مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

تعداد کرونامثبت ‌ها در مشهد افزایش چشم‌گیر‌ی یافته است

  • کد خبر: ۶۴۷۴۰
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
تعداد کرونامثبت ‌ها در مشهد افزایش چشم‌گیر‌ی یافته است
نتایج مثبت آزمایش‌های کرونا در بخش سرپایی و بستری در خراسان‌رضوی، با آغاز موج چهارم کرونا در ۱۰روز گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ نتایج مثبت آزمایش‌های کرونا در بخش سرپایی و بستری در خراسان‌رضوی، با آغاز موج چهارم کرونا در ۱۰روز گذشته رشد چشم‌گیری داشته است و به‌گفته مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، هم‌اکنون در برخی مراکز درمانی مشهد، نتیجه مثبت آزمایش‌های پی‌سی‌آر نسبت به ابتدای فروردین ۶۰درصد رشد داشته است. این درحالی است که معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز با اشاره به ادامه‌داربودن روند افزایش شیوع کرونا در استان، اعلام کرد که ۱۸ شهرستان در خراسان‌رضوی از نظر شیوع این ویروس در وضعیت قرمز و قرمز تیره به سر می‌برند.

دکتر مهدی قلیان‌اول با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت کرونایی در ۱۸شهرستان خراسان‌رضوی قرمز است که از این تعداد ۳ شهرستان به رنگ قرمز تیره درآمده‌اند، اظهار کرد: برپایه اعلام نرم‌افزار ماسک، شهرستان‌های قوچان، سبزوار و گناباد در وضعیت قرمز تیره قرار دارند و شهرستان مشهد و ۱۴شهرستان دیگر خراسان‌رضوی در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند.
 
وی با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کووید۱۹ در خراسان‌رضوی همگام با موج چهارم گسترش ویروس کرونا افزود: هم‌اکنون تعداد بستری‌های روزانه در خراسان‌رضوی به ۳۴۱نفر افزایش یافته است، درحالی که این تعداد در ابتدای فروردین ۱۳۰نفر بوده است. وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۴۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۲۹۷نفر از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و تعداد فوتی‌ها نیز همچنان دورقمی است و روند افزایشی دارد.

اما مسئول آزمایشگاه مرجع کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: اکنون ۴ آزمایشگاه تخصصی شناسایی ویروس کرونا در این دانشگاه فعال است و علاوه‌براین، برخی مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی نیز در این حوزه با دانشگاه همکاری می‌کنند.
سعید عامل جامه‌دار افزود: این آزمایشگاه‌ها در بیمارستان‌های امام‌رضا (ع)، قائم، شریعتی و اکبر شهر مشهد آزمایش کرونا انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: روزانه ۳۲۰۰ آزمایش پی‌سی‌آر در این بیمارستان‌ها بررسی می‌شود و ۸۰۰ آزمایش را نیز بخش خصوصی برعهده گرفته است.


افزایش ۶۰درصدی نتیجه مثبت آزمایش‌های کرونا

همچنین مهدیس قویدل، مدیر آزمایشگاه بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: میزان آزمایش‌های کرونا در این بیمارستان هم‌زمان با آغاز موج چهارم بحران کرونا به‌نسبت قبل از آن ۴ برابر افزایش یافته است و آمار آزمایش‌های مثبت هم در این روز‌ها با افزایش ۶۰درصدی همراه بوده است.


فقط ۶۰درصد اصناف مشهد مصوبات مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز با بیان اینکه حدود ۶۰درصد اصناف مشهد مصوبه ستاد مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند، گفت: روزانه ۲۵ گروه بازرسی متشکل از اداره اماکن، مراکز پنج‌گانه بهداشت، سازمان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در شهر درحال فعالیت‌اند. امیر دلداری با بیان اینکه از ابتدای امسال ۶۶۰ گروه مشترک تشکیل داده‌ایم که این گروه‌ها ۲۹هزارو۹۱۶ بازرسی درباره مشاغل صنفی و غیرصنفی انجام داده‌اند، افزود: در این بازرسی‌ها ۱۱۷۷ اخطار کتبی صادر و ۳۹۰ فرم جریمه تنظیم و ۴۰۴واحد نیز تا دیشب پلمب شده است.


تاکنون واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی نداشته‌ایم

این روز‌ها اخباری مبنی بر نشت واکسن کرونا به بازار آزاد و واردات و توزیع این واکسن از سوی بخش خصوصی نیز به گوش می‌رسد که دراین‌باره کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه تاکنون واردات واکسن کرونا به‌طور مستقیم از طریق بخش خصوصی نداشته‌ایم، اظهار کرد: همچنین تا امروز هیچ موردی از نشت واکسن کرونا به بازار آزاد نداشته‌ایم.


واکسن کرونا برای کارگران رایگان است

دراین‌باره، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی با اعلام این خبر که به‌زودی بخش خصوصی ۶میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور می‌کند، گفت: بخش خصوصی این واکسن‌ها را در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار می‌دهد و این ستاد واکسن‌ها را بین گروه‌هایی که در اولویت نیستند، اما گروه‌های حساسی هستند، مانند فعالان در کارگاه‌های تولیدی، توزیع خواهد کرد.

ناصر ریاحی با تأکید بر اینکه شرط بخش خصوصی برای توزیع واکسن بین کارگاه‌های تولیدی این است که کارفرما هزینه تزریق واکسن تک‌تک کارگران را تقبل کند و دراین‌باره از کارگران ریالی دریافت نشود، تصریح کرد: هزینه هر کدام از این واکسن‌ها که به کمک بخش خصوصی وارد می‌شود ۲۰۰هزار تا ۲۵۰هزار تومان است.


فوت ۳۹۵ بیمار در کشور

اما برپایه اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۵ هم‌وطن ما به‌دلیل بیماری کرونا جان باختند تا شمار جان‌باختگان ناشی از این ویروس تا این لحظه به ۶۷ هزارو ۵۲۵ نفر برسد. همچنین ۲۵ هزارو ۴۹۲ نفر از هم‌وطنان به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->