چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها
سرخط خبرها

شهرخودرو یا پدیده؟| یک تیم با ۲ اسم، هدیه رییس جدید فدراسیون به حمیداوی!

  • کد خبر: ۶۳۷۸۰
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
شهرخودرو یا پدیده؟| یک تیم با ۲ اسم، هدیه رییس جدید فدراسیون به حمیداوی!
نماینده مشهد در لیگ برتر فوتبال بازیچه بده‌بستان انتخاباتی شده است؟
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تصویر عکس یادگاری رئیس جدید فدراسیون فوتبال با مالک جنوبی شهرخودرو خراسان در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال، همان‌موقع شائبه‌های زیادی را به وجود آورد که حمیداوی رأی خود را به صندوق شهاب‌الدین عزیزی‌خادم ریخته است. رأیی که در اصل آن و حضور عجیب مالک تحت‌تعقیب عنابی‌های مشهد در سالن اجلاس سران، بحث و نظر بود. بااین‌همه، حالا با گذشت بیش از ۴۰ روز از مجمع فدراسیون، از آن رمزگشایی شده است.
 
اینکه رأی حمیداوی در ازای چه به حساب عزیزی‌خادم واریز شده، مسئله‌ای است که این روز‌ها گمانه‌زنی‌های متفاوتی درباره آن مطرح شده است. گفته می‌شود رئیس جدید فدراسیون در دوگانگی اسم نماینده مشهد در لیگ برتر نقش پررنگ و بسزایی دارد. شاید به‌دلیل همین است که مشهدی‌ها اصرار دارند اسم تیم پدیده است و فدراسیون همچنان تأکید می‌کند که پدیده را شهرخودرو بنامد. حال این سؤال وجود دارد که پشت‌پرده این ماجرا چیست؛ ماجرای یک تیم با ۲ اسم؟!

پنل لج‌بازی، تحفه اجباری

اواسط زمستان ۱۳۹۹ درحالی‌که شهرخودرویی‌ها با پیروزی مقابل سپاهان در شادی برد بودند، خبر رسید که دستگاه‌های امنیتی ۲ عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرخودرو را بازداشت کرده‌اند. این سرآغاز روند نابودی تیمی بود که سال قبلش آسیایی شده بود و کسی تصورش را نمی‌کرد به این راحتی به ورطه نابودی بیفتد. بعد از قطعی‌شدن وضعیت نامطلوب مالی مالک جنوبی و گرفتن امتیاز تیم از او، هواداران تیم مشهد تصور کردند به ساحل آرامش رسیدند. بعد از جلسه کمیته ویژه استان و دادن تیم به هیئت فوتبال، نام شهرخودرو به پدیده تغییر کرد و همان‌جا بود که اعلام شد شهرخودرو هیچ‌وقت وجود خارجی نداشته و چنین نامی نبوده است!
 
در لباس جدید این باشگاه لوگو و نام این تیم با اعلام مالکیت جدید خود، پدیده ثبت شده و از طرفی با حکم دادستانی مشهد امتیاز این تیم به هیئت فوتبال خراسان‌رضوی واگذار شده است، اما در هفته‌های گذشته در فهرستی که اسامی بازیکنان این تیم برای دیدار با پرسپولیس اعلام شده بود و همچنین در سایت فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ، نام این تیم همچنان شهرخودرو بود. گفته می‌شود در مجمع انتخاباتی فدارسیون فوتبال که در آن عزیزی‌خادم به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد، فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو، با رایزنی‌های که با عزیزی‌خادم داشته، مقرر شده است حمیدوای در مجمع انتخاباتی به عزیزی‌خادم رأی دهد و در مقابل وی نیز موضوع مالکیت شهرخودرو را برای حمیداوی حل‌وفصل کند.
 
اما ماجرا چندان برای حمیداوی خوشایند پیش نرفت، از همین رو رئیس فدراسیون برای آنکه دین خود را به مالک شهرخودرو ادا کرده باشد، رمز و شناسه پنل کاربری شهرخودرو در فدراسیون فوتبال را به حمیداوی داده است و به‌نظر می‌رسد همین موضوع باعث دوگانگی بین اسم پدیده و شهرخودرو شده است.

مسئله کمیسیون ماده ۵

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی درباره تغییر نام شهرخودرو به پدیده، پیش‌تر اعلام کرده بود که باشگاه شهرخودرو هیچ‌گاه مجوز کمیسیون ماده ۵ را نداشته و بر همین اساس نام این تیم از همان ابتدا هم در مدارک، «پدیده» بوده است. اتفاقی که این علامت سؤال بزرگ را به وجود می‌آورد که چرا شهرخودرو هیچ‌گاه کمیسیون ماده ۵ را نگرفته است؟ بنا بر شواهد، دریافت کمیسیون ماده ۵ برای یک باشگاه ورزشی چند ماه زمان می‌برد و گویا این اتفاق در گیرودار بروکراسی اداری افتاده است. محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، دراین‌باره می‌گوید: «شهرخودرو کمیسیون ماده ۵ ندارد و ما فقط این را می‌دانیم که این باشگاه رسما حضور خارجی ندارد.» حیدری مدعی است هیئت فوتبال هیچ نقشی در این مسئله ندارد و این مسئله در ابتدای فصل هم به آقایان تذکر داده شده است.

«گاوبندی» بزرگ برای فریب AFC

در ماجرای تغییر نام نماینده مشهد، آنچه مشهود است، این نکته کلیدی است که مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در هنگام دادن مشخصات باشگاه مشهدی به AFC در فصل گذشته لیگ قهرمانان یک جعل آشکار داشتند. اینکه تیم مشهدی بدون مجوز کمیسیون ماده ۵ بوده و به‌عبارت ساده رسما وجود خارجی نداشته، اما فدراسیون و سازمان لیگ باشگاهی با نام «شهرخودرو» را به لیگ قهرمانان معرفی کرده است.
 
«گاوبندی» بزرگی که البته برای کمک به حضور نماینده مشهد در لیگ برتر انجام شده، اما اغراض حمایت از مالک جنوبی و کمک به برندینگ شرکت خودرویی او هم خالی از تأثیر نبوده است. شاید همان‌موقع اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی و حتی هیئت فوتبال استان هم می‌توانستند به این ماجرا واکنش نشان دهند، اما آن‌موقع همه برای حمایت از تیم شهرشان سکوت کردند. سکوتی که ممکن است در آینده برای نماینده فوتبال مشهد گران تمام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->