الحاق زمین چمن بوستان ملت به سایت ورزش بانوان

  • کد خبر: ۶۴۲۹۵
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
الحاق زمین چمن بوستان ملت به سایت ورزش بانوان
به‌دنبال طرح گسترش سایت ورزشی و فرهنگی بانوان الحاق زمین چمن بوستان ملت به سایت ورزش بانوان رقم می‌خورد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بانوان مشهدی به‌زودی از امکانات جدید مجموعه ورزشی بوستان ملت استفاده خواهند کرد که جذاب‌ترین تغییر آن اضافه‌شدن زمین چمن ضلع غربی بوستان ملت به دسترسی‌های دختران مشهدی است. خبری که می‌تواند برای ورزشکاران حرفه‌ای و دختران فوتبالیست بسیار خوشایند باشد.

دیوار‌هایی که بوستان بانوان را در قلب بوستان بزرگ ملت احاطه کرده است، پوشیده از شمشاد‌ها و درختان است و ساختمان‌های اطراف اشرافی به بوستان ندارند و همین باعث شده است بانوان اوقات‌فراغتشان را با لباس‌های راحت‌تری در محیط بوستان بگذرانند. در سال‌های گذشته صبح‌ها ورزش همگانی برگزار می‌شود و در طول روز هم گروه‌های ورزشی مختلف می‌توانستند به ورزش بپردازند.
 
دستگاه‌های بدن‌سازی پارکی، آلاچیق، میز‌های تنیس‌روی‌میز و زمین‌های والیبال و بسکتبال و مسیر پیاده‌روی و دو گزینه‌هایی هستند که دردسترس مراجعه‌کنندگان این بوستان است. محل پارک بانوان ملت در بهترین موقعیت شهر قرار دارد و دردسترس بسیاری از خانم‌های شهر مشهد است. وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز در این منطقه کامل دردسترس است. این پارک روبه‌روی در غربی یا همان درِ خیابان امامت قرار دارد و حالا به لطف توجه شهردار منطقه ۱۱ که از قضا خودش نیز از بانوان است، هرروز اوضاع‌واحوال این پارک اختصاصی بهتر می‌شود.


الحاق زمین چمن به سایت بانوان

مریم عرب احمدی، شهردار منطقه ۱۱ مشهد، می‌گوید با وجود محدودیت‌های به‌وجودآمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در بوستان ملت، مجموعه ورزشی این بوستان با امکانات جدید آماده بهره‌برداری است و با عادی‌شدن شرایط میزبان بانوان مشهدی خواهد بود. او تأکید می‌کند: در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان به‌ویژه بانوان، زمین چمن طبیعی بوستان ملت با متراژی بیش از ۱۰ هزار مترمربع به مجموعه ورزشی بانوان الحاق شد و اکنون وسعت این مجموعه به ۳۰ هزار مترمربع افزایش یافت. ایجاد پیست دوچرخه‌سواری، زمین اسکیت، زمین بازی چمن طبیعی و گسترش پیست پیاده‌روی ازجمله اقدامات دیگری است که در راستای توسعه این بوستان انجام شده است.
 
عرب‌احمدی بیان کرد: اجرای ۱۶۰۰ مترمربع نقاشی زمینی در این مجموعه از دیگر اقداماتی است که در راستای تأمین رفاه، افزایش رضایتمندی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان بانوان مشهدی انجام شده است. اما سال گذشته افزایش وسعت پارک بانوان به ۱۸ هزار مترمربع رسیده بود و حالا این رقم نزدیک به دوبرابر شده است. عرب‌احمدی سال قبل اعلام کرده بود برای رفاه حال و تأمین امنیت بانوان در هنگام ورزش، عملیات بهسازی و توسعه سایت بانوان بوستان با اعتباری بیش از یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال آغاز شده است.
 
مسیر پیاده‌روی و فضای بازی کودکان به سایت بانوان اضافه شد تا بانوان مراجعه‌کننده به بوستان ملت، کودکان خود را نیز با آسودگی خیال به‌همراه داشته باشند و دغدغه گذران اوقات کودکان همراه خود را در این محیط نداشته باشند. درحالی‌که سال قبل هنوز اختصاص زمین چمن عملیاتی نشده بود، شهردار منطقه ۱۱ مشهد در همان زمان اعلام کرد زمین چمن مقابل سایت بانوان درحال بهسازی و آماده‌سازی است تا در ۲ نوبت به‌صورت مجزا به ورزش و دوچرخه‌سواری بانوان و آقایان اختصاص یابد.


موقعیت عالی برای تیم‌های بانوان

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد و یکی از ۲ بانوی عضو شورای شهر مشهد، نیز پاییز ۹۹ این خبر خوب را به بانوان و دختران مشهدی گفته بود.
او درباره مجموعه بانوان بوستان ملت نیز گفت: در ابتدای فعالیت شورای پنجم، این مجموعه وضع مناسبی نداشت که در گام نخست برای سامان‌دهی و بهبود وضعیت آن اقدام کردیم.

گندمی با بیان اینکه توسعه فضای مجموعه بانوان بوستان ملت از ابتدای فعالیت شورای پنجم در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفت، افزود: برهمین اساس، مساحت این فضا از ۲هکتار به ۴.۵هکتار افزایش یافت. زمین چمن کنار بوستان بانوان نیز به این فضا افزوده می‌شود و در کنار استفاده ورزشی همه بانوان، شرایط برای تیم‌های مختلف بانوان فراهم می‌شود. او تصریح کرده بود: ٦.٥میلیارد ریال نیز برای محصورکردن بخش جدید و احداث رینگ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در این مجموعه پیش‌بینی شده است و امیدواریم برایند این اقدامات موجب افزایش رضایتمندی بانوان شهر و پوشش گسترده‌تر نیاز‌های آن‌ها باشد.


روشن‌شدن چراغ امید

ورزش بانوان مشهد تاکنون تیمی در لیگ برتر فوتبال بانوان نداشته است، درحالی که مشهد و شهرستان‌های خراسان‌رضوی چندین چهره مطرح و ستاره فوتبالی را به تیم‌های ملی و تیم‌های لیگ برتری معرفی کرده‌اند. اصلی‌ترین دغدغه این تیم‌ها، نبود محلی برای تمرین در شهر مشهد است و به‌جز یکی‌دو زمین، جایی برای تمرین دختران علاقه‌مند نیست. اکنون ۲ نماینده استان در کورس رقابت برای صعود به لیگ برتر هستند و این اتفاقات می‌تواند مسیر را برای آن‌ها هموار کند.

به‌جرئت می‌توان گفت شهر مشهد در اختصاص بوستان‌های ویژه بانوان، در کشور بی‌رقیب است و همین موضوع باعث شده است فضا‌های ورزشی مناسبی نیز برای ورزش بانوان ایجاد شود. حدود ۱۰بوستان ویژه بانوان در مشهد وجود دارد، از سایت بانوان بوستان ملت و بوستان ریحانه تا بهشت، ارم و حجاب. بانوان بیشتر به‌دلیل داشتن فضایی برای ورزش در هوای آزاد و فارغ از باشگاه‌های ورزشی از این بوستان‌ها استفاده می‌کنند. تجهیز بوستان‌ها به تجهیزات بدن‌سازی پارکی، زمین‌های ورزشی، تور و میز‌های پینگ‌پنگ و حتی چمن مصنوعی باعث شده است در طول سال بانوان بیشترین استفاده را از این پارک‌های موضوعی ببرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->