطق برای دسترسی به بیمارستان مجهز کم شده است، با توجه به بافت حاشیه شهر و تراکم جمعیتی این منطقه، لزوم ساخت بیمارستان مجهز در جاده سرخس بیش از گذشته اولویت پیدا کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: پس از پیگیری‌ها و ممارست استاندار برای به نتیجه رسیدن این پروژه، موافقت وزیر بهداشت و درمان و معاون توسعه وزارت بهداشت برای تخصیص بودجه به این پروژه حاصل شد. اسلامی با اشاره به فرصت پیش‌رو برای دریافت مجوز‌های فنی لازم برای تخصیص بودجه به این پروژه، گفت: با این حال مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای این پروژه از سازمان برنامه و بودجه برای سال ۱۴۰۰ صادر شد تا مقدمات لازم برای تخصیص بودجه به بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی دریافت شود.


نامه نگاری برای دریافت اعتبار ۲۰۰ میلیاردی

وی ادامه داد: در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور درخواست تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این بیمارستان در سال ۱۴۰۰مطرح شد که با موافقت رئیس جمهور همراه شد. در همین راستا در روز‌های گذشته نامه نگاری‌های لازم برای تخصیص این بودجه انجام شده است تا با تأیید نهایی رئیس جمهور این بودجه وصول شود.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه اقدامات عملیاتی و اجرایی جزو اولین دفاتر فنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، افزود: با توجه به توان دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با تخصیص بودجه بخش عمده‌ای از عملیات سفت کاری بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی را تا پایان امسال پیش خواهیم برد. اسلامی درباره دیگر پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پروژه بیمارستان هاشمی نژاد بهره برداری شد و بیمارستان امداد و درمان جنوب در حاشیه بولوار نماز که امسال آماده بهره برداری می‌شود نیز بخشی از اقدامات این دفتر فنی است.


آغاز ساخت بیمارستان تخصصی در منطقه اقدسیه

وی اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که به شدت پیگیر آن هستیم و امیدواریم بتوانیم در چندماه آینده فاز اول آن را به اتمام برسانیم، پروژه سازمان انتقال خون است که با کمک استانداری، سازمان برنامه و بودجه و انتقال خون امیدواریم بتوانیم فاز اول این بیمارستان را در ۶ ماه اول سال به بهره برداری برسانیم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تأمین نیاز درمانی ساکنان غرب مشهد، بیان کرد: با توجه به توسعه مناطق غرب مشهد کلنگ یک بیمارستان خیرساز در منطقه اقدسیه زمین خورده است و مراحل اولیه کار آن در حال انجام است. به احتمال زیاد این بیمارستان به شکل تخصصی فعالیت خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
1
سلام اگه این بیمارستان داخل هسته مرکزی شهر بود تا حالا افتتاح شده بود فقط به خاطر اینکه پایین شهر شهرک شهید رجایی تا هسته مرکزی ۲کیلومتر فاصله داره بعد میگن حاشیه شهر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->