دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو
سرخط خبرها

قتل دومین سیاه پوست به دست پلیس آمریکا | بایدن رنگین پوستان را به آرامش فراخواند!

  • کد خبر: ۶۴۰۲۹
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
قتل دومین سیاه پوست به دست پلیس آمریکا | بایدن رنگین پوستان را به آرامش فراخواند!
پس از آنکه روز یکشنبه، یک جوان سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس ایالت مینه سوتا به ضرب گلوله کشته شد، اعتراضات به واکنش‌های نژادپرستانه پلیس آمریکا شدت گرفت.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ پس از آنکه روز یکشنبه، یک جوان سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس ایالت مینه سوتا به ضرب گلوله کشته شد، اعتراضات به واکنش‌های نژادپرستانه پلیس آمریکا شدت گرفت. روز سه شنبه مردم برای دومین روز متوالی در مقابل مرکز پلیس مینه سوتا تظاهراتی گسترده صورت دادند. نیرو‌های پلیس با هشدار‌های شفاهی و سپس گاز اشک آور و مهماتی دیگر تلاش کردند جمعیت را متفرق کنند، با این حال سیل مردمی از دستورات پلیس سرپیچی کردند و به اعتراضات ادامه دادند. در پی این اتفاقات، فرماندار مینه سوتا دستور استقرار گارد ملی مازاد در مرکز پلیس این ایالت را صادر کرد.

تیم گنن، رئیس پلیس مینه سوتا، پس از انتشار ویدئو تیراندازی افسر پلیس به دانته رایت، بیان کرد که این افسر پلیس «به اشتباه» تیراندازی کرده، و قصد او استفاده از اسلحه بیهوش کننده بوده است. منطقه مینیاپولیس آمریکا، پیش از تیراندازی پلیس به دانته رایت بیست ساله نیز متشنج بود. در ماه می‌سال گذشته جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی، هنگام دستگیری توسط پلیس این ایالت، جان خود را از دست داد. افسر سابق پلیس، درک شووین حالا به اتهام مرگ جورج فلوید که پس از این ماجرا به نمادی از جنبش «جان سیاه پوست ارزش دارد» تبدیل شد، سومین هفته محاکمه خود را سپری می‌کند.
 
شووین این هفته قرار است با حضور شاهدانی از خود دفاع کند، با این حال تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته است، نشان می‌دهند که فلوید درحالی که زیر پای این افسر تقاضای کمک می‌کرده، بر اثر خفگی جان خود را از دست داده است.

زمانی که اعتراضات به مرگ جورج فلوید در سراسر آمریکا شدت گرفته بود، بایدن و تیم انتخاباتی اش با مردم هم صدا شدند و واکنش‌های نژادپرستانه پلیس را محکوم کردند؛ با مرگ دومین جوان بی گناه سیاه پوست به دست پلیس، بایدن که حالا در سمت ریاست جمهوری است، شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد.
 
وی روز دوشنبه در مقابل خبرنگاران از جمعیت سیاه پوستان آمریکایی خواست که آرامش خود را حفظ کنند. بایدن با اشاره به اینکه «خشم، درد و ضربه‌ای که در جامعه سیاه پوستان و این فضا وجود دارد، حقیقی، جدی و دارای اهمیت است»، تأکید کرد که هیچ توجیهی برای خشونت وجود ندارد و تنها اعتراضات مسالمت آمیز پذیرفتنی است. بایدن اضافه کرد که تحقیقاتی جامع باید در این باره صورت بگیرد و مشخص شود آیا این حادثه، یک اتفاق بوده یا عامدانه صورت گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->