حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟
سرخط خبرها

نوستالژی | روز بد ابومسلم در اصفهان

  • کد خبر: ۶۴۷۵۳
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
نوستالژی | روز بد ابومسلم در اصفهان
ماجرای باخت جنجالی مشکی‌پوشان به پلی‌اکریل اصفهان در لیگ آزادگان سال ۷۱ در آن دوران توجه خیل عظیمی از علاقه مندان به فوتبال را به خود جلب کرد.
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ ۲۹ سال پیش در ۲۹ آذر ۱۳۷۱ ابومسلم در چهارچوب هفته دوازدهم لیگ دسته اول جام آزادگان میهمان تیم پلی‌اکریل اصفهان بود. تیمی که آن سال‌ها در کنار سپاهان و ذوب‌آهن به قطب سوم فوتبال اصفهان تبدیل شده بود و با جذب بازیکنان خوب بومی، از ۲ تیم قدیمی دیار نصف جهان هم قدرتمندتر شده بود. نشان به این نشان که در روز این بازی پلی‌اکریل بعد از پرسپولیس در گروه ۲ مسابقات در رده دوم قرار داشت. لیگ سال ۷۱ به‌روال معمول آن سال‌ها در ۲ گروه برگزار می‌شد و آن سال هم ۱۶ تیم در ۲ گروه هشت‌تیمی تقسیم شده بودند.

ابومسلم در گروه دوم با تیم‌های پرسپولیس، پلی‌اکریل اصفهان، پاس، ملوان، برق شیراز، استقلال اهواز و نساجی قائمشهر هم‌گروه شده بود. مشکی‌پوشان پیش از تقابل با پلی‌اکریل در اصفهان دست به کار بزرگی زده و موفق شده بودند در تهران پرسپولیس صدرنشین را شکست دهند. مسابقه‌ای که موجب شد شاگردان حاج مهدی قیاسی با غرور به اصفهان بروند و با دست خالی به مشهد برگردند.

مشکی‌ها در این بازی با ترکیب حسین نخودیان، علی هاشمی، عباس دهقانی، حسین رضایی، هادی برگی‌زر، هادی کافی، محمود مصلی (از دقیقه ۶۵ حسین شاملو) علی گلی، محمدرضا مهاجری، علی حنطه و خداداد عزیزی به زمین رفتند و روی نیمکت هم جلال قندهاری، حسین حشمتی و محمود ژولیده را داشتند. در طرف مقابل هم اصفهانی‌ها مثل ابومسلم ترکیبی کاملا بومی داشتند که نکته ویژه ترکیب آن‌ها بازی‌کردن اصغر مهدی‌پور، پدر مهدی مهدی‌پور، هافبک کنونی استقلال تهران، در میانه میدان بود. بازیکنی که مثل بقیه بازیکنان آن زمان پلی‌اکریل ناشناخته بود و فقط چند صباحی در فوتبال کشور حضور داشت. بازی در حضور ۷۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه تختی اصفهان آغاز شد و ابومسلم تا آمد به خودش بیاید، ۲ گل از پلی‌اکریل خورد.

۲ گلی که یکی در دقیقه ۱۱ و دیگری در دقیقه ۳۰ زده شد تا کار ابومسلم را برای مقابله با تیم فیزیکی پلی‌اکریل سخت کند. اصفهانی‌ها در این بازی برنامه ویژه‌ای برای خداداد عزیزی چیده بودند و با یارگیری سفت‌وسخت با او در همه نقاط زمین، درعمل سرعتی‌ترین بازیکن ابومسلم را که حربه اصلی آن‌ها در هجوم بود، از کار انداختند.
 
در نیمه دوم ابومسلم تلاش زیادی برای جبران گل‌های خورده کرد، اما حملات پردامنه این تیم خیلی کم به موقعیت جدی تبدیل می‌شد. با نزدیک‌شدن به دقایق پایانی، ابومسلمی‌ها که به‌شدت از نتیجه به‌دست‌آمده ناراضی بودند، رو به بازی خشن هم آوردند که نتیجه آن اخراج عباس دهقانی و محمدرضا مهاجری، ۲ مدافع مستحکم تیم بود تا مشکی‌ها با نه‌نفره‌شدن زودتر از سوت داور بازنده بازی شوند. داور این بازی که به‌نظر مجله دنیای ورزش، قضاوت خوبی هم نداشته، اسماعیل خلج‌پور بوده است و جالب اینکه یکی از ۲ کمک او در این مسابقه هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل کنونی باشگاه ماشین‌سازی تبریز بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->