نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

خان دوم ایرانی‌ها در آسیا| از رقابت پرسپولیس مقابل الریان تا داستان بوسه

  • کد خبر: ۶۴۲۹۶
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
خان دوم ایرانی‌ها در آسیا| از رقابت پرسپولیس مقابل الریان تا داستان بوسه
با بازی‌های امشب پرسپولیس و فولاد و تراکتور هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا آغاز می شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب شروع می‌شود که ۳ نماینده کشورمان باید مقابل حریفان خود قرار بگیرند. عملکرد مثبت نمایندگان کشورمان در هفته اول این بازی‌ها، حالا سطح توقعات را از آن‌ها بالاتر برده است و انتظار می‌رود این هفته، امتیاز‌های بیشتری به حساب آن‌ها واریز شود. در اولین بازی امشب، شاگردان گل‌محمدی از ساعت‌۲۱:۳۰ باید برابر الریان قطر قرار بگیرند و ۲ نماینده دیگر کشورمان هم از ساعت‌۲۲:۳۰ مقابل رقبای خود صف‌آرایی خواهند کرد.


پرسپولیس- الریان؛ داستان یک بوسه!

تقابل شجاع خلیل‌زاده با تیم سابقش مهم‌ترین اتفاق بازی امشب الریان و پرسپولیس است. پرسپولیس در دومین بازی‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الریان قطر خواهد گرفت؛ تیمی که شجاع خلیل‌زاده در آن توپ می‌زند. بازیکنی که جدایی‌اش از پرسپولیس، هواداران این تیم را شوکه کرد و اتفاقاتی که بعد از پیوستن این بازیکن به الریان رخ داد (بوسیدن لوگوی باشگاه جدیدش)، باعث شد تا مدافعی که زمانی محبوبیت بسیار زیادی در بین هواداران پرسپولیس داشت، بخشی از این محبوبیت را از دست بدهد و شجاع در چنین‌شرایطی باید آماده بازی با پرسپولیس شود. شجاع تنها‌چهره مهم حریف امشب پرسپولیس نیست و روی نیمکت تیم قطری مربی‌ای نشسته که سابقه هدایت تیم ملی فرانسه و پاری‌سن‌ژرمن در کارنامه او دیده می‌شود.
 
لوران بلان فرانسوی تا امروز در ۱۵ بازی هدایت الریان را به عهده داشته و ۷ برد و ۲ مساوی و ۶ باخت با این تیم به دست آورده است. الریان در لیگ ستارگان قطر و بعد از السد و الدحیل، در رده سوم قرار گرفت. نکته جالب درباره این تیم، آمار خط‌دفاعی‌اش بوده که بعد از السد که ۱۴ گل خورده بود، صاحب بهترین خط دفاعی لیگ ستارگان قطر شد و در ۲۲ بازی، ۲۲ گل از حریفانش دریافت کرد. گابریل مرکادو (آرژانتین)، یاسین براهیمی (الجزایر) و یوهان بولی (فرانسه) از ستاره‌های اصلی تیم الریان محسوب می‌شوند و شجاع خلیل‌زاده و ترائوره، زوج خط دفاعی این تیم قطری هستند.

پرسپولیس در بازی با الریان به‌دنبال پیروزی دوم آسیایی خود و شش‌امتیازی‌شدن است تا بتواند همچنان صدرنشین گروه باشد. مسلما شاگردان گل‌محمدی شانس اول صدرنشینی در این گروه هستند و اگر قرار باشد تیمی یقه آن‌ها را بگیرد، همین الریان است که به مدافع ایرانی‌اش می‌نازد؛ اما در‌مجموع قدرت تیمی پرسپولیس خیلی بیشتر به نظر می‌رسد و همین‌مسئله شانس شاگردان گل‌محمدی را بیشتر می‌کند. البته الوحده امارات در چند صحنه ضعف پرسپولیس را به رخ کشید و مسلما سرخ‌پوشان باید درس‌های لازم را از آن بازی گرفته باشند. الریان از الوحده قوی‌تر است و دست کم اینکه روی کاغذ تیم پرقدرت‌تری به نظر می‌رسد؛ اما پرسپولیسی که در ۴ سال اخیر ۲ بار به فینال آسیا رسیده است، هراسی از نماینده قطر ندارد و به‌طور‌حتم تیمی که امشب باید بترسد، الریان است نه پرسپولیس.

الریان در بازی قبلی خودش در این رقابت‌ها با گوای هند به تساوی بدون گل رسید و پرسپولیس با گل سیدجلال، ۱ بر ۰ الوحده امارات را شکست داد. تیم پرسپولیس تاکنون ۲ بار برابر الریان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل‌۲۰۱۷ قرار گرفته است. سرخ‌پوشان با هدایت برانکو توانستند تیم الریان را در قطر با نتیجه ۳‌بر ۱ شکست دهند و ۲ تیم در آزادی نیز به تساوی دست یافتند و در‌نهایت شاگردان برانکو به مرحله بعد این رقابت‌ها صعود کردند.


فولاد- الوحدات؛ چشم‌انتظار یک بازی درخشان دیگر

فولاد در بازی با الوحدات به‌دنبال کسب اولین بردش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا‌ست. نمایش فولاد در ۲ بازی گذشته طرف‌داران تیم اهوازی را به آینده تیمشان در آسیا امیدوار کرده است. فولاد بعد از تحقیر العین در مرحله پلی‌آف، در بازی با السد پرمهره و خطرناک نیز نمایش تحسین‌برانگیزی داشت و جواد نکونام می‌توانست برنده بازی با ژاوی بزرگ باشد، منتها تقابل لالیگایی برنده نداشت و حالا فولاد به‌دنبال کسب ۳ امتیاز مقابل حریف اردنی‌اش است تا به روند خوبش در آسیا ادامه دهد.
حریف فولاد در بازی حساس امشب، قهرمان فصل‌۲۰۲۰ لیگ اردن است و اولین حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند. این تیم در فصل گذشته لیگ اردن توانست در‌مجموع ۲۲ بازی خود با ۱۸ برد، ۲ تساوی، ۲ باخت، ۴۹ گل زده و ۹ گل خورده و با کسب ۵۶‌امتیاز به مقام قهرمانی دست پیدا کند.


تراکتور‌- الشارجه؛ تقابل هم‌بازیان قدیمی

دیدار با الشارجه برای سرمربی و کاپیتان تراکتور داستان متفاوتی دارد، چرا‌که در کارنامه رسول خطیبی و مسعود شجاعی، بازی برای این تیم اماراتی دیده می‌شود. رسول خطیبی یک فصل (۰۷/۲۰۰۶) در الشارجه حضور داشت و مسعود شجاعی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ برای تیم اماراتی به میدان رفت. خطیبی و تراکتور درحالی مقابل حریف اماراتی‌شان قرار خواهند گرفت که سرمربی الشارجه یعنی عبدالعزیز العنبری سابقه هم‌بازی‌بودن با سرمربی و کاپیتان تراکتور را در الشارجه داشته است. العنبری از سال‌۱۹۹۲ تا ۲۰۱۰ در تیم الشارجه حضور داشت و خطیبی و شجاعی را به‌خوبی می‌شناسد. کایو لوکاس، بازیکن شماره‌۷ الشارجه، که به‌طور‌قرضی از بنفیکا به این تیم پیوسته است، سابقه گل‌زنی به تیم‌های ایرانی در آسیا را دارد و مقابل استقلال دبل کرده است و به نظر می‌رسد خطرناک‌ترین مهره حریف در این بازی خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->