مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳) افزایش احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳؟ پیش بینی نوسانات قیمت در بازار خودرو مشهد (۷ فروردین ۱۴۰۲) قیمت پایه و شرایط عرضه سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شد | پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
سرخط خبرها

چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

  • کد خبر: ۶۴۱۴۴
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟
در این روز‌ها کسب و کار اینترنتی یکی از جذاب‌ترین شغل‌های دنیا است. البته قبل از هر چیز بهتر است ببینیم به چه کسب و کار‌هایی کسب و کار اینترنتی می‌گویند؟ به طور کلی به کسب درآمد از طریق اینترنت و هر فعالیت اینترنتی که منجر به درآمدزایی شود کسب و کار اینترنتی گفته می‌شود. کسب و کار اینترنتی مدل‌های مختلفی دارد و گستره زیادی دارد.

 به گزارش شهرآرانیوز، اما چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه بیندازیم؟ مراحل و گام‌های مختلف برای ایجاد چنین فعالیت اقتصادی چیست؟ تجارت نیوز در این گزارش به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.


مهمترین گام‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

شناسایی توانایی‌های فردی: شناسایی توانایی‌ها اولین کاری است که شخص باید برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی‌اش انجام دهد. فرد باید ببینید چه توانایی‌هایی دارد. اگر شخص فن بیان خوبی داشته باشد این یک توانایی است. اگر شخص می‌تواند خوب بنویسید این یک توانایی مطلوب است. اگر فرد می‌تواند با فتوشاپ کار کند می‌تواند از این قابلیت در کسب و کارش استفاده کند. پس اولین کاری که باید انجام داد این است که توانایی و تخصص‌های خودمان راشناسایی کنیم. با توجه به همین توانایی‌ها می‌توانیم در ادامه حوزه کاری خود را انتخاب کنیم.

انتخاب حوزه کاری: باید با توجه به توانایی‌ها یک حوزه کاری را انتخاب کرد. مشکلی که اکثر افراد در انتخاب حوزه کاری دارند این است که می‌خواهند حتما یک ایده جدید راه‌اندازی کنند، اگر شخص ایده و توانایی جدیدی داشته باشد واقعا عالی است. اما اگر نداشته باشد هم مهمی نیست، فقط باید شروع کرد. باید به یاد داشت که یک طرح کم کیفیت راه‌اندازی شده به مراتب خیلی بهتر از یک طرح باکیفیت است که هیچوقت به دلیل حساسیت‌های فرد راه‌اندازی نمی‌شود. از این رو برای اینکه حوزه کاری مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارمان انتخاب کنیم باید تحقیق و بررسی کنیم.

تحلیل رقبا و بررسی عملکرد آنها: یکی از نکته‌های مهم در قبل و بعد از راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی تحلیل عملکرد رقبا است. در حوزه کاری که انتخاب کردید رقبای خود را بشناسید و عملکرد آن‌ها را بررسی کنید. از نحوه عملکرد آن‌ها در تولید محتوا برای وبسایتشان گرفته تا صفحه شبکه‌های اجتماعی آن‌ها و همینطور استراتژی‌های بازاریابی و… را تحلیل کنید و سعی کنید در همه موارد یک سروگردن از آن‌ها بالاتر باشید. بخاطر داشته باشید که هرچه رقبای خود را بیشتر بشناسید راحت‌تر می‌توانید از آن‌ها پیشی بگیرید.

راه‌اندازی و طراحی سایت: برای راه‌اندازی سایت نیازی نیست هزینه زیادی کنید. قرار شد با کمترین هزینه کسب‌و‌کارتان را راه‌اندازی کنید. پس به خاطر همین خودتان باید دست به کار شوید. خودتان به راحتی می‌توانید وب سایت خود را راه اندازی کنید.

تولید محتوای مرتبط و جذب مشتری هدفمند: بعد از اینکه وب سایت‌مان راه‌اندازی شد، نیاز داریم تا نظر مشتریان را به آن جذب کنیم تا بتوانیم درآمد اینترنتی را از نزدیک لمس کنیم. برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و… که همگی هزینه‌های سنگینی دارند، پس چطور می‌توان بدون هزینه بازدیدکننده جذب کرد؟ با تولید محتوای متناسب با کسب‌وکارمان می‌توانیم این کار را انجام دهیم. با تولید محتوای مرتبط با کسب‌و‌کارمان و جذب مشتری‌های هدفمند از طریق موتور‌های جستجو می‌توانیم به کسب و کار اینترنتی خود رونق دهیم.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی: استفاده از شبکه‌های اجتماعی هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای جذب ترافیک هدفمند است. مطمئن باشید مخاطبان شما امروزه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام هستند و ترجیح می‌دهند بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانند.

ساخت مشتری وفادار: قدم آخر ساخت مشتری وفادار است. اگر می‌خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید باید به مشتریان خود اهمیت بدهید. موفقیت شما در کسب و کارتان دقیقا به مشتریان‌تان بستگی دارد. اگر مشتریان راضی زیادی داشته باشید شک نکنید همان مشتریان‌تان برای شما مشتریان جدید می‌سازند. بسیاری از برند‌ها فقط از طریق مشتریان فعلی خودشان توانسته‌اند به معروفیت برسند. یکی از بهترین تبلیغات برای کسب و کارتان تبلیغ دهان به دهان توسط مشتریان‌تان است. این روز‌ها مردم حرف دوستان و آشنایان‌شان را بیشتر از تبلیغات اینترنتی قبول می‌کنند. تا زمانی هم که مشتریان راضی نداشته باشید این کار تقریبا برای شما غیرممکن است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->