صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بزرگترین مانع احیای برجام از زبان عراقچی

  • کد خبر: ۶۳۶۸۹
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
بزرگترین مانع احیای برجام از زبان عراقچی
معاون وزیر خارجه گفت: ما در مسیر درستی حرکت می کنیم و فضای گفت‌وگوها سازنده و مثبت است. اما باید بدانیم که این کار آسان نخواهد بود، بنابراین ما دوباره مذاکره خواهیم کرد و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید عباس عراقچی در گفت‌وگو با شبکه NHK ژاپن تصریح کرد: بزرگترین مانع احیای برجام این است که ایالات متحده تمایلی به متوقف کردن تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ ندارد. موضع ما این است که اگر ایالات متحده بخواهد به توافق هسته‌ای برگردد، علاوه بر تحریم‌های مرتبط با برجام، باید کلیه تحریم‌های اعمال شده توسط دولت قبلی را لغو کند.

 

وی افزود: ما تصمیم گرفته‌ایم مستقیماً به وضعیت نهایی برویم. اقدامات متقابل ایران در پاسخ به نقض برجام، مانند تولید اورانیوم با غلظت 20 درصد و استفاده از سانتریفیوژهای با عملکرد بالا، در این مراحل متوقف نمی شود و اگر ایالات متحده همه تحریم ها را لغو کند ، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

 

عراقچی یادآور شد: دولت ژاپن همیشه از مذاکرات در مورد توافق هسته ای حمایت کرده است. ژاپن با ایران آشنا است و انتظار داریم دولت آمریکا را تشویق کند تا ایران را بفهمد و رفتار خصمانه را متوقف کند.

 

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->