تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند
سرخط خبرها

نگاهی به پیامدهای سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران

  • کد خبر: ۶۳۷۷۴
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
نگاهی به پیامدهای سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران
در سفر، چون سی کیونگ به ایران که قرار است سه روز به طول بینجامد، انتظار می‌رود راه‌های بهبود روابط تهران -سئول و موضوعات دیگر مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ نخست وزیر کره جنوبی دیروز با استقبال محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی وارد تهران شد. چانگ سای کِیون از چهره‌های برجسته حزب حاکم در این کشور است و از او به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کره یاد می‌شود. در سفر، چون سی کیونگ به ایران که قرار است سه روز به طول بینجامد، انتظار می‌رود راه‌های بهبود روابط تهران -سئول و موضوعات دیگر مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.
این اولین بار در ۴۴ سال گذشته است که چنین سفری از سوی یک نخست وزیر کره جنوبی به تهران انجام می‌شود.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که ایران، نفت کش کره جنوبی را که پیش‌تر به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی در آب‌های خلیج فارس توقیف کرده بود، آزاد کرد. بر اساس اعلام سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه، چون سی کیونگ در دیدار با مقامات ایرانی و گفتگو درباره موضوعات دوجانبه از جمله محدودیت‌های غیرقانونی ایجادشده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی در این کشور به تهران سفر کرده‌است.

چندی پیش در پی فشار‌های ایران به کره جنوبی برای انجام اقدام عملی درزمینه آزادسازی این پول ها، کارگروهی به نام «کارگروه تجارت بشردوستانه» بین وزارت بهداشت ایران و طرف‌های کره‌ای تشکیل شد و با وجود رایزنی‌ها و پیگیری‌های تهران، ایران تاکنون تنها توانسته رقمی کمتر از ۲۰میلیون دلار از این پول‌های بلوکه شده را برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی هزینه کند.

تا کنون مقامات کره جنوبی درباره آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران سخنان و وعده‌های مختلفی را مطرح کرده اند، اما در عرصه عمل شاهد اقدامی جدی نبوده ایم. اکنون موضوع پول‌های بلوکه شده ایران از سوی کره جنوبی و انجام نشدن اقدام از سوی دولت کره برای آزادسازی آن، روابط دوجانبه را تحت تأثیر قرار داده است و می‌توان گفت روابط دو کشور، درگرو بی عملی کره جنوبی در این زمینه قرار گرفته است. این انتظار وجود دارد که چونگ سی کیونگ در سفر خود به ایران با راهکاری عملی که باید یک راهکار ایرانی و کره‌ای باشد، برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان به تهران آمده باشد.
 
برخی تحلیلگران معتقدند باتوجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و همچنین در پی سفر چندی پیش قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی به تهران، دولت سئول به این نتیجه رسیده است که برای از دست ندادن ایران در خاورمیانه، باید اقداماتی انجام دهد و به نظر می‌رسد در همین چارچوب تلاش‌هایی را حداقل در ظاهر برای رفع برخی چالش‌های دو کشور آغاز کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->