آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازخوانی متن و حاشیه نشست کمیسیون مشترک برجام

  • کد خبر: ۶۳۲۶۵
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
بازخوانی متن و حاشیه نشست کمیسیون مشترک برجام
آنچه نشست دیروز وین را از دیگر مذاکرات متفاوت می‌سازد، حضور هم زمان رابرت مالی، مسئول امور ایران در دولت آمریکا در این کشور اروپایی است. در حالی طرف آمریکایی دست کم به مذاکرات غیرمستقیم با ایران خوش بین است و حتی مقامات کاخ سفید از آمادگی کشور خود برای مذاکرات مستقیم با تهران دم می‌زنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هر چند پیش تر، ایران پیشنهاد مذاکره و طرح «گام به گام» آمریکا را رد کرده و خواستار لغو تحریم‌ها شده است، حضور هم زمان نماینده آمریکا در محل گفتگو‌های کمیسیون مشترک برجام برای نخستین بار طی سال‌های اخیر، از تکاپوی تیم بایدن برای کاهش تنش با تهران و بازگشت به برجام حکایت دارد. آنچه نشست دیروز وین را از دیگر مذاکرات متفاوت می‌سازد، حضور هم زمان رابرت مالی، مسئول امور ایران در دولت آمریکا در این کشور اروپایی است. در حالی طرف آمریکایی دست کم به مذاکرات غیرمستقیم با ایران خوش بین است و حتی مقامات کاخ سفید از آمادگی کشور خود برای مذاکرات مستقیم با تهران دم می‌زنند که دیپلمات‌های جمهوری اسلامی هر گونه مذاکره با آمریکا را رد می‌کنند.
 
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، هر گونه دیدار بین دو طرف را رد کرد و در توئیتی نوشت: «ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت؛ غیرضروری است.» در همین حال مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل، در صفحه توئیترش نوشت: «اگر آمریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند، ایران تمام اقدامات جبرانی را متوقف خواهد کرد. این می‌تواند یک موقعیت برد-برد برای همه باشد.» اتحادیه اروپا نیز در رشته توئیت‌هایی با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد: «قصد داریم توافق هسته‌ای را به مسیر درست بازگردانیم و طرف‌ها را به اجرای تعهداتشان مجاب کنیم.»


حمله عناصر ضدانقلاب به عراقچی

از حاشیه‌های این نشست، می‌توان به اعتراض منافقین و دیگر عناصر ضدانقلاب در وین به مذاکرات و تجمع مقابل هتل محل برگزاری کمیسیون مشترک، اشاره کرد. سفارت ایران در وین هشدار‌های لازم را به پلیس اتریش درباره حفظ امنیت مذاکره کنندگان کشورمان داده است. سیدعباس عراقچی، رئیس هیئت ایرانی، دیروز با رئیس هیئت روسیه و رئیس هیئت چین دیدار کرد. وی همچین با انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک، دیدار و آخرین ترتیبات اجرایی مربوط به برگزاری کمیسیون را مرور کرد. پس از این دیدار و هنگام خروج عراقچی از محل ملاقات، یکی از عناصر ضدانقلاب اقدام به فحاشی کرد و قصد تهاجم به وی را داشت که ناکام ماند.

لازم به ذکر است که در اطلاعیه وزارت خارجه ایران آمده است: «نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی (عراقچی) را در این نشست همراهی می‌کنند و رایزنی‌های فنی در قالب نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ازجمله مهم‌ترین موضوعات در دستور کار این نشست است.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->