صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند
سرخط خبرها

جایزه ویژه برای دختران طلایی دوومیدانی استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۳۶۴۹
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
جایزه ویژه برای دختران طلایی دوومیدانی استان خراسان رضوی
نایب‌رئیس بانوان هیئت دوومیدانی خراسان‌رضوی، پس از قهرمانی تیم استان در اولین دوره از جام امام‌رضا (ع) گفت: از سال آینده در صورت مساعدبودن شرایط، بخش بانوان مسابقات نیز به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهدشد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هما بیگی، نایب‌رئیس بانوان هیئت دوومیدانی خراسان‌رضوی، پس از قهرمانی تیم استان در اولین دوره از جام امام‌رضا (ع)، این خبر خوش را به دختران دوومیدانی‌کار داد که از سال آینده در صورت مساعدبودن شرایط، بخش بانوان مسابقات نیز به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.
او تصریح کرد: بهترین اتفاق این بود که دختران ما در پیست بزرگ و بین‌المللی آستان قدس با یکدیگر رقابت کردند. ورزش‌کاران از ۳۱ استان در همه ۲۴ ماده دوومیدانی شرکت کردند.

بیگی با بیان اینکه دختران خراسانی طلا‌های این دور از مسابقات را درو کردند، ادامه داد: ۶ طلا به‌وسیله آشورپور، خداترس، خجسته، دستاربندان و دوندگان تیم‌های ۴ در ۱۰۰ متر و ۴ در ۴۰۰ متر امدادی کسب شد. ۴ نقره و ۲ برنز نیز به‌نام دختران استان زده شد که رهاورد این مدال‌ها کاپ طلایی قهرمانی بود. سطح رقابت‌ها خوب بود و قهرمانان ایران در پیستی با استاندارد‌های جهانی با یکدیگر رقابت کردند.

علاوه بر این موفقیت بزرگ، دونده استان نیز یک رکورد ارزشمند را جابه‌جا کرد و آشورپور اولین بانویی بود که در ایران ۱۰۰ متر را زیر ۱۴ ثانیه دوید. دو ۱۰۰متر از رشته‌های جذاب دوومیدانی است که در آن دوندگان باید مسافت ۱۰۰ متر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدوند. تا چندی پیش این رکورد در اختیار الناز کمپانی، ملی‌پوش دوومیدانی، بود، اما در رقابت‌های جام امام‌رضا (ع) که روز شنبه به پایان رسید، دختر ورزش‌کار مشهدی موفق شد رکورد ملی بانوان ایران در این ماده را جابه‌جا کند و اولین‌بار رکورد دختران ایرانی به زیر ۱۴ ثانیه رسید. فائزه آشورپور در زمان ۱۳ ثانیه و ۹۹ صدم‌ثانیه به خط پایان رسید. رکورد سریع‌ترین زن جهان اکنون در اختیار ورزش‌کاری از جامائیکاست، او مسافت ۱۰۰ متر را در ۱۰ ثانیه و ۷۱ صدم‌ثانیه دویده است و دختران ایرانی حالا حدود ۳ ثانیه با رکورد دنیا فاصله دارند که البته نزدیک‌شدن به این رکورد به سال‌ها تمرین و امکانات ویژه نیاز دارد.

نایب‌رئیس هیئت دوومیدانی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: همه نهاد‌های حاضر در این رقابت‌ها از فدراسیون تا شهرداری مشهد و اداره‌کل ورزش و جوانان، بهترین وضعیت را برای برگزاری این رقابت‌ها در این شرایط ویژه ایجاد کردند و توانستیم بهترین میزبانی را داشته باشیم. این اتفاق دل‌گرمی بسیار خوبی برای ورزش به‌ویژه بانوان بود. سال آینده نیز رقابت‌های بانوان در سطح بین‌المللی با حضور ورزش‌کارانی از خارج از کشور برگزار می‌شود.
بیگی تصریح کرد: با قول مساعد مدیریت تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی، قرار شد دختران ورزش‌کار ما که به مدال طلا دست یافتند، یک سال از استخر این مجموعه به‌صورت رایگان استفاده کنند و در زمان تمرین بتوانند از پیست مجموعه بهره ببرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->