سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۳۳۳۲
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
  • ۳
جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰
هیات وزیران در جلسه امروز (چهارشنبه ۱۸ فروردین) با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت،  در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد،  هیات وزیران با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.

 

در این جلسه همچنین مصوب شد از ابتدای فروردین ماه سال جاری، همه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، براساس مصوبه شورای عالی کار برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ افزایش یابد.

 

برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری نیز به میزان ۲۶ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ به علاوه مبلغ ثابت ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال افزایش می‌یابد.

 

همچنین به منظور ترمیم بخشی از متناسب‌سازی مرحله دوم حقوق مستمری بگیران و در اجرای دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مبلغ عائله‌مندی و حق اولاد همه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت می‌شود.

 

اصلاح آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور تحکیم تعهدات مناقصه‌گران و پیمانکاران طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی، آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی را اصلاح کرد.

 

به موجب این اصلاحیه، اوراق مالی اسلامی دولت به اوراق بهادار اسلامی اطلاق می‌شود که با نام منتشره توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نیابت از دولت نظیر اوراق مشارکت، انواع صکوک اسلامی و اسناد خزانه اسلامی که در چهارچوب عقود اسلامی و به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین به صورت ریالی یا ارزی منتشر می‌شود.

 

همچنین سپرده حسن اجرای کار عبارت است از مبلغی که بابت تضمین حسن اجرای کار از هر پرداخت کارفرما به طرف قرارداد در قالب وجه نقد یا اوراق مالی اسلامی دولت، کسر و پس از دوره مقرر تعیین شده در قرارداد توسط کارفرما نگهداری و پس از حصول شرایط مندرج در قرارداد آزاد می‌شود.

 

علاوه بر این، دستگاه‌های اجرایی می‌باید ضمن ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز، از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به توثیق اوراق مالی اسلامی دولت مورد تضمین که نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده‌اند به نفع دستگاه اجرایی، اقدام و عملیات حسابداری مربوط را در دفاتر مالی ثبت نماید. ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از طریق شرکت مذکور نسبت به فروش اوراق وثیقه شده معادل مبلغ تضمین و آزادسازی مابقی آن اقدام کنند.

 

همچنین اوراق مالی اسلامی دولت مورد وثیقه به مبلغ ۸۵ درصد ارزش معاملاتی روز قبل به عنوان تضمین پذیرفته می‌شود. ارزش معاملاتی اوراق مالی اسلامی عبارت است از قیمت پایانی معامله که از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی www.tsetmc.ir تعیین می‌شود.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
مرصیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
3
واقعا که آخه همه که دو فرزند و یا همسر ندارند یعنی 600 کمتر می‌گیرند. از 4200 مبلغ 600 کسر کنین بازنشستگان محترم. چقدر زرنگند. این مدیران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
حقوق مستمری بگیران فروردین 1400کی واریز میشود؟
اکبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
1
هرجوری حساب میکنیم امسال بابت متناسب سازی مرحله دوم که ۸۹هزار میلیارد بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شد برای یک میانه بگیر ۴۰۰ یا ۵۰۰هزار برای متناسب سازی اضافه شده ایا این است افزایش چشمگیر که اقای سالاری گفتند باافزایش ۵۰۰هزارتومان بابت متناسب سازی این سئوال است که از۸۹هزار میلیارد چقدر برای متناسب سازی تخصیص دادید چرا شفاف سازی نمیکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->