اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چرا دریافت وام سهام عدالت به تاخیر افتاد؟

  • کد خبر: ۶۴۷۷۴
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
  • ۱
چرا دریافت وام سهام عدالت به تاخیر افتاد؟
مدتی است که قرار است کارت اعتباری سهام عدالت پرداخت شود. اما حالا هم میزان این وام تغییر کرده و هم شرایط عجیبی برای دریافت آن وضع شده است. شرایطی که سبب می‌شود بسیاری نتوانند از این کارت اعتباری استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، چندی پیش بود که رئیس جمهور از پرداخت کارت اعتباری سهام عدالت خبر داد و گفت وام ۱۴ و ۷ میلیون تومانی به دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

اما مدیران بورس و شرکت سپرده‌گذاری گفته‌اند وام معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت است. یعنی دارندگان سهام عدالت یک میلیونی می‌توانند ۱۰ میلیون وام بگیرند و دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۵ میلیون تومان.

جز این، محدودیت دیگری که برای استفاده از این کارت اعتباری وجود دارد این است که تبدیل به پول نقد نمی‌شود و افراد می‌توانند آن را فقط در فروشگاه‌هایی که بانک مشخص می‌کند، خرج کنند.

 

چه کسانی مشمول وام نیستند؟

اما برخی هم نمی‌توانند این وام یا همان کارت اعتباری سهام عدالت را دریافت کنند.

دسته اول افرادی هستند که بخشی از سهام عدالت خود را فروخته باشند. به عبارت دیگر اگر شخصی یک سهم از سبد سهام عدالت خود را هم فروخته باشد نمی‌تواند کارت اعتباری بگیرد. با این شرط بیش از سه میلیون نفر از دریافت این وام محروم می‌شوند. این شرط برای سهامدارانی است که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

شرط دیگر برای دریافت این کارت اعتباری، داشتن کارت ملی هوشمند است. بر این اساس افرادی که سهام عدالت دارند، اما هنوز کارت ملی هوشمند را نگرفته‌اند نمی‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت را بگیرند.

این وام تا پنج ماه استراحت دارد و اگر سهامدار نتواند ظرف این مدت کل مبلغ را برگرداند تبدیل به وام با نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط سه ساله می‌شود.

پیش از این هم شروط دیگری برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت عنوان شده بود.

مثلا اگر یک مرجع قانونی به شرکت سپرده‌گذاری نامه داده باشد که بر اساس آن سهام فرد توقیف شده باشد، آن فرد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند.

اگر فرد سجامی نشده باشد باید مراحل احراز هویت را انجام دهد وگرنه مشمول دریافت کارت اعتباری نمی‌شود.

حتما باید در یکی از بانک‌های ملی و تجارت که در حال حاضر کارت اعتباری می‌دهند حساب داشته باشند، در آینده هر بانک جدیدی که این طرح را آغاز کردند می‌توانند از طریق آن بانک‌ها استفاده کنند.

 

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید حسین موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
سلام اگه شما واقعا به فکر این مردم هستید باید سنگ جلوی پای مردم نیازمند امروزی بردارید ...این شرط که اگر کسی یک سهم از سهام عدالت خودش رو فروخته باشد از این کارت اعتباری محروم است یعنی چی ؟ خب به میزان دارایی سهامش بهش وام بدید اگه به فکر مردم هستید ....اگه به فکر خودتون هستید که هیچ کاری نکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->