تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

جاهایی که در تور قشم باید به آن‌ها سر بزنید

  • کد خبر: ۶۳۵۹۸
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
جاهایی که در تور قشم باید به آن‌ها سر بزنید
قشم شهری رویایی برای آن‌هایی است که علاقه‌مند به گردش و طبیعت گردی هستند. شاید بسیاری از ایرانی‌ها این مساله را قبول نکنند، اما قشم را می‌توان به‌عنوان پرجاذبه‌ترین جزیره ایران انتخاب کرد.

گزارش آگهی

قشم شهری رویایی برای آن‌هایی است که علاقه‌مند به گردش و طبیعت گردی هستند. شاید بسیاری از ایرانی‌ها این مساله را قبول نکنند، اما قشم را می‌توان به‌عنوان پرجاذبه‌ترین جزیره ایران انتخاب کرد. در این جزیره جز مکان‌های دیدنی مدرن، جاذبه‌های توریستی طبیعی بسیار زیادی هم وجود دارند که هنوز شناخته شده نیستند. در ادامه با ما همراه باشید تا مکان‌های دیدنی جذابی را به تور قشم شما معرفی کنیم.

 

قشم جزیره کامل و دوست داشتنی از نظر جاذبه‌های گردشگری است. وسعت بسیار زیاد آن، تا اندازه‌ای که این جزیره را بزرگ‌ترین جزیره ایران لقب داده، سبب شده تا دره‌ها، کوه‌ها، دشت‌ها و تپه‌های زیبایی در این کرانه وسط دریا ایجاد شود. زمان سفر، طول سفر و روش مسافرت روی قیمت تور قشم تاثیر می‌گذارند.

 

قشم و جاذبه‌های توریستی

از جمله مکان‌های دیدنی قشم، اکوتوریسم‌ها و مکان‌های دیدنی ساخته دست انسان است. قشم به واقع شهری بکر و دست نخورده به‌حساب می‌آید. بسیاری از روستاها و جزیره‌های اطرافش هنوز رنگ و بوی سال‌های بدون فناوری را دارند و سنت را بر مدرنیته ترجیح می‌دهند. بسیاری از مردم با استفاده از فناوری سعی در پررنگ کردن سنت و اخلاق‌های مهم خود دارند؛ به‌طوری‌که بومگردی‌های بسیار معروفی به‌وجود آورده‌اند.

 

مهم‌ترین ویژگی که ممکن است در بازدید از این مکان‌ها کمی شما را اذیت کند وسعت بسیار زیاد قشم است؛ تاجایی که  حتی نتوانید در یک سفر کل جاذبه‌های گردشگری را ببینید. وسعت 10 برابری این جزیره نسبت‌ به کیش باعث شده تا مکان‌های دیدنی آن فاصله بسیار زیادی از یکدیگر داشته باشند و همین اجازه رفت‌وآمد سریع را به شما نمی‌دهد. البته این مساله را می‌توان از نگاه دیگری نیز دید و به جای محدودیت با نگاه تنوع و زیادی نعمت به آن نگاه کرد. به هر حال تعدادی از جاذبه‌های گردشگری قشم که نباید آن‌ها را در تور قشم از دست بدهید، در ادامه معرفی می‌شوند و مشاهده آن‌ها را به همه پیشنهاد می‌کنیم.

 

دره ستارگان

کوه، دره و صخره سه پدیده طبیعی هستند که وجودشان کنار هم جاذبه‌ای بسیار زیبا و دیدنی را ساخته است. دره ستارگان از آن دست مکان‌ها محسوب می‌شود که از اول تا آخر آن چه صبح و چه شب، فقط قدرت خدا را به رخ شما می‌کشد. مطمئنا زمانی که روبروی هر صخره از این دره ایستاده‌اید، عظمت و قدرت خلق خداوند را درک می‌کنید. یکی از ویژگی‌های بارز دره ستارگان، اشکال خاص و زیادی است که به‌سبب گذشت زمان و فرسایش سنگ‌ها به‌وجود آمده و بعضا شکل حیوان نیز دارند.

 

این دره حوالی برکه حلیه قشم و کمی دور از دریا واقع شده است. درباره نام آن مردم قشم معتقد هستند این دره و اشکال و صخره‌های آن به سبب برخورد ستاره‌ای به زمین به‌وجود آمده و به همین دلیل به آن دره ستارگان می‌گویند. البته می‌توان حدس زد که به‌دلیل زیبایی ستاره‌های آسمان شب این دره نیز ممکن است چنین اسمی روی آن گذاشته باشند.

 

جاهایی که در تور قشم باید به آن‌ها سر بزنید

 

گوران

یکی از روستاهای زیبا و محله‌های دلنشین قشم است که در گذشته به روستایی زرتشت نشین معروف بود. به همین دلیل از قدیم به آن گبران و سپس گوران می‌گفتند. گوران را می‌توان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی قشم دانست. در این محله که چسبیده و به دریا است و بندر معروفی هم دارد، می‌توانید زندگی بدون تغییر مردمی را مشاهده کنید که اصالت در نقطه نقطه زندگیشان جریان دارد. روستای گوران جز دیدنی‌های مردمیش، یک سد قدیمی و البته بد ساخت نیز دارد. معروف است که تاریخ شروع ساخت این سد از دوران هخامنشی، ادامه ساخت آن تا دوران ساسانی و تکمیلش در دوره پهلوی شکل گرفته است.

 

جزیره هرمز

جزیره هرمز نزدیک به قشم است و به همین دلیل بیشتر جاذبه‌های گردشگری آن با قشم شمرده می‌شوند. این جزیره قدیمی و دیدنی خود مکان‌های گردشگری بسیار زیادی دارد؛ دره سکوت و قلعه پرتغالی‌ها جزو آن‌ها است. بیشتر مسافران قشم اسم فرش هرمز را شنیده‌اند. رنگ یکی از خصوصیات بارز جاذبه‌های گردشگری این جزیره است که با استفاده از همان فرشی خاکی به وسعت 1300 متر مربع ساخته می‌شود. هر سال 50 نفر مسئول ساخت این فرش هستند و اگر باران نبارد، این فرش شش ماه آخر سال لب ساحل جزیره هرمز برای بازدید عموم کامل و زیبا خواهد بود.

 

جاهایی که در تور قشم باید به آن‌ها سر بزنید

 

قلعه پرتغالی‌ها همان‌طورکه گفته شد، یکی از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری هرمز است که نزدیک هتل قشم قرار دارد. این قلعه از این نظر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود که نشان دهنده استعمار تاریخی خارجی‌ها در ایران است. معماری جالب توجه آن به سبک ایرانی‌ها، اما به‌دست پرتغالی‌ها ساخته شده و جلوه‌گری می‌کند. این معماری نشان می‌دهد آن‌ها از سربازان و مردم قشم برای ساختش استفاده کردند و در آن انبار، آب‌انبار و اسلحه‌خانه ساخته‌اند. شاید اگر روی برج‌های آن بایستید، پلیکان‌ها و مرغ‌های دریایی خلیج فارس را مشاهده کنید که به نظرم هرگز در تور قشم تماشای آن‌ها را از دست ندهید!

 

در کل می‌توان قشم را یکی از بهترین جزیره‌هایی دانست که چه از نظر گردشگری طبیعی و چه از نظر تجاری و خریدوفروش توان اقناع کردن هر مسافری را دارد. علی الخصوص که از نظر اقتصادی نیز هزینه‌های آن نصف سفر به کیش است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->