«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

اینستاگرام کودکان

  • کد خبر: ۶۴۶۲۳
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
اینستاگرام کودکان
به تازگی و پس از یک سال زندگی در شرایط کرونایی، درخواست‌های زیادی از سوی گروه‌های روان شناسی به فیسبوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام برای چاره اندیشی درباره فضایی مجزا برای کودکان ارسال شده است.
نجفی | شهرآرانیوز - استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای کاربران فضای اجتماعی آن قدر عادی شده است که شاید کمتر کسی به عواقب استفاده از آن برای گروه‌های مختلف سنی فکر کند، اما به تازگی و پس از یک سال زندگی در شرایط کرونایی، درخواست‌های زیادی از سوی گروه‌های روان شناسی به فیسبوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام برای چاره اندیشی درباره فضایی مجزا برای کودکان ارسال شده است. اگرچه استفاده از اینستاگرام برای کودکان کوچک‌تر از ۱۳ سال ممنوع است، آن‌ها به راحتی می‌توانند با دروغ بیان کردن سن خود عضو این شبکه شوند. مدل کسب و کار شبکه‌هایی مانند اینستاگرام بر پایه جمع آوری داده ها، وقت گذرانی در شبکه، ترویج فرهنگ اشتراک گذاری و هم چنین ستاره سازی از اینفلوئنسر‌هایی بنا شده است که عمدتا روی ویژگی‌های فیزیکی و زیبایی شناختی آن هاست و چنین مواردی برای کودکان هشت یا ده ساله هرگز مناسب نیستند.
 
فیسبوک نیز در مقابل، مدعی است کودکان به ویژه در یک سال گذشته با استفاده از این شبکه با دوستان خود در ارتباط بوده، تفریح کرده و آموزش دیده اند، ولی بدون تردید ما باید شیوه‌های تأیید هویت خود را ارتقا دهیم تا زیر سیزده ساله‌ها را از شبکه دور نگاه داریم. البته فیسبوک بر این باور است که مدیریت ارتباطات مجازی این کودکان با والدین آن هاست، اما گروه‌های روان شناختی تأکید دارند فیسبوک با ایجاد شبکه موازی برای کودکان به دنبال کمک به محافظت از کودکان در برابر مخاطرات سلامت روانی و ایمنی آن‌ها نیست و فقط می‌خواهد شبکه کاربران و گروه‌های طرف دار خود را گسترده‌تر کند. آن‌ها بر این باورند که به طور کلی تمرکز این شبکه روی تصویر و ظاهر افراد، آن را برای کودکانی که در مراحل بحرانی شناخت خود در سنین حساس رشد هستند نامناسب می‌کند. کودکان به ویژه دختران در این شبکه می‌آموزند که برای محبوبیت باید با نگاهی جنسیت زده و اغراق آمیز به خود بپردازند و این روند، با ایجاد اینستاگرام یا تیک توک کودکان نیز تغییر نمی‌کند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->