آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

آیا وعده‌های تامین اجتماعی برای واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه محقق می‌شود؟

  • کد خبر: ۶۴۴۳۵
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
  • ۴۲
آیا وعده‌های تامین اجتماعی برای واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه محقق می‌شود؟
ملیحه نصراللهی تاکید دارد نمایندگان بازنشستگان همه تلاش خود را صورت دادند، اما این سازمان تامین اجتماعی بوده که خلف وعده کرد و همه قول و قرار‌ها را زیر پا گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز، بازنشستگان تامین اجتماعی از احکام صادره در فروردین ماه رضایت ندارند و معتقدند هیچ یک از وعده‌های پیشین محقق نشده است. قبل از صدور احکام، مدیرعامل سازمان وعده داده بود با افزایش حقوق و اجرای متناسب‌سازی، دریافتی بازنشستگان حداقل‌بگیر ۱۳۰ درصد افزایش خواهد یافت، اما آیا این وعده اجرایی شده است؟

ملیحه نصراللهی (بازرس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور و نایب رئیس کانون بازنشستگان رشت) تاکید دارد نمایندگان بازنشستگان همه تلاش خود را صورت دادند، اما این سازمان تامین اجتماعی بوده که خلف وعده کرد و همه قول و قرار‌ها را زیر پا گذاشت.

 

خواسته‌های بازنشستگان در اصلاح احکام چیست؟ وعده داده‌اند که احکام در اردیبهشت اصلاح می‌شود؛ چه آیتم‌هایی باید در این اصلاحات لحاظ شود تا بازنشستگان رضایت داشته باشند؟

مزایا به ۶۰ درصد بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد، چون فرزند تحت تکفل ندارند و اگر همسرشان فوت کند دیگر حق همسر هم نمی‌گیرند؛ این برای آقایان است، خانم‌ها که اصلاً مزایا نمی‌گیرند.

امیدوارم در اردیبهشت ماه اصلاحات، واقعی باشد. برخلاف آنچه ادعا می‌کنند که کانون عالی در تنظیم فرمول‌ها و صدور احکام دخالت داشته، باید بگویم آنچه در جلسات مطرح شد، فرایند دیگری بود و خروجی آن نباید این احکام می‌شد. به عنوان مثال، بحث افزایش مزایا را در مقوله رفع تبعیض با بازنشستگان کشوری و لشگری قرار داده و آن را جزو افزایش دریافتی بازنشستگان محسوب کرده‌اند درحالیکه این اصلاً منطقی نیست. مزایا شامل همه بازنشستگان نمی‌شود. من که یک خانم بازنشسته هستم و حق همسر به من تعلق نمی‌گیرد، از افزایش مزایا بهره‌مند نمی‌شوم. در واقع درست عکس وعده‌هایی که داده بودند، عمل کردند. حدوداً ۶۰ درصد بازنشستگان کشور، فرزند تحت تکفل ندارند پس افزایش حق فرزند به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. باید پرسید این مبالغی که برای پرداخت فروردین در نظر گرفته بودند و گفتند ۹ هزار میلیارد اعتبار منظور کرده‌ایم، این اعتبار کجا رفت؟ خواسته اصلی این است که مستمری افزایش یابد نه اینکه مزایا را بالا ببرند. مزایا به ۶۰ درصد بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد، چون فرزند تحت تکفل ندارند و اگر همسرشان فوت کند دیگر حق همسر هم نمی‌گیرند؛ این برای آقایان است، خانم‌ها که اصلاً مزایا نمی‌گیرند. اکثر فرزندان بازنشستگان ازدواج کرده‌اند و از تکفل آن‌ها خارج شده‌اند پس عملاً این افزایشی که مطرح کرده اند، روی هواست؛ منابع آن کجا می‌رود؟! ضمن اینکه بار‌ها قول و وعده‌ی اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی دادند که همه دستگاه‌های نظارتی هم آن را تایید کردند؛ مجلس تایید کرد و ۸۹ هزار میلیارد تومان اعتبار داد، ولی عملاً در صدور احکام این را ندیدیم.

 

منظورتان متناسب‌سازی دور دوم است که اعتبار آن در بند (و) تبصره دو لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده؛ این متناسب‌سازی در احکام فروردین اصلاً نیامده است؟

در احکام نیامده است. اینقدر پیچ و واپیچ دادند به این قضیه که ما خودمان که در کانون عالی بودیم هم متوجه عملکردشان نشدیم؛ آنچه در عمل دیدیم با وعده‌هایی که داده بودند از زمین تا آسمان تفاوت داشت و همین امر موجب بروز نارضایتی گسترده بازنشستگان شده است.

 

حالا توقع‌تان از اصلاحات چیست؟ چطور باید اصلاحات صورت بگیرد تا این نارضایتی برطرف شود؟

ببینید ما خواسته‌هایمان را مدون و کاملاً سیستماتیک در جلسات گفته‌ایم. برای نهاد‌های رسمی به صورت مکتوب اعلام کرده‌ایم، هم به مجلس داده‌ایم هم به مدیرعامل سازمان و هم به شخص وزیر کار. خواسته‌ها را در چند لحظه نمی‌شود گفت، ولی واقعیت این است که اساس محاسبات‌شان اشتباه بوده؛ در احکام، مبنا را فروردین ۹۹ قرار داده‌اند درحالیکه ما در مردادماه یک مرحله افزایش داشته‌ایم و این افزایش را انگار اصلاً ندیده‌اند!

 

برای حداقل بگیران هم این معضل بوده یا فقط مشکل محدود به میانه بگیران است؟

برای حداقل بگیران هم همین مشکل بوده؛ برای آن‌ها هم مستمری اسفندماه یعنی بعد از افزایش مرداد، مد نظر قرار نگرفته و حقوق فروردین سال قبل را مبنای افزایش قرار داده‌اند. برای سطوح میانی مستمری بگیران هم این اشکال هست. این اشتباهِ محرز نمی‌دانم سهوی است یا عمدی؛ منطقی نیست که جناب وزیر ادعا می‌کنند که برنامه و سیستمی که محاسبه می‌کرده سهواً اشتباه کرده؛ مگر همچین چیزی می‌شود؟! پای هر رایانه ای، یک کاربر نشسته و این کاربر است که برنامه را به کامپیوتر می‌دهد؛ مگر می‌شود کامپیوتر خودش اشتباه کند الا اینکه برنامه‌ای که به آن داده شده، از اساس اشتباه بوده؛ احتمال دیگری وجود ندارد.

 

بعد از صدور احکام، سازمان یک اطلاعیه صادر کرد که این اطلاعیه مورد اعتراض بازنشستگان قرار گرفت. در این اطلاعیه اعلام شده اصلاحات قرار است فقط برای میانه بگیران اعمال شود؛ پس حداقل بگیران چه می‌شوند؟!

همین هم مورد اعتراض است. قولی که داده بودند که مرحله دوم متناسب‌سازی در فرودین اجرایی می‌شود، انگار کلاً فراموش کرده‌اند! علامت سوال بزرگ اینجا هست: آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی که قرار بوده در حقوق‌ها لحاظ شود، آخر کجا رفته؟!

 

همانی که اسفند به بازنشستگان دادند دیگر؟

آن پول را بابت چی دادند؛ آن رقم در حقوق فروردین کجا رفت؛ این‌ها سوالاتی است که مرتب بازنشستگان مطرح می‌کنند؛ الان درصد کمی از بازنشستگان سواد محاسباتی ندارند. خوشبختانه اکثر بازنشستگان ما افراد تحصیلکرده هستند. این‌ها خودشان می‌نشینند محاسبه می‌کنند و می‌بینند محاسبات آن‌ها با وعده‌های داده شده و با احکام صادر شده همخوانی ندارد. ما چهارشنبه در تهران جلسه کانون عالی بودیم. دیروقت پنج شنبه احکام روی سیستم واحد مستمری‌های سازمان آمد. خیلی‌ها از همان موقع شروع کردند به تماس گرفتن و ما مورد هجمه قرار گرفتیم. بازنشستگان واقعاً حق داشتند.

 

حالا چقدر امید دارید که اردیبهشت مشکلات حل شود و مابه التفاوت نیز پرداخت شود؟

من به شخصه با توجه به اینکه دفعات بسیار خلف وعده شده و مسبوق به سابقه است، خیلی خوشبین نیستم. قبل از هر چیز می‌خواهم بپرسم چرا اردیبهشت؟ اینهمه کارشناس محاسباتی سازمان دارد. چرا نباید یک روش درست را زودتر پیاده کنند که وعده اردیبهشت می‌دهند. اردیبهشت هم تا تکان بخوریم بحث انتخابات مطرح می‌شود. طبق سابقه قبلی، این دولت می‌رود و دولت بعدی که بیاید می‌گوید دولت قبلی وعده داده و به من مربوط نیست! الان بازنشستگان آتش زیر خاکستر هستند. ما در دل بازنشستگان هستیم و می‌بینیم. یکی از اشکالات عمده این است که چرا اردیبهشت؛ چرا در همین هفته‌های جاری اصلاح نمی‌کند این فرایند‌های معیوب را؟!

مدیرعامل سازمان اول وعده داد احکام ۲۴ساعته اصلاح می‌شود، اما بعد نمی‌دانیم چه شد که اطلاعیه دادند و در آن وعده اردیبهشت را مطرح کردند.

در دنیای پیشرفته امروز و با این ابزار‌های مدرن فناوری، سازمان نتواند قول‌های خود را عملی کند و در مقابل اعتراضات، وعده یک ماه بعد را بدهد، جای تعجب بسیار دارد.

من شفاف بگویم؛ دیگر مردم نمی‌توانند با «وعده» زندگی کنند. مگر همین چیزی می‌شود؟! از دوماه قبل در بوق و کرنا کردند که می‌خواهیم همسان‌سازی کنیم، می‌خواهیم افزایش حقوق را عملی کنیم، اما نتیجه چه شد؟! مگر وعده‌ی تنها کفایت می‌کند؟! طی این دوماه آنچه که باید بابت تورم در زندگی مردم می‌آمد، آمده است؛ بازنشستگان در همین دوماه که این‌ها به وعده دادن گذرانده‌اند، افزایش هزینه‌های زندگی را با پوست و استخوان خود لمس کردند. حالا آقایان آمده‌اند و می‌گویند اشتباه فناوری بوده و در اردیبهشت اصلاح می‌کنیم! در دنیای پیشرفته امروز و با این ابزار‌های مدرن فناوری، سازمان نتواند قول‌های خود را عملی کند و در مقابل اعتراضات، وعده یک ماه بعد را بدهد، جای تعجب بسیار دارد. ما هنوز در فروردین هستیم و هنوز تا آخرین روز این ماه، خیلی‌ها از جمله خود من که آخر لیست الفبایی قرار داریم، حقوق نمی‌گیریم. خود من واقعاً نمی‌دانم چقدر قرار است به حقوقم اضافه شود؛ روی سایت هم که احکام دیگر نیست؛ آن‌ها را برداشتند.

 

چرا احکام را از روی سایت برداشتند؟

یک دلیلش این است که منِ بازنشسته از احوال حقوقی خودم مطلع نشوم و پیگیر نشوم. این کار یکی از ضعف‌های مدیریتی سازمان بوده که قضیه را به مراتب حادتر کرده. همین مساله اعتراض بازنشستگان را تشدید کرده؛ همه این‌ها موجب التهاب بیشتر است.

احکامی که اول صادر شد و روز اول روی سایت بود، گنگ و ناخوانا بود. بازنشستگان می‌گفتند ما نمی‌توانیم از این احکام سر دربیاوریم. مثل آش شله قلمکار می‌ماند! نه جدولی نه اطلاعاتی!

من هم دقیقاً همین را می‌گویم. اگر سازمان تامین اجتماعی در این زمینه ناکارآمدی دارد، چرا کارشناسان جدید سر کار نمی‌گذارد؛ هر بار مسئول مستمری‌ها می‌آید در صداو سیما فقط در مورد مردادماه و متناسب‌سازی دور اول تبلیغ می‌کند. آخر اگر اینهمه تاکید روی مردادماه دارند، چرا این مردادماه در محاسبات دیده نشد؟ خبرنگار سوال می‌کرد و ایشان مدام برمی‌گشتند به مردادماه، مردادماه اگر یک دستاورد بوده باید در احکام لمس شود، دیده شود؛ ولی واقعاً طوری احکام را صادر کردند که هیچ چیز نمی‌شود فهمید؛ مشخص نمی‌شود چطور به این اعداد رسیده‌اند و فرمول‌ها واقعاً چه بوده! آیا سهوی بوده، آیا عمدی بوده؛ اینکه سهوی بوده را بازنشستگان نمی‌پذیرند و به صراحت می‌گویند عمدی بوده؛ چرا واقعا باید همچین حرکتی عامدانه اتفاق بیفتد و مردمی که در انقلاب و جنگ، حضور و مشارکت فداکارانه داشتند به جایی برسند که اینقدر بی‌اعتماد شوند؟

 

در این میان به کانون عالی حملات بسیار صورت گرفت و این تشکل عالی، مورد هجمه بازنشستگان قرار گرفت؛ پاسخ شما چیست؟

خود آقای سالاری و آقای وزیر کار، بار‌ها اعلام کردند ما با کانون عالی توافق کردیم. آخر کدام توافق؟! کانون عالی گفت کلاه گشاد سر بازنشستگان بگذارید؟!

واقعاً کانون عالی تمام تلاش خود را کرد تا حق بازنشستگان گرفته شود، اما این سازمان بود که به قول و قرار‌ها و وعده‌هایی که در جلسات دادند، پشت کرد. متاسفانه روند کار طوری پیش رفت که موجب حمله به کانون عالی شد. بازنشستگان می‌گویند شما نماینده ما بودید، ولی نتوانستید از حقوق ما دفاع کنید. این در حالیست که کانون عالی با جان و دل تلاش کرد و متاسفانه سازمان در عمل از همه قرار‌ها تخطی کرد. خود آقای سالاری و آقای وزیر کار، بار‌ها اعلام کردند ما با کانون عالی توافق کردیم. آخر کدام توافق؟! کانون عالی گفت کلاه گشاد سر بازنشستگان بگذارید؟! ما روز چهارشنبه با رضایت از جلسه آمدیم بیرون و گفتیم خدا را شکر همه چیز درست شد و دارند حقوق‌ها را می‌دهند و افزایش خوبی صورت گرفته؛ اما نمی‌دانستیم که قرار است اینطور خلف وعده کنند؛ جمعه صبح واقعا شگفت‌زده شدیم و دیدیم وای برما، همه چیز را فراموش کرده‌اند و ما را دور زده‌اند! من در پایان، سوگند می‌خورم که به عنوان هیئت مدیره کانون عالی در راستای دستیابی به خواسته‌های برحق بازنشستگان، با هیچ احدی معامله نکرده‌ایم و خدارا شاهد می‌گیرم تک تک اعضا با تمام توان در تلاش هستند تا نتیجه قابل قبول حاصل شود. این را بازنشستگان عزیز مطمئن باشند.

 

بیشتر بخوانید:

بررسی مجدد فرمول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر تامین اجتماعی آغاز شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۰)

آغاز ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان کشوری از اول اردیبهشت + جزئیات

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
2
واقعا در حق بازنشستگان مدیون هستید ای مسئولان حق الناس گردنتون هسسسست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
مشتی انسان ناراضی تراش در سطوح تصمیم گیری نفوذ کرده اند و نبض کارهارا به دست گرفته اند ازاهرم فشار وتجمع باز نشستگان ۹۰هزارمیلیاردتومان ازطلب خود را گرفتند وحالا که نوبت دادن حق ده سال خورده شدن باز نشستگان شده راه خود را می روند وبا ابداع فرمول‌های من درآوردی حق بازنشستگان مورد ظلم واقع شده را پایمال می کنند آخرتی هم هست باید ؤآگاه باشید که دریوم تبلی السرائر شمارا رها نخواهیم کرد آن روز دور نیست
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
جناب آقای کانون عالی بازنشستگان چرا یک عدد صحیح اعلام نمیکنید برای مثال چند درصد روی حقوق پایه باید اضافه بشه حق مسکن وبقیه مزایا چقدر باید اضافه‌ بشه شما هی میگید ۸۹هزار میلیارد یا ۹۰هزار میلیارد چرا گنگ حرف میزنید یا شما سوادش ندارید و یا در دست همون کلاه گشاده دستتون هست تا بزارید ‌رو سر بازنشستگان وبقیه شو با آقایان بروید شمال اسپانیا جوج بزنید بر بدن
ع ص
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
این مدیران تامین اجتماعی چون خودحقوقهای نجومی میگیرندازدخل وخرج بازنشسته خبردارند
فروزان غلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
سلام من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم این ماه هفتصد اضافه شد خدایی خود روحانی یا نوبخت بیاد با پرداخت اجاره وخرج زندکی ی. ماه سر کنه با سه وسیصد
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
1
1
چرا کانون ها فراخوان نمیدهند آنوقت معلوم میشود اشکال از نرم افزاری بود یا اشکال از فرد انسانی تو خونه نشستن دردی رو دوا نمیکنه باید بپا خیزیم تا از حق خود دفاع کنیم باز نشسته محترم مردن باعزت بهتر از زندگی با ذلت است باید جلوی دزدی مسئولین تامین اجتماعی را با مشت گره کرده گرفت من بعنوان بازنشسته از همه بازنشسته و کانون خواهشمندم فرا خوانی دهن چرا از معلمین وحشت دارن چون همه اتحاد و متهد هستن باز نشسته یا علی
سید جعفر جعفر نیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
به خدا برای من یک دویستمان نریختن دورس نیس باز باما مستمر بکران بخدا دوتمان اجاره میدهم کسی بدادما نمیرسد مکر خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
کلمه متناسبسازی بکار برده میشود اما بیعدالتی بیداد میکند افزایش حقوق ۱۳۰٪وعده داده شد و در فروردین ماه حقوق ما ۳۰٪ اضافه شد رشدتبرم بیش از این رقم بوده پایه حقوق زمان صدور حکم بازنشستگی مبنا قرار نگرفته آنان که مسئولند بلحاظ مالی تامین هستند وهیچوقت مارا درک نمیکنند ما این خطاهای شمارا نمیبخشیم وخداوند هم نخواهد بخشید پس بیایید حقوق از دست رفته مارا جبران کنید.
جهانگیرصابری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
تاحداقلی با30سال سابقه به 6میلیون نرسد تجمعات شدید تر میشود
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
با ۱۷ سال سابقه دریافتی فروردین من ۱۹۹۷۰۰۰ تومن بود ، در صورتی که دلم را خوش کرده بودم که ۲۵۰۰۰۰۰ تومان را لطف خواهند کرد !! که حداقل ۱۵ روزی را باهاش بگذرونم ... !!
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
مدیرعامل سازمان اول وعده داد احکام ۲۴ساعته اصلاح می‌شود، اما بعد نمی‌دانیم چه شد که اطلاعیه دادند و در آن وعده اردیبهشت را مطرح کردند.

چرا خدا می داند شاید هم منتظر هستند انتخابات شود و دولت بعدی بیاید ( چه کشکی چه پشمی )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
آقایان بازنشستگان ما باید بریم جلوی مجلس و اونجا حرفمون را بزنیم آقا سالاری باید برکنار بشه هرچقدر هم خورده بایستی پس دهد ما که زیر فشار زندگی له شدیم دیگه واسمون فرقی نداره حتی اگه گشته باشیم ولی صدایمان رو به گوش جهانیان می رسانیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
سلام سالاری کی وکجا به قولی که داده عمل کرده چرا الان وجود نداره که اعتراف کنه اشتباه از جانب من بوده . ۸۹ هزارمیلیارد را چکار کرده مبلغ ۱/۲۰۰ هزارتومان چرا در احکار فروردین نبوده برای حداقل بگیرا فقط و فقط همان ۳۹ در صد را اعمال کردن. چرا همسان سازی ۱۴۰۰ اجرایی نشده اول به شما احترام گذاشتیم گفتیم آقای سالاری مثل اینکه سر گیجه گرفتی بهت گفتیم آقای سالاری کاری نکن که بعدا پشیمون بشی از کزده خودت آه مظلم میگیردت خداوند با صابرینه
مصطفی رصوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
سلام
بنده واقعا متاسفم که یک عضو عالی کانون بازنشستگان اینگونه خودشان مستاصل و ناامید هستند
آیا هیچ قانونی وجود ندارد که به تبع آن قانون احقاق حق بکنند
یعنی دوروز دیگه اکه سازمان تامین اجتماعی گفت به بازنشسته های غیر همکار اصلا حقوق نمیدیم این نمایندگان محترم دست رو دست میزارن و مظلوم نمایی میکنن و هیچ اقدامی نمیکنن؟؟؟
از سال 87مارو دور سر گردوندند و بازهم همینکارو میکنن چون منابع ، منافع سازمان مال صاحبان بلاشک که مستمری بگیران و بیمه شدگان مشمول تامین اجتماعی هستند نیست و دست اشخاصی است که در حقیقت نمک میخورند و نمک دان میشکنند و سازمان را ارث پدرشان میدانند و آنها شده اند همکار سازمان و ماغیر همکار
منتظر اقدامات صحیح و کامل سازمان هستیم وگرنه سازمان را روسرشون خراب میکنیم چون دیگه صبرمون تموم شده
گیتی اشوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
2
من با دو پسر دانشجو ۲۰۰ به حقوقم افزدره شد تازه شد ۲۵۰۰ پس چی شد وعده وعید هاشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
چرا برای ما خانمها درحالی که حق بیمه یکسان با آقایان پرداخت میکنیم عائله مندی تعلق نمیگیرد من خودم سرپرست خانواده هستم وبازنشسته تامین اجتماعی اما عائله مندی به من تعلق نگرفته آیا تنها مردان میتوانند سرپرست خانواده باشند؟تبعیض تا کجا
یعقوب فخیمی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
1
0
خب یک اعلام درست درمون تجمع سراسری بدید و از خود بازنشسته ها بخواهید خودشون حقشونو بگیرن انوقت ببینید که مجبور میشوند حق بازنشسته رو بدن حق دادنی نیست بلکه گرفتنیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
دستشان درد نکنه همه گفته هایشان درست بوده تمام غم وغصه های بازنشستگان را ایشان اعلام کردند.
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
1
به نظرم تامین اجتماعی پول بیمه های که ۳۵ سال پرداختیم به روز برگردونه به کارگران احتیاجی به گدایی از تامین نداریم کارگران هم اشتباه محض می‌کنند به تامین اجتماعی بیمه پردازی میکنن
شما
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
سلام لطفا پیگیری کنید این اتصاف نیست حقوق نصف نیمه دادند به مردم زحمت کش سال های جوانی گذاشته تاثمره اش را بعدا ببیند اینقدر مردم را عذاب ندهید با قطره قطره پول واریز کردن
ولی نعمت تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
2
چرا این قدر موضوع را می پیچانید حقوق باید طبق تورم برای تمام سطوح اضافه شود منی بیمه کم پرداخت کردم به اندازه بیمه پردازیم واونی که بیمه زیاد داده همینطور طبق تورم و البته طبق قانون اساسی اینا که یه بچه هم میتونه تشخیص بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
3
به فکر از کارافتادگان هم باشید چرا قوانین را درست اجرا نمی کنید و فاصله حقوقی ما هرسال از حداقل بگیران بیشتر می شود امسال هم که حقوق از کارافتادگان مانند بیست سال سابقه پرداخت شد
چرا ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
1
2
واقعا متاسفم
احمد شجاعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
2
با سلام بدون شوخی اگر تا یک هفته دیگه حقوق اصلاحی باز نشستگان تامین اجتماعی انجام نشود آقای سالاری و وزیر حتما بر کنار می شوند بخدا شوخی هم نیست .
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
حالا شما یکم کوتاه بیا دیگه ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
1
1
اینها یه عده عوضی نشستن حقوق ما بد بخت بیچارها را خراب کنند خدا ازشان نگذره
بازنشسته تامین گرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
من یک بازنشسته ام آقای وزیرشماقول داده ای که حقوقهاراهمسانسازی بکنید نه اینکه فراموش قول کنیدحتمآشمامسلمان نیستیداگراینطورباشدعیبی ندارد همیشه جوجه راآخرپاییزمیشمارندخداوندخودش ازحلقومتان میگشدبیرون یاازخودتان یاازبچهایتان تلافی میکندباشدروزی میبینیم
محمد رضا بیات
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
بارنشته ای سال گذشته می گرفت ۳۳۰۰۰۰۰۰ریال حالا گرفته ۶۴۰۰۰۰۰۰ریال وبارنشسته دیگری میگرفت ۳۸۰۰۰۰۰۰ریال حالا گرفته ۵۲۰۰۰۰۰۰ ریال سابقه هردو یک است فقط تفاوت در این است نفر اول از شعبه ۱۲ ونفر دوم از شعبه شهر ری حقو ق می گیرد تعداد مشابه زیاداست علت چییست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
اقای سالاری اکر نمیتواند بقول خودعمل کند لطف کند استعفا دهد وجایش را بفرد صالح وعملگرا دهد،ضمنا حقوق مستمری کارگری تامین اجتماعی فاصله زیادی با تورم اعلام شده خود دولت دارد که بایستی جبران شود یا قیمت اجناس را دولت بیاورد پائین قبل از نودونه ویا حقوق را متناسب با تورم اضافه کند تا شرمنده نشویم از خانواده خود،اب بهاوبرق وگاز و تلفن وسایر اقلام معیشتی کدر دست دولته افزایش داده ولی به دستمزد کهمیرسه گیرپاچ میکنه ومن کارگر از کجا تامین کنم،
مضلوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
2
چراسی سال بیمه کار گری دادیم ولی حالا عیدی کارمندی میریزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
حقوق ها متفاوت اضافه کردندیکی از همکاران سابق بنده با31سال سابقه 40درصدحقوقش اضافه شده بنده با35سال سابقه 25درصد اضافه کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
1
سلام با هفده سال سابقه یک میلیون و هشتصد هزار ریخته انند خدا را خوش میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
1
چرا سا زمانهای و ارگانهای دیگر همه ساله اول فروردین اضافه حقوقشان را میگیرن فقط سازمان تامین اجتماعی که صاحب نداره هر سال چهار ماه عقبتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
1
یک کارگر با ده سال سابقه بیمه بازنشست شده چه طوری باید با یکودویست زندگی کنه؟ تورو خدا یکم درک داشته باشید
روژان شایان پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
ما سه تا خواهرهستیم فرزندان بازمانده گان وحقوق پدرم رو میگیریم این حقوق تقسیم میشه با این همسان سازی 1400 یک ملیون 200میگیرم آیا میشه زندگی کرد آقای وزیر وروسائ تامین اجتماعی آقای قالیباف بودجه که تصویب میشه می توانید جابجا کنید وبه مصارف مورد نظر خودتون برسونید آنوقت به ضعیف ترین قشر که میرسید فقط وعده های تو خالی میدهید یک نگاه به فیش های پرداختی بندازید خجالت بکشید شما نماینده گان مردم هستید یک عمر حق بیمه پرداخت کردن که امروزفرزندانشون آسایش داشته باشند کدوم آسایش با ماهی یک ملیون 200 برقرار میشه اسم حکومت هم اسلامی است کدوم اسلام گفته حق کارگر رو بخورید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
سلام با هفده سال سابقه یک میلیون هشتصد هزار ریخته انند با ز با هفده سال سابقه برای یک نفر دییک میلیون نهصدؤ نود تومان ریخته انتدچ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
سلام با هفده سال سابقه یک میلیون هشتصد هزار ریخته انند با ز با هفده سال سابقه برای یک نفر دییک میلیون نهصدؤ نود تومان ریخته انتدچ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
سلام.چرا اصلا خبری از افزاایش مر حله دوم متناسب سازی در احکام وجود ندارد و متناسب سازی مرحله اول را جداگانه افزایش دا ده و بعد روی حقوق امده .ضمنا باید این مبلغ اول به روی حقوق بنده اضافه میشد بعدا ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ و مزایای جانبی صورت میگرفت ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
با این همه دورغ دیگه کی حال داره پای صندوق اری
علی اصغری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
مابه التفاوت حقوق فروردین مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز نشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
مابه‌التفاوت حقوق فروردین 1400چرا واریز نشده
ناشناس ۳
Ireland
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
0
0
مابه التفاوت حقوق فروردین ۱۴۰۰ بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت میشود /
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->