پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

کالا‌های اساسی ویژه رمضان در خراسان رضوی تامین شد

  • کد خبر: ۶۳۴۱۶
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کالا‌های اساسی ویژه رمضان در خراسان رضوی تامین شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ تن برنج هندی، ۲۱۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۹ هزار و ۷۰۰ تن روغن و ۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر سهمیه خانوار ویژه ماه رمضان از سوی ستاد تنظیم بازار کشور به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی اشرفی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: از ۹ هزار و ۷۰۰ تن روغن خام سهمیه خراسان رضوی، سه هزار و ۲۰۰ تن از کارخانجات داخل استان اختصاص یافته و باقی آن از کارخانجات سایر استان‌ها تامین می‌شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای جذب باقیمانده سهمیه برنج تایلندی اسفند ماه استان، مهلت ۴۸ ساعته برای شهرستان‌ها تعیین می‌شود تا نسبت به اعلام نیاز برای آن اقدام کنند، پس از اتمام این مهلت، در صورت عدم جذب، این سهمیه بدون محدودیت در اختیار شبکه توزیع طرح تنظیم بازار استان قرار می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: اولویت جذب گوشت قرمز منجمد سهمیه طرح تنظیم بازار خراسان رضوی در ماه رمضان با مراکز خیریه و مراکز زیرپوشش بهزیستی است که باید سهم استانی و شهرستانی آن مشخص شود و در صورت عدم جذب این سهمیه در مرکز استان، به سایر شهرستان‌ها اختصاص یابد.

 

اشرفی افزود: واحد‌های منتخب فروشگاهی و صنفی در ماه رمضان محل عرضه کالا‌های پرمصرف این ماه با تخفیف پنج تا ۱۰ درصدی خواهند بود، براین اساس شهرداری، اتاق اصناف و سازمان تعاون روستایی طی توافق با یکدیگر مراکز صنفی و فروشگاهی منتخب خود را برای عرضه این کالا‌ها مشخص خواهند کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هر کارخانه یا شرکتی که امکان تامین کالا‌های اساسی پرمصرف رمضان مانند لبنیات، خرما، گوشت مرغ یا مواردی از این دست را با قیمت کمتر از بازار دارد، آمادگی تامین مکان مورد نظر برای عرضه کالا‌های آن‌ها را داریم.

 

وی استقبال مردم شهرستان‌های خراسان رضوی از روستابازار‌ها را بسیار مطلوب دانست و گفت: از فضای روستابازار می‌توان برای تامین و توزیع مناسب کالا‌های اساسی بهره گرفت و باید شمار روستابازار‌ها در استان به ۱۰۰ مورد افزایش یابد.

 

اشرفی تصریح کرد: تاکنون ۴۳ روستابازار در استان افتتاح شده که فقط چهار مورد آن در مشهد مستقر هستند لذا با توجه به ظرفیت بسیار روستا بازار‌ها و تامین و تنظیم قیمت کالا‌های اساسی بهتر است تعداد این مراکز در مشهد براساس جمعیت افزایش یابد و موانع موجود در این مسیر برداشته شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به کاهش قیمت تخم مرغ به پایین‌تر از قیمت مصوب آن در بازار ادامه داد: بهترین پیشنهاد برای حمایت از مرغداران و رفع نگرانی آنان از متضرر شدن بابت کاهش قیمت، خرید توسط شرکت پشتیبانی امور دام یا صدور مجوز صادرات تخم مرغ است که در این زمینه پیشنهاد داده خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد خراسان رضوی مبنی بر واگذاری اختیار تصمیم گیری و تنظیم بازار تخم مرغ به استان و اجازه صادرات آن بویژه در ۶ ماهه نخست امسال به ستاد تنظیم بازار کشور ارسال شده است.

 

اشرفی تامین و تنظیم بازار کالا‌هایی از جمله برنج، شکر، روغن و میوه در اواخر سال گذشته و نوروز امسال را بسیار مطلوب دانست و افزود: صف خرید گوشت مرغ در خراسان رضوی به شدت کاهش یافته و تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ تن گوشت مرغ توزیع شده است.

 

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تدوین برنامه مشخص برای تامین و تنظیم کالا‌های اساسی پرمصرف ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی ضروری است تا در صورت نیاز به تخصیص سهمیه مازاد استان اقدامات لازم انجام گیرد.

 

مقایسه قیمت چند قلم کالای اساسی در یک ماه گذشته

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: مقایسه ۱۰ قلم کالا در گروه مواد غذایی در ۱۷ فروردین ماه جاری با ۱۷ اسفند ماه سال گذشته نشان می‌دهد قیمت لوبیا قرمز، نخود کرمانشاهی، پیاز زرد، لوبیا چیتی، لپه، شکر، عدس، خرما، سیب زمینی و برنج هندی بین۲.۶ تا ۳۳.۳ درصد افزایش یافته است.

 

محمدجواد ساعدی افزود: در این مدت قیمت برنج پاکستانی، روغن، گوجه فرنگی و چای تغییری نداشته، اما قیمت موز ۳۷.۹ درصد کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به کاهش قیمت اغلب نهاده‌های دامی در این مدت ادامه داد: قیمت جو، گندم خارجی، کنجاله سویا طی یک ماه گذشته در خراسان رضوی کاهش یافته است.

 

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی قیمت انواع لبنیات را در این مدت ثابت دانست و گفت: قیمت گوشت گوسفندی، گوشت گوساله، بره زنده، گوشه لاشه گوسفند بین هشت دهم درصد تا ۵.۶ درصد افزایش یافته، اما قیمت تخم مرغ و گوشت مرغ بین ۴.۵ تا ۷.۸ درصد کاهش یافته است.

 

ساعدی با اشاره به تغییر قیمت مصالح ساختمانی افزود: قیمت تیرآهن، میلگرد، پروفیل و نبشی افزایش یافته، قیمت انواع روغن موتور، شن و ماسه و سیمان بدون تغییر بوده یا کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: طی چند هفته اخیر پرونده تخلف برای ۱۳ واحد مرغداری به دلیل خودداری از عرضه در خراسان رضوی تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

منبع:اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->