راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

تعطیلی نصفه و نیمه مشهد در وضعیت قرمز کرونایی

  • کد خبر: ۶۳۷۶۵
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
تعطیلی نصفه و نیمه مشهد در وضعیت قرمز کرونایی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: تعداد بستری‌های کرونایی در خراسان رضوی ۴ رقمی شد.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ هرچند بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های ۱۰ روزه اصناف در موج چهارم کرونا از روز شنبه آغاز شده است، اما با اعلام ستاد استانی کرونا، این محدودیت‌ها از دیروز در مشهد و دیگرشهر‌های قرمز استان اجرا شده است؛ بر همین اساس برای سنجش میزان همراهی و احترام به ممنوعیت‌ها توسط برخی کسبه و مشاغل، دوباره سری به شهر زدیم تا از وضعیت اعمال محدودیت‌ها بیشتر مطلع شویم و ببینیم در اولین روز اعلام استانی محدودیت ها، احترام و اجرای محدودیت‌ها تا چه اندازه است. همه این‌ها در حالی است که به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت «در کل کشور متأسفانه آمار بستری‌ها رو به فزونی است و الان آنچه حاصل صف‌های مرغ و خرید مایحتاج شب عید و دورهمی و سفر بود، دیده می‌شود. هفته جاری و هفته آتی نقشه قرمزتر و حتی به سمت سیاهی می‌رود.»


رعایت نصف و نیمه

در بولوار دانشجو، بیشتر فروشگاه‌های گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل است. واحد‌های صنفی آب میوه، فست فود و رستوران در این منطقه بیشتر با رعایت شرایط «بیرون بر» به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند. در این میان برخی واحد‌های پوشاک نیز فارغ از رعایت محدودیت‌ها به کاسبی مشغول هستند و برخی نیز با کرکره‌های نیمه پایین، هم به کار خود ادامه می‌دهند و هم آماده بستن واحد‌های خود در صورت حضور بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و تعزیرات هستند.
در میدان شهدا یکی از واحد‌های فست فود با تمام ظرفیت مشغول پذیرایی از مشتریان خود است، اما در واحد مشابه که در نزدیکی این واحد قرار دارد، فقط غذای بیرون بر عرضه می‌شود.

در خیابان سعدی اغلب فروشگاه‌های عرضه لوازم صوتی و تصویری همچنان مشغول فعالیت هستند و فروشگاه‌های عرضه کتاب نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در این بین و با دقت بیشتر می‌توان لا به لای فعالیت آزادانه این واحدها، چند کرکره پایین کشیده شده و تعطیل را به چشم دید. برخی واحد‌های فروش تلفن همراه و تلفن، از بهانه دوره‌های گذشته ممنوعیت کرونایی اصناف استفاده کرده اند و با نصب کاغذ A۴ مبنی بر پذیرش تعمیرات، تلاش می‌کنند خود را در زیرمجموعه رسته‌های تعمیراتی قرار دهند.
در بولوار مجد بسیاری از دفاتر املاک مشغول فعالیت اند. چند واحد توزیع موکت و فرش فروشی هم کرکره را تا میانه پایین کشیده اند و از میان رنگ و ابزار فروشی‌های چهارراه ابوطالب نیز تعدادی همچنان آزادانه به فعالیت ادامه می‌دهند.


رعایت مطلوب در میدان ۱۷ شهریور

در میدان ۱۷ شهریور، اما رعایت شرایط محدودیت‌ها بیشتر است. تقریبا اکثر قریب به اتفاق واحد‌های توزیع و فروش پوشاک تعطیل اند و فقط تعداد اندکی از واحد‌ها به اجرای قوانین بی تفاوت هستند.
در خیابان راهنمایی نیز بیشتر مغازه‌ها بسته اند؛ با این حال هنوز هم تعداد زیادی از فروشگاه‌هایی که باید تعطیل باشند، فعال اند؛ ضمن اینکه مرکز تجاری یکی از برج‌های معروف در این خیابان همچنان دایر است و فروشندگان نیز مشغول کار هستند.

در میدان استقلال و ابتدای این بولوار که راسته فروش مواد پروتئینی است، اگر چه فعالیت واحد‌های تجاری عرضه مواد پروتئینی بلامانع است، اما در برخی از این فروشگاه‌ها حجم پرشمار مشتری‌هایی که به خوبی دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند، شایان توجه است؛ ضمن اینکه در برخی از این فروشگاه‌ها نیز شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی برخی فروشندگان به خوبی رعایت نمی‌شود.

در مسیر بولوار شهید صادقی چند مرکز عرضه لوازم خانگی همچنان مشغول فعالیت اند و یکی از واحد‌های فست فود نیز باوجود تأکید بازرسان همچنان مشغول ارائه خدمات است.
در بولوار شهید کلاهدوز بیشتر واحد‌های عرضه مبل تعطیل اند، اما استفاده از ترفند کرکره‌های پایین در اینجا نیز به وفور یافت می‌شود.
بسیاری از پرنده فروشی‌های خیابان توحید نیز بی خیال نظارت و بازرسی، همچنان به کاسبی ادامه می‌دهند و در حال پاسخگویی به مشتریان خود هستند.


بستری‌ها ۴ رقمی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهددر گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مجموع بستریان موجود در بیمارستان‌های استان ۴ رقمی شده است، گفت: این تعداد از ۹۸۰ نفر به ۱۰۴۵ نفر رسیده است.
مهدی قلیان با بیان اینکه آمار فوتی‌های استان همچنان ۲ رقمی و تابع تغییر تحولات کشور است، درباره رعایت محدودیت‌های ابلاغی برای تعطیلی ۱۰ روزه گروه‌های شغلی مختلف، تأکید کرد: هنوز آنچنان که باید اصناف و به ویژه مجتمع‌های تجاری در بحث رعایت شیوه‌نامه ستاد ملی کرونا برای تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ همکاری نکرده اند و اغلب پاساژ‌های مهم شهر همچنان بازند.


پلمب در انتظار متخلفان

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز به خبرنگار ما گفت: از پنجشنبه هفته گذشته ابلاغ‌های مختلف به اصناف و مجتمع‌های تجاری شهر انجام شده است.
امیر دلداری با بیان اینکه این مشاغل باید به مدت ۱۰ روز تعطیل باشند و پس از این مدت با ارزیابی دوباره شهر‌های قرمز این محدودیت‌ها لغو یا تمدید می‌شود، افزود: ۲۵ تیم نظارتی مشترک، متشکل از اماکن، اداره بهداشت مناطق پنج گانه، اتحادیه صنفی، اتاق اصناف، سازمان صمت در شهر این محدودیت‌ها را کنترل می‌کنند و اگر مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ با توجه به اخطار‌ها و تذکرات همچنان دایر باشند، پلمب خواهند شد؛ ضمن اینکه در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در گروه شغلی یک، با این واحد‌ها نیز برخورد می‌شود و پلمب می‌شوند.

دلداری اظهار کرد: در اولین روز ممنوعیت فعالیت، براساس بازدید‌ها و گزارش‌های مردمی چندین پاساژ در شهر برخلاف دستورالعمل‌ها دایر بوده اند؛ بنابراین هماهنگی لازم با مدیران این مجتمع‌ها انجام شده است و این مراکز تحت هر شرایطی باید این شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: اولویت بازدید و نظارت را بر تعطیلی مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌های شهر معطوف کرده ایم. پس از آن واحد‌های صنفی حاشیه خیابان‌های اصلی و دیگر فروشگاه‌ها در دستورکار تیم‌های نظارتی قرار می‌گیرند تا شاهد رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها در شهر باشیم. دلداری افزود: شهروندان می‌توانند تخلفات را از طریق سامانه تلفنی ۳۱۷۳۰ یا شماره پیامک ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت اقدامات نظارتی لازم انجام شود.


مراکز معاینه فنی تعطیل نیستند

به گفته سرهنگ حمیدرضا دهنوی، رئیس پلیس راهور استان، مراکز معاینه فنی خودرو در مشهد تعطیل نیستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ زیرا جزو تعمیرگاه‌ها و مشاغل گروه یک اند.
از سوی دیگر طبق اعلام مسعود فیروزی، سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مرحله دوم واکسیناسیون کرونای سالمندان بهزیستی خراسان رضوی، از دیروز آغاز شده است و طی آن، دوز دوم واکسن اسپوتنیک به سالمندانی که دوز اول را دریافت کرده اند، تزریق می‌شود. علاوه بر این، به گفته سودابه شهید ثالث، رئیس بیمارستان امید، با شروع واکسیناسیون بیماران مبتلا به سرطان از هفته گذشته تاکنون حدود ۸۰۰ بیمار این بیمارستان واکسن سینوفارم چینی دریافت کرده اند؛ همچنین بر اساس اعلام علی بیرجندی نژاد، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، تاکنون کمتر از ۱۰ درصد از اعضای نظام پزشکی مشهد واکسینه شده اند که این تعداد اکنون ۱۰۰۰ نفر است.

جلال قربانی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد، نیز از تشدید اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری مشهد برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا خبر داد.
همچنین طبق اعلام امید جلیلی، رئیس تعزیرات حکومتی بینالود، رستوران‌های طرقبه و شاندیز اجازه پذیرش حضوری ندارند و در صورت تخلف، پلمب خواهند شد. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، ۲۵۸ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و ۲۱ هزار و ۶۳ بیمار دیگر شناسایی شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->