عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است طالبان: مواضع مرزی پاکستان را زیر آتش گرفتیم + فیلم
سرخط خبرها

نخست‌وزیر کره جنوبی: سفرم به تهران از اراده‌ محکم کره برای آینده‌نگری دوجانبه نشان دارد

  • کد خبر: ۶۳۷۴۹
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
نخست‌وزیر کره جنوبی: سفرم به تهران از اراده‌ محکم کره برای آینده‌نگری دوجانبه نشان دارد
نخست وزیر کره جنوبی با تاکید بر این‌که از این به بعد تبادل‌نظر بین کره جنوبی و ایران باید در سطح بالا ادامه پیدا کند، گفت: سفرم به تهران از اراده‌ محکم کره جنوبی برای آینده‌نگری دوجانبه نشان دارد.
به گزارش شهرآرانیوز، چانگ سیه کیون، نخست وزیر کره جنوبی عصر یکشنبه (۲۲ فروردین) پس از دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، در نشستی خبری با بیان این‌که «روابط دوستانه کره و ایران طی نیم قرن گذشته به‌طور مداوم و حتی شرایط بحرانی مختلف ادامه داشته‌است، اما اکنون با چالش مواجه شده است»، اظهار کرد: می‌خواستم عنوان کنم که سفرم به تهران نشان از اراده‌ی محکم کره جنوبی برای آینده‌نگری دوجانبه است.

وی افزود: معتقدم از این به بعد تبادل در سطح بالا باید ادامه پیدا کند و این سفر باید موجب تقویت پایه‌های توسعه روابط دوجانبه شود؛ بنابراین امروز آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری را به کره دعوت کردم.

نخست‌وزیر کره جنوبی همچنین با اشاره به مذاکرات طرفین برجام، اظهار کرد: گفت‌وگوی دوطرفه در مورد برجام به‌طور سازنده‌ای در حال پیشرفت است.

سیه کیون گفت: امروز با معاون اول محترم تبادل‌نظر سازنده‌ای درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه و موضوعات موردعلاقه دو کشور داشتیم. دو کشور تصمیم گرفتند زمینه‌های همکاری‌های خود را بررسی کنند و آن‌ها را گسترش دهند. بر این اساس همکاری‌های دوجانبه برای عبور از کرونا را افزایش خواهیم داد.

وی ادامه‌داد: از طریق کارگروهی بین ایران و کره، تجارت‌های بشردوستانه و تجارت دارو و تجهیزات پزشکی افزایش خواهد یاقت؛ امیدوارم این موضوع به مردم ایران کمک کند.

نخست وزیر کره جنوبی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این توافق شد تا دو کشور برنامه تبادل انسانی در زمینه‌های پزشکی و آموزش حرفه‌ای را از سر بگیرند. دو کشور تلاش خواهند کرد که همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف را گسترش دهند.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->