افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

نام نویسی رایگان واکسن کرونا برای سالمندان در مشهد تکذیب شد

  • کد خبر: ۶۴۷۴۲
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
نام نویسی رایگان واکسن کرونا برای سالمندان در مشهد تکذیب شد
ین روز‌ها آنچه بیشتر از همه در فضای مجازی و میان افکار عمومی دست به دست می‌چرخد آخرین اخبار از وضعیت واکسن کرونا و تهیه آن است که از قضا اخبار ضدونقیض و کذب آن هم زیاد شنیده می‌شود.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ این روز‌ها آنچه بیشتر از همه در فضای مجازی و میان افکار عمومی دست به دست می‌چرخد آخرین اخبار از وضعیت واکسن کرونا و تهیه آن است که از قضا اخبار ضدونقیض و کذب آن هم زیاد شنیده می‌شود و هم بیشتر از خبر‌های درست در این باره دیده می‌شود؛ در یکی دو روز گذشته خبری در فضای مجازی دست به دست شد که از ثبت نام سالمندان بالای ۶۰ سال برای دریافت رایگان واکسن کرونا حکایت داشت. خبری خوش حال کننده که هربیننده و خواننده‌ای بلافاصله بعد از رؤیت آن اقدام به بازنشرش می‌کرد؛ چون سالمندان بالای ۶۰ سال گروه پرخطر در برابر کرونا هستند و لینک ارائه شده در انتهای آن خبر منتسب به وزارت بهداشت بود.


مراکز بهداشت: دستورالعملی دریافت نکرده ایم

در پی انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی، مراکز بهداشت مشهد شاهد مراجعه زیاد و تماس‌های مکرر سالمندان برای اطلاع از چندوچون دریافت واکسن کرونا براساس این خبر یک خطی بودند. یکی از کارکنان مرکز بهداشت مشهد در واکنش به انتشار این خبر می‌گوید: ۲ ساعت بعد از انتشار این خبر تلفن‌های مرکز بهداشت یکی بعد از دیگری به صدا درآمد و گروه‌های هدف درباره نحوه ثبت نام راهنمایی می‌خواستند و حتی خیلی از سالمندان باوضعیت جسمانی ضعیف به مرکز بهداشت می‌آمدند و درخواست ثبت نام برای واکسن می‌کردند. اما هیچ دستورالعملی دراین باره به دست ما نرسیده است.


تنها بیماران خاص بدون پرونده به مراکز بهداشت مراجعه کنند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در پاسخ به شهرآرا و با بیان اینکه لینک ارائه شده هیچ ارتباطی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ندارد، می‌گوید: لینک ارائه شده در متن این پیام در حقیقت مربوط به سامانه بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران است و به دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد ارتباط ندارد.
حمیدرضا رحیمی می‌افزاید: ما اطلاعات تمام افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در سامانه سیب داریم و متذکر می‌شوم تنها اگر فردی دچار بیماری خاص است یا تحت درمان‌های خاص قرار دارد و تاکنون به مراکز بهداشتی و درمانی برای تشکیل پرونده بهداشتی مراجعه نکرده است برای تشکیل پرونده به مراکز بهداشتی مراجعه کند.
 
اطلاعات بقیه افراد در سامانه سینا وجود دارد. درصورتی که وزارت بهداشت برای واکسیناسیون افراد تصمیم گیری و اعلام کند که ما مطابق با سند ملی واکسیناسیون کرونا به گروه‌های سنی خاص با بیماری‌های خاص یا هر گروه دیگری از افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ورود پیدا کنیم، حتما افراد را از سامانه سینا فرامی خوانیم و با آن‌ها تماس می‌گیریم.
 
 

برای دریافت واکسن و ثبت پرونده سلامت نباید وارد هیچ سایت و لینکی شوید

این گفته‌ها در حالی است که روز گذشته وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای در قالب هشدار به مردم اعلام کرد: سامانه سیب به هیچ وجه در دسترس مردم نیست، بلکه فقط مراقبان سلامت و پزشکان می‌توانند وارد شوند. به هیچ وجه به بهانه ثبت نام واکسن و ایجاد پرونده وارد هیچ سایتی نشوید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->