زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معرفی رمان «سال سیل» نوشته مهرداد صدقی | تجربه متفاوت طنزپرداز خراسانی

  • کد خبر: ۶۴۷۶۲
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
معرفی رمان «سال سیل» نوشته مهرداد صدقی | تجربه متفاوت طنزپرداز خراسانی
«سال سیل» رویکردی متفاوت از آثاری دارد که مهرداد صدقی با آن‌ها شناخته می‌شود. این نویسنده بجنوردی که پیش از این کتاب‌های طنزی، چون «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات پسته‌ای»، «مغز نوشته‌های یک جنین» و «تعلیمات غیر اجتماعی» را نوشته و همچنین در برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» با اجرای داستان‌هایی به لهجه شیرین اهالی خراسان شمالی، مخاطبانش را سرگرم کرده است،
معرفی رمان «سال سیل» نوشته مهرداد صدقی | تجربه متفاوت طنزپرداز خراسانیشهرآرانیوز - «سال سیل» رویکردی متفاوت از آثاری دارد که مهرداد صدقی با آن‌ها شناخته می‌شود. این نویسنده بجنوردی که پیش از این کتاب‌های طنزی، چون «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات پسته‌ای»، «مغز نوشته‌های یک جنین» و «تعلیمات غیر اجتماعی» را نوشته و همچنین در برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» با اجرای داستان‌هایی به لهجه شیرین اهالی خراسان شمالی، مخاطبانش را سرگرم کرده است، در «سال سیل» تجربه‌ای دیگر را در میدان نوشتن از سر گذرانده است. رمان، روایت عشق صولت و ماه‌چهره و رویداد‌هایی در منطقه‌ای به نام گل‌دره است. در گیرودار حوادثی که بر محور عشق یادشده تنیده می‌شود، سر و کله موجودی عجیب پیدا می‌شود و فکر اهالی را درگیر خود می‌کند. خاطره یک سیل هولناک از دیگر موضوع‌هایی است که در رمان مطرح می‌شود. بخشی از کتاب را بخوانید:
 

«عاشقی قشنگ‌ترین خطر بشره. اگه حسودی بیاره، اگه آدمت کنه، خود زندگیه. بچسب بهش. ولی اگه قراره به کسی صدمه بخوره، شاید لازم باشه عاشقیتِ بذاری کنار و گرنه شاید مثل بلشویک بشی. اگه امروز دنبال من میان، فردا دنبال تو... خا من برم از باقر پهن بگیرم برای سوزاندن... اگه صولت و حیوانش نبود، بالای کوه از سرما یخ مزدم.»

«مگن وضعشان خوب شده به چندتا از روستا‌های همساده هم پهن مفروشن. امسال با این برف کسی سرما رِ حس نکرد.»

«بلشویک و اسحاق با هم هم‌قدم شدند تا بلشویک از باقر و صولت، سوخت بگیرد، توی کیسه‌اش بگذارد و ببرد بالای کوه. اسحاق با حسرت به رها بودن بلشویک فکر کرد.»

مهرداد صدقی سال ۱۳۵۶ در بجنورد زاده شده است. او در سال ۷۵ در رشته صنایع چوب و کاغذ وارد دانشگاه گرگان شده و در همین دانشگاه مقاطع ارشد و دکتری را هم ادامه داده است. «سال سیل» را انتشارات کتاب کوچه در ۲۲۰ صفحه به چاپ رسانده است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->