دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

شهردار مشهد: پروژه‌های شهر مشهد از تهران و تمام کلانشهر‌ها‌ی کشور بیشتر است | شرمنده مردم  در حاشیه شهر هستیم

  • کد خبر: ۶۴۶۰۸
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
شهردار مشهد: پروژه‌های شهر مشهد از تهران و تمام کلانشهر‌ها‌ی کشور بیشتر است | شرمنده مردم  در حاشیه شهر هستیم
شهردار مشهد گفت: پروژه‌های شهر مشهد از تهران و تمام کلانشهر ها‌ی کشور بیشتر است.

نجمه سرباز| شهرآرانیوز، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با خبرفوری امشب ۳۰ فروردین  با بیان اینکه از همان ابتدا شهرداری مشهد به منظور واکسیناسیون پاکبانان شفاف سازی لارم را انجام داد، گفت: خوشبختانه اتفاقی که این چند روز اخیر در برخی از شهر‌ها افتاد و واکسن را به جای پاکبانان به مدیران تزریق کردند در مشهد رخ نداد و پاکبانان مشهدی به نحو احسن واکسینه شدند.

 وی تاکید کرد: شهرداری مشهد درباره نحوه واکسیناسیون با شفافیت اطلاع رسانی کرده است. از همان ابتدا مشخص بود افراد برای واکسن چگونه انتخاب می‌شوند. این موضوع در اختیار ما هم نیست. در واقع دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشخص کننده گروه‌های دریافت کننده است.

 

کمربند جنوبی مشهد از ابتدا تاکنون

وی در ادامه در خصوص کمربند جنوبی مشهد و تصمیمات بهینه به منظور این مهم افزود: این پروژه‌ای بود که از زمان مهندس پژمان مطرح شده بود و از سال ۹۶ متاسفانه با اعتراضات سمن‌ها روبرو شد که دادگستری و دادستانی به این اعتراضات ورود پیدا کردند و تا مدتی این پروژه  متوقف شد. یک پروژه‌  نیمه کاره که از یک طرف دغدغه‌های محیط زیستی اجازه ورود نمی‌داد و از طرفی هزینه‌های زیادی از جمله صد‌ها هزار میلیارد تومان برای این پروژه نیمه کاره انجام شده بود که می‌طلبید برای این مهم یک تصمیم بهینه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز تکلیف کمربند جنوبی مشهد مشخص نبود و ما به دلیل مشکلات زیست محیطی و دغدغه سمن‌ها برای اعتمادسازی آن‌ها پل دوم هاشمیه را اجرا نکردیم، افزود:، اما واقعیت این است تلاش کردیم و در کمیسیون ماده ۵ ایده خود را مطرح کردیم تا جاده نیشابور به کوشش و خلج وصل شود که خوشبختانه امروز صبح با تصویب کمیسیون به مجموعه همتا ارجاع شد.


شهردار مشهد خاطرنشان کرد: کمربند جنوبی مشهد بود یا نبود آن مطرح است و دنبال راه حل‌های دیگری هستیم. با یک راه حل میانی مطالعات زیست محیطی را مورد بررسی قرار دادیم و تا مطالعات زیست محیطی انجام نشد ما هم هیچ کاری در این خصوص انجام ندادیم.

کلائی ادامه داد:، اما برای کار‌های میانی  یک پروژه انتهای دلاوران تا لادن را اجرا کردیم تا حدی که با موضوع قبلی منافات نداشت  که کوه پارک شکل گرفت.

وی گفت: وقتی پروژه‌ای صد‌ها میلیارد تومان هزینه برده و متوقف شده است باید برای آن فکری برداشته شود. دیدیم دغدغه محیط زیستی‌ها درست است. راه حل میانه ما مطالعات زیست محیطی بود. تا مطالعات به سرانجام نرسیده بود ما هیچ اقدامی انجام ندادیم. تاکنون مقداری از مطالعات انجام شده است.
چون پروژه نیمه تمام است، تصمیم گرفتیم بخش‌های ساخته شده را در اختیار مردم قرار دهیم. در حدی که منافاتی نداشته باشد. اگر مطالعات به نتیجه برسد ما چیزی را از دست نداده‌ایم.
وی تصریح کرد: من کاملا مطمئنم کوه پارک می‌ماند و دست نمی‌خورد. با توجه به فضای کیمیسیون ماده۵ حدس می‌زنم برای آن آلترناتیو تونل اتصال نماز به برونسی انجام می‌شود.

 

خبر‌های خوب از قطارشهری مشهد

شهردار مشهد در ادامه این گفتگو با بیان اینکه ۲۷ هزار میلیاردتومان اعتبار پروژه‌های عمرانی شهر مشهداز حاصل جمع اعتبار تمام کلانشهر‌های کشور بیشتر است، افزود:  حفاری خط ۴ مترو از مهرمادر روز ۵ شنبه آغاز و از شهرک شهید رجایی دستگاه حفاری شروع به کار می‌کند.
در آینده شهرک باهنر و رضویه هم به آن افزوده می‌شود. حفاری خط ۳ نیز همین هفته ۵ شنبه از آخر الهیه شروع می‌شود که ۷۰۰ هزار نفر جمعیت پذیری منطقه شمال غرب است.

 

حق مشهد را از دولت گرفتیم

وی در مورد تراکم فروشی در شهر مشهد نیز گفت: تراکم فروشی در مشهد نداریم اگر کسی کار نکند دو مساله در دستور کار قرار می‌دهد، کار نکرده را افتخار خود قرار می‌دهد. برای مقابله با فساد سیستم هوشمند را اجرایی کردیم. ۴۸ درصد مردم بیشتر پروانه گرفتند و ساخت و ساز انجام شده است؛ و این تراکم فروشی نیست بخشی از منابع ما ناشی از اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی است که حق مشهد را از دولت گرفتیم این در حالی است که در گذشته این رقم به ۵۰۰ میلیارد هم نمی‌رسید و همچنین۳۰ پروژه مشارکتی و سرمایه گذاری فعال شده  و ساخت و ساز در مشهد رونق گرفت.  

شهردار مشهد در خصوص سامانه فاش نیز گفت: آرزوی ما حل فساد بود و اکنون با الکترونیک کردن در این جهت در حرکتیم. دو نگاه به مدیریت شهری وجود دارد که یکی از آن‌ها انجام خدمات حداقلی و برخی خدمات عمرانی و دوم اینکه شهرداری متولی همه چیز شهر است. اگر شهر رونق اقتصادی نداشته باشد شهرداری وظیفه دارد هماهنگ کننده تمام مسائل مربوط به شهر را بارور کند و منفعت مردم  را مورد توجه قرار دهد.

کلائی خاطرنشان کرد: برای آسیب‌های اجتماعی نیز با وجود اینکه جزو وظایف ذاتی شهرداری نیست بحث معتادان متجاهر و ساماندهی آن بود که مشارکت در ایجاد کمپ معتادان متجاهر با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد از جمله اقدامات شهرداری بود در راستای شهر تمیز و فاقد معتادان متجاهر و کودکان کار در اخلاق، اقتصاد و گردشگر تاثیر می‌گذارد و برای شهر درآمد دارد. همچنین به دنبال این هستیم تا بخش‌های خالی از سکنه و فضا‌های فرهنگی را افزایش دهیم.

به گفته وی، شورای شهر در کمپ معتادین متجاهر مشارکت می‌کند. شهری که معتادان آن رها هستند با شهری که معتادان متجاهرش در کمپ هستند متفاوت است. مشهد اگر شهری تمیز و فاقد معتاد و کودکان کار باشد در روحیه مردم در زائرین و در سرمایه گذاری اقتصادی هم موثر است. کمک ما به ساخت کمپ معتادان متجاهر به رونق شهر کمک می‌کند.
شهردار مشهد ادامه داد:به دادستانی و بهزیستی و... گفتیم ما می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم. معاون دادستان بسیار فردی دلسوز است. الگوی جدیدی را خانم عابدین زاده ارائه کرده است.
دادسرای ناحیه ۵ را قبلا داشتیم، کودکان آسیب دیده اجتماعی باید می‌رفتند میان بزهکاران بزرگسال، مکانی را به نام مجموعه "شوق زندگی" اجاره دادیم به دادستانی.

 

شرمنده مردم  در حاشیه شهر هستیم

شهردار مشهد با بیان اینکه در حاشیه شهر، شرمنده مردم مشهد هستیم، گفت: در حاشیه شهر مشهد هر چقدر تلاش کردیم، آنچه باید باشد کمتر است و ما شرمنده مردم هستیم. کمربند صدمتری شهر را به متن و حاشیه تبدیل کرده و ما باید در رفع آن تلاش کنیم. سعی کردیم مثل مصلی، شهید حریری، ابوطالب را به هم متصل کنیم.

به گفته وی، چشم حاشیه شهر مشهد شهید رجایی و باهنر است و آنجا مقدار زیادی زمین وجود دارد.

کلائی افزود: در دهه ۶۰ در جنوب شرق خشکسالی می‌شود و مردم از بیرون از شهر اراضی آستانقدس رضوی را اشغال می‌کنند و آستانقدس رضوی برای جلوگیری از تعرض به آنجا دیوار کشی می‌کند؛ و هیچ لکه فضای سبز، فضای آموزشی و درمانی وجود ندارد. برای این منطقه نیازمند همکاری آستانقدس برای حل مشکلات شهرک شهیدرجایی بودیم که اتفاقا همکاری خیلی خوبی هم صورت گرفت و با همکاری استانداری امام جمعه و تولیت آستانقدس ۲۸۶ هکتار از انجا تعیین تکلیف شد و پارک ۷۰ هکتاری با رویکرد کسب و کار برای این منطقه  در حال اجراست.

به گفته وی، ساماندهی شهرک شهید رجایی نیازمند توافق با آستانقدس رضوی، بزرگ مالکان و  ریل راه آهن از جمله مسائلی بود که مورد توافق قرار گرفت.


وی با تاکید بر یک حاشیه کمتر، صد‌ها فرصت بیشتر خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۳۵ دفتر تسهیلگری در کشور بیش از ۴۰ دفتر آن در مشهد فعال است.

شهردار مشهد گفت: رهبری گفته بودند کار‌های فوق العاده انجام دهید، اگر کار ۵ساله را ۶ماه انجام دهید این کار فوق العاده است.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی میدان ۷ تیر را می‌گفتند لکه ننگ است به علت تاخیر ۲۴ ساله ساخت آن، اما طی ۴ ماه به پایان رساندیم.

 

به شهردار بعدی می‌گویم، مشهد را دوست داشته باشد

 کلائی در ادامه گفت:به شهردار بعدی مشهد می‌گویم مشهد را دوست داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نقطه نظرات ما با شورا متفاوت بود، من معتقدم شهردار مردم مشهدم، باید کاری را انجام دهم که مردم می‌خواهند، اگر می‌خواهند از تیم فوتبال حمایت کنم من باید این کار را بکنم، اگر نه به سراغ آن نمی‌رویم، افزود:  شاید این اختلاف نظر اتفاق افتاده، اما سعی کردیم چیزی که مردم می‌خواهند را انجام دهیم.
مشهد خیلی دوست داشتنی است، چون همه چیز در این شهر جا می‌شود.ما تنها در حوزه فرهنگی عقبیم، مثل تفکیک زباله و حق عابر پیاده؛ مردم می‌خواهند وقتی عابر رد می‌شود ماشین جلوی پایشان ترمز بزند، من وظیفه دارم این را محقق کنم.
کلائی درباره تعامل با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز تاکید کرد: خوشبختانه توفیقات کسب شده توسط شهرداری بدون همکاری با شورای شهر امکانپذیر نبود؛ و شورا طی سال‌ها فعالیت اینجانب حمایت خوبی از مدیریت شهری داشته است هرچند که طبیعی است افراد نظر‌ها و توقعات متفاوتی داشته باشند.

 

سرانجام تلخ مسئله پادگان لشکر۷۷ مشهد

شهردار مشهد با عذرخواهی از مردم مشهد در خصوص مسئله  انتقال پادگان لشکر۷۷ مشهد گفت: با توجه به گره‌هایی که از سال‌ها قبل وجود دارد، این کار به سرانجام نمی‌رسد و پیش بینی می‌کنم که تاسال‌های آینده هم حل نشود؛ زیرا مکانیزم تصمیم گیری در این باره مکانیزمی نیست که کار را به سرانجام برساند.

کلائی ادامه داد: این باغ درختان ۶۰ساله و بیشتر دارد و فوق العاده است حدود ۴۰ هکتار باغ است، اما نشد به عموم شهروندان برسد و برای این موضوع از مردم عذر می‌خواهم.مردم می‌گویند شهرک پزشکان را ببرید جای دیگر، اما نزدیکی به بیمارستان‌های مرکز باعث می‌شود پزشکان تمایلی نداشته باشند. آنجا بهترین نقطه برای شهرک سلامت است.

وی ادامه داد: با تصویب شورای عالی شهرسازی مقرر شده بود برج‌های ۲۵ طبقه برای پزشکان در اراضی لشکر ۷۷ تحت عنوان شهرک سلامت ایجاد شود که تاکننون به دلیل وجود گره‌های گفته شده، به سرانجام نمی‌رسد.

شهردار مشهد در ادامه با بیان اینکه قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارم، افزود: طرح این موضوع شوخی بیش نیست.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->