تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

۹۵۰۰ سرباز خارجی در افغانستان از چه کشورهایی هستند

  • کد خبر: ۶۴۴۷۹
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
۹۵۰۰ سرباز خارجی در افغانستان از چه کشورهایی هستند
هم‌اکنون تحت ماموریت "حمایت راسخ" تحت رهبری ناتو در افغانستان مجموعا ۹۵۹۲ سرباز از ۳۶ کشور جهان در افغانستان حضور دارند و آمریکا با ۲۵۰۰ سرباز در صدر فهرست این کشورها قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری آناتولی در گزارشی نوشت که بعد از آمریکا، آلمان با ۱۳۰۰ سربازی که عمدتا در شمال افغانستان مستقر هستند جایگاه دوم را داشته و ایتالیا با ۸۹۵ سرباز عمدتا مستقر شده در سمت غرب افغانستان رتبه سوم را دارد.

 

در این فهرست همچنین گرجستان با ۸۶۰ سرباز در جایگاه چهارم و انگلیس با ۷۵۰ سرباز استقرار یافته در افغانستان در رده پنجم قرار دارند. در ادامه آنها رومانی با ۶۱۹ سرباز در جایگاه ششم و ترکیه با ۶۰۰ سرباز مستقر در افغانستان در جایگاه هفتم هستند.

 

لهستان، مغولستان، پرتغال، هلند، نروژ، دانمارک، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و بلغارستان جزو آن دسته از شرکا و همپیمانان ناتو هستند که دست کم بالغ بر ۱۰۰ سرباز را در راستای ماموریت حمایت راسخ در افغانستان مستقر کرده‌اند.

 

ماه ژانویه سال جاری میلادی ارتش ترکیه مسئولیت نیروی ضربت مشترک با آمادگی فوق‌العاده در ناتو را به عهده گرفته و هزاران سربازش را در حالت آماده باش و آماده برای استقرار در عرض چند روز قرار داد. واحدهایی از جانب آلبانی، مجارستانه، ایتالیا، لتونی، مونته نگرو، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسپانیا، انگلیس و آمریکا نیز در این نیرو که بخشی از مجموعه بزرگتری تحت عنوان نیروی پاسخ در ناتو است خدمت خواهند کرد.

 

قرار است در راستای اعلام دولت آمریکا، همه سربازان آمریکایی تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی از افغانستان خارج شوند که این با بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا مصادف خواهد بود.

 

استقرار سربازان خارجی در افغانستان از هفتم اکتبر ۲۰۰۱ زمانی که آمریکا به همراه انگلیس عملیات "آزادی با دوام" را علیه این کشور به راه انداخت شروع شد. بعدا نیروهای بالغ بر ۴۳ کشور عضو ناتو یا شریک با آن به جمع نیروهای آمریکا و انگلیس بعد از ایجاد نیروهای بین المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) در ۲۰ دسامبر ۲۰۰۱ پیوستند.

 

این درحالی است که چند روز قبل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان در تاریخ ۱۱ سپتامبر این کشور را ترک خواهند کرد. پس از آن ناتو با استقبال از این تصمیم آمریکا زمان خروج نیروهایش از افغانستان را ۱۱ سپتامبر اعلام کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->